Niet stationair lopen.

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
XQ80
Upcoming E21 fanatic

Niet stationair lopen.

Post by XQ80 »

Beste Forummers,

Als ik niet een idee zou hebben waardoor het zou kunnen komen zou ik dit topic niet openen, er zijn namelijk genoeg topics waarin er niet gemakkelijk een antwoord te geven is.

Tijdens het APK keuren war de CO van mijn 315 veel te hoog, de auto liep wel netjes stationair. Om de CO naar beneden te krijgen heeft de monteur aan een schroef gedraaid waarna de CO goed was. Auto bleef stationair lopen, dus probleem leek opgelost.

Meteen na het keuren, toen ik naar huis reed viel ze telkens stil. Als ik het gas los laat dan doet ze even een poging stationair te draaien, maar na een paar seconden valt ze stil. Met wat gas geven is ze aan de gang te houden, en soms blijft ze dan ook lopen..

Wat zou het kunnen zijn? Verder loopt ze helemaal goed....

Dank!

BMW 3(15), 1983 #Restauratie#
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Re: Niet stationair lopen.

Post by Peter V. »

Op hoeveel CO hebben ze hem gezet? Het is tegenwoordig vaak dat men geen idee meer heeft waar ze aan draaien bij de wat oudere auto's? Je zal enigszins moeten compenseren met de stationairschroef en niet zomaar aan de aanslag van de gasklep draaien.

Als ze hiervoor altijd lekker heeft gereden zou ik gewoon de CO weer verhogen. Waar stond ze op?
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Niet stationair lopen.

Post by Jeroen »

Eens. Het aantal monteurs dat enig idee heeft van de werking van een carburateur neemt rap af. Men draait aan de verkeerde stelschroeven of zet de CO veel te laag omdat men nu eenmaal gewend is dat geen enkele auto tegenwoordig nog een CO heeft van meer dan 0.5%, terwijl een 315 volgens mij 3.5% mag hebben en fabrieksspec 1-2% is.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply