auto verder verlagen.

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Beginner E21

auto verder verlagen.

Post by Beginner E21 »

Goedenmiddag heren van het goede leven,

Zoals de titel al zegt wil ik mijn auto nog verder verlagen dan nu het geval is.
deze veren zitten er in iedergeval onder in combinatie met bilstein b6 dempers.
Image

dus nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen om hem nog iets wat verder te verlagen?

Mijn dank is groot :)

Groeten


Beginner E21

Re: auto verder verlagen.

Post by Beginner E21 »

Enig idee iemand?
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: auto verder verlagen.

Post by Peter V. »

De meeste hebben hier met B6 en H&R de benodigde ervaring. Volgens mij zul je voor verder verlagen uitkomen op een schroefset. Ik heb tenminste altijd gedacht dat verlagingsveren van bijvoorbeeld Jamex, KW etc niet lager uitkomen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: auto verder verlagen.

Post by Jeroen »

Met sommige sets van bijv Jamex kom je wellicht lager uit, maar wordt je wegligging niet beter omdat het kwalitatief iets mindere veren zijn. Dus dan is evengoed een schroefset de enige goede optie. Wat je nu hebt is goed spul en daar wil je niet op inleveren lijkt me.
Regards/groeten, Jeroen
Beginner E21

Re: auto verder verlagen.

Post by Beginner E21 »

Dus er zijn geen H&R veren die net wat korter dan deze zijn?
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: auto verder verlagen.

Post by Jeroen »

Nee, niet van H&R, die hebben volgens mij maar 1 type. Eibach via Improve-Tuning verlaagt voor iets meer (40-50mm, achter hetzelfde). Apex en Spax is -40mm rondom, er is alleen een complete set van Spax die voor lager is: http://www.europerformance.co.uk/pages/ ... uct=425322
Regards/groeten, Jeroen
Beginner E21

Re: auto verder verlagen.

Post by Beginner E21 »

Wat is de totale verlaging van deze veren rondom weet iemand dat zo?
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: auto verder verlagen.

Post by Jeroen »

Je kunt ook op het linkje klikken:
Spax PSX Suspension Kit
Lowers car by: (F/R) 60/35mm
Car fitment
BMW 3 SERIES E21 323i & M-Technik (51mm strut insert) From Years: 78-82
Regards/groeten, Jeroen
Beginner E21

Re: auto verder verlagen.

Post by Beginner E21 »

ik bedoelde eigenlijk van de H&R die ik nu heb, excuses.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: auto verder verlagen.

Post by Peter V. »

Wat wil je eigenlijk ermee bereiken? Alleen zichtwerk of werkelijk een verbetering van wegligging?
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Beginner E21

Re: auto verder verlagen.

Post by Beginner E21 »

Wegligging is eigenlijk al goed dus hou het maar op zichtwerk.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: auto verder verlagen.

Post by Jeroen »

H&R is -35mm rondom volgens mij.
Regards/groeten, Jeroen
Beginner E21

Re: auto verder verlagen.

Post by Beginner E21 »

mhm 5mm is dan niet echt de moeite waard..
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: auto verder verlagen.

Post by Peter V. »

Beginner E21 wrote:mhm 5mm is dan niet echt de moeite waard..
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik eerst in jouw geval het koetswerk aan zou pakken. Motorisch en onderstel zijn nu goed om lekker te spelen. Het zou zonde zijn om veel geld in de rest te steken en er straks achter te komen dat je een cas heb waar ook veel geld en tijd in gaat zitten. Je zal de eerste niet zijn die dan zijn oldtimer weer wegdoet.

Een nieuwe eigenaar zal het niets uitmaken dat er een schitterend onderstel onder zit maar wel dat hij 2 m2 plaatwerk erin kan gaan zetten.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Beginner E21

Re: auto verder verlagen.

Post by Beginner E21 »

Moet ik je eerlijk gezegd ook gelijk in geven hoor.
Maar ik heb nog een redelijk bedrag achter de hand maar ik was eigenlijk ook van plan eerst het caswerk te doen.
Dit topic was meer van dan weet ik het al en dan kan dat er direct achteraan.
Post Reply