Geen vonk --> wel vonk !!
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Geen vonk
Nou gisteren weer geprobeerd de auto lopend te maken en ondanks een stevige vonk loopt de auto belabberd. Het roken is niet normaal zo erg en de hele straat stond vol dikke witte rook.
Met veel knallend en puffen uit de carburateur weer uitgevallen en ik geloof dat ik er nu geen zin meer in heb om hem lopend te maken.
Even voor de duidelijkheid voor mezelf, als de krukas op tijd staat en de rotor staat op cilinder 1 en op het streepje op de verdeler zou de basis toch goed moeten staan?
Hierna de volgorde zoals op het kleppendeksel aanhouden voor de bougiekabels in dezelfde richting als de rotor draait?
Damned was ik nou toch maar motorvoertuigen gaan doen op school ipv elektrotechniek.....
Met veel knallend en puffen uit de carburateur weer uitgevallen en ik geloof dat ik er nu geen zin meer in heb om hem lopend te maken.
Even voor de duidelijkheid voor mezelf, als de krukas op tijd staat en de rotor staat op cilinder 1 en op het streepje op de verdeler zou de basis toch goed moeten staan?
Hierna de volgorde zoals op het kleppendeksel aanhouden voor de bougiekabels in dezelfde richting als de rotor draait?
Damned was ik nou toch maar motorvoertuigen gaan doen op school ipv elektrotechniek.....
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Geen vonk
Wel de krukas en nokkenas op merkteken zetten.
Dan pas de ontsteking erin zetten zodat de rotor ook op het merkteken uitkomt zou al op zijn minst een redelijk draaiende motor moeten geven.
Dan pas de ontsteking erin zetten zodat de rotor ook op het merkteken uitkomt zou al op zijn minst een redelijk draaiende motor moeten geven.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Geen vonk
En gelukt?Wondermike wrote:of toch
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Geen vonk
Hij loopt hoor, vooral dat streepje op de nokkenas is van belang alleen wist ik niet waar ik die moest vinden. Na Peter zijn opmerking
bedacht ik me ineens dat ik de werkplaatshandboeken voor de 4 cilinder ook nog ergens had staan en toen was ik er snel achter dat de onsteking 180 graden verkeerd stond
Goed afgesteld en starten en lopen. Maar hij bleef zo onwijs roken
Overgeschakeld op gas wat na 3 keer lukte en weg roken, niks meer. Wat ik vermoed is dat de brandstof die nu nog in de benzinetank zit wel zou oud en vervuild is dat de oorzaak van het roken daar vandaan komt. Motor loopt verder echt heel mooi op gas.
Helaas heb ik de auto geschorst omdat ik hem zo snel niet kon verzekeren maar toch even een rondje achter de dijk gereden en hij rijdt best wel goed zeg.
Probleem opgelost en bedankt voor het meedenken.
Goed afgesteld en starten en lopen. Maar hij bleef zo onwijs roken
Overgeschakeld op gas wat na 3 keer lukte en weg roken, niks meer. Wat ik vermoed is dat de brandstof die nu nog in de benzinetank zit wel zou oud en vervuild is dat de oorzaak van het roken daar vandaan komt. Motor loopt verder echt heel mooi op gas.
Helaas heb ik de auto geschorst omdat ik hem zo snel niet kon verzekeren maar toch even een rondje achter de dijk gereden en hij rijdt best wel goed zeg.
Probleem opgelost en bedankt voor het meedenken.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Geen vonk --> wel vonk !!
Mooi zo.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.