Velgen identificatie

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
RickR
E21 Fanatic
My E21(s): '83 315 Hennarot

Velgen identificatie

Post by RickR »

Hallo E21' ers,

Onlangs heb ik een setje van vier 13 inch velgen gekocht die oorspronkelijk onder een 02 hebben gezeten. Toen ik laatst een op het oog gelijke (E21) velg erbij kreeg vielen me een aantal verschillen op:

De 02-velg
Image

Originele E21 velg. Let op de rand tussen de spaken en de centrale ring, deze is lager:

Image

Nu ben ik benieuwd naar de fabrikant/herkomst van de vier velgen. Ze hebben namelijk ook nergens een BMW logo staan. Ze hebben allebei evenveel spaken en het model van de spaak is ook gelijk. Wat meer plaatjes:

Image

Image

Plaatjes van de 'originele ' BMW velgen:

Lemmer(z)?

Image

Image

Image

Image
Last edited by RickR on Fri Sep 06, 2013 5:16 pm, edited 2 times in total.

Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Velgen identificatie

Post by Jeroen »

Lemmerz heeft ook velgen gemaakt voor BMW dus goede kans dat hoewel het een iets ander ontwerp is, beiden eigenlijk wel voor origineel BMW kunnen doorgaan. Alleen staat bij origineel via BMW geleverd spul er waarschijnlijk wel altijd het BMW logo in.
Regards/groeten, Jeroen
RickR
E21 Fanatic
My E21(s): '83 315 Hennarot

Re: Velgen identificatie

Post by RickR »

Ah, zie nu dat ik zelf ook in de fout ben gegaan met de foto's. Het merkje Lemmerz staat juist op de ene velg die wel een BMW logo heeft. Heb het in de startpost ook even aangepast.

Het onbekende setje velgen heeft dus enkel de ET-18 en N-110 in een verzonken rand staan. Iemand die deze velgen herkend? Of een bedrijf/fabrikant weet die deze velgen voor 02'tjes heeft gemaakt?

Groeten Rick
Post Reply