slecht starten bij olietemperatuur van 40°C 323I

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: slecht starten bij olietemperatuur van 40°C 323I

Post by Jeroen »

Heel vreemd allemaal! Ik kan dingen even niet verder combineren naar een andere mogelijke oorzaak. Koud en eenmaal warm loopt de motor goed, CO is goed, injectoren goed. Bij zo'n beetje alles wat ik verder kan bedenken zou dat tot veel meer problemen moeten leiden dus da's niet logisch.

Heb je de ontsteking ook warm getest? Zit nog even te denken aan een defecte regeleenheid van de ontsteking die als 'ie warm wordt niet lekker functioneert ofzo.


Regards/groeten, Jeroen
proost21
Newbee
Posts: 17
Joined: Sat Mar 23, 2013 6:52 pm
My E21(s): '82 Be 323I manueel 5-bak

Re: slecht starten bij olietemperatuur van 40°C 323I

Post by proost21 »

problem solved

in de benzinepomp was de terugslagklep defect. verwarrend naargelang ik altijd benzine kreeg bij het testen.
dus volledig nieuwe benzinepomp geplaatst.

en de accumilator was ook defect.

wagen start lekker nu.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: slecht starten bij olietemperatuur van 40°C 323I

Post by Jeroen »

Tadaaa!!! :thumbsup
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: slecht starten bij olietemperatuur van 40°C 323I

Post by uwbuurman »

Hoppa! Mooi zo!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
proost21
Newbee
Posts: 17
Joined: Sat Mar 23, 2013 6:52 pm
My E21(s): '82 Be 323I manueel 5-bak

Re: slecht starten bij olietemperatuur van 40°C 323I

Post by proost21 »

inderdaad eindelijk :)

een drukmeter er tussengezet en zo zag je dat hij na een half uur alle druk verloor.
en dan moet hij telkens alle lucht er terug uit pompen.

zo zie je maar debiet en druk zijn eve belangerijk bij een benzinepomp.

dank je wel voor de hulp.
Post Reply