Bmw e21 M50
- jarnotim
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): 323i 1978 / 316 1980 Saphir
- Facebook page: http://www.facebook.com/jarno94
Re: Bmw e21 5 bak.
de spacers zijn ook niet nodig toch met deze velgen toch?
e21 323i 1978
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
- dirk van raalte
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): 316 E21 5 Speed.
Het is zeker niet nodig maar wel mooi vind ik zelf, de nieuwe velgjes hebben een ET waarde van 18 waar de oude 13 hadden. Deze komen dus 5 mm verder naar binnen wat weer op te lossen valt met spacers maar je kan beter een paar flinke halen welke zelf wel centreerringen hebben dan een paar dunne die over de orginele heen vallen dacht ik, anders ga je lekker hobbelen.
Gr.
Gr.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Hoe ver ze naar buiten komen is afhankelijk van de combinatie van velgbreedte en ET, in dit geval een smaller wiel en een hogere ET waarmee dat wel een zichtbaar verschil is, was het alleen die 5mm dan zie je dat eigenlijk niet. Maar dat zou ik dan idd met correct centrerende spacers doen want én spacers én centreerringen betekent eigenlijk gegarandeerd onbalans. Theoretisch zou je wel 20mm spacers kunnen plaatsen al is dat af te raden en ook afhankelijk van de te kiezen band, maar 10-15mm kan prima lijkt me. Zorg wel voor de juiste wielbouten zodat ze voldoende 'vlees' hebben om vastgezet te worden.
Regards/groeten, Jeroen
-
Roelof
- E21 VIP

- My E21(s): '80 320 baur
Je kunt denk ik dezelfde wielbouten wel gebruiken aangezien je bij deze velgen normaal korte wielbouten nodig bent. De velgen die je er op hebt zitten hebben al lange wielbouten
- dirk van raalte
- Upcoming E21 fanatic
Nou ik denk er nog even over na en wil eerst de velgjes weer in huis hebben.
Vandaag ook even het talent van een maatje van mij misbruikt haha.

Vandaag ook even het talent van een maatje van mij misbruikt haha.

- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Mooie belichting. Leuk!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- dirk van raalte
- Upcoming E21 fanatic
Vandaag hebben we ook afscheid genomen van de 535D, gelukkig mocht ik hem het laaste stuk naar de dealer rijden.

Het heeft veel moeite gekost maar ik heb mijn vader overgehaald om bij BMW te blijven en daarom staat deze volgende week voor de deur.

Denk eerlijk gezegd dat ik de 5 wel ga missen.
De E21 is ook voorzien van een nieuw oliefilter + olie en de kleppen zijn gesteld dus deze loopt ook weer helemaal top, er is nu nog een probleem met de elektra maar daar ga ik volgende week mee verder. Ook hoop ik maandag of dinsdag mijn velgen op te halen van de poedercoater.
Gr.

Het heeft veel moeite gekost maar ik heb mijn vader overgehaald om bij BMW te blijven en daarom staat deze volgende week voor de deur.

Denk eerlijk gezegd dat ik de 5 wel ga missen.
De E21 is ook voorzien van een nieuw oliefilter + olie en de kleppen zijn gesteld dus deze loopt ook weer helemaal top, er is nu nog een probleem met de elektra maar daar ga ik volgende week mee verder. Ook hoop ik maandag of dinsdag mijn velgen op te halen van de poedercoater.
Gr.
- dirk van raalte
- Upcoming E21 fanatic
@Jeroen,
Ik had het niet beter kunnen omschrijven haha.
Ook heb ik de velgen gister opgehaald van de poedercoater, ben zeer tevreden met het resultaat maar mogen als iemand interesse heeft en de prijs juist is ook weer weg.

Mocht ik dit setje toch houden dan denk ik dat ik er 185/60/13 bandjes omheen ga gooien, deze hebben een iets minder dikke wang en ik denk dat dat mooi staat. Aankomende zaterdag gaat een maat van me ook naar de elektra kijken omdat de benzine meter op dit moment nogal raar doet evenals de licht zoeme hopelijk kan hij het probleem opsporen.
Gr.
Ik had het niet beter kunnen omschrijven haha.
Ook heb ik de velgen gister opgehaald van de poedercoater, ben zeer tevreden met het resultaat maar mogen als iemand interesse heeft en de prijs juist is ook weer weg.

Mocht ik dit setje toch houden dan denk ik dat ik er 185/60/13 bandjes omheen ga gooien, deze hebben een iets minder dikke wang en ik denk dat dat mooi staat. Aankomende zaterdag gaat een maat van me ook naar de elektra kijken omdat de benzine meter op dit moment nogal raar doet evenals de licht zoeme hopelijk kan hij het probleem opsporen.
Gr.
Zeuw, die zijn goed opgeknapt zeg! Heb je er bewust voor gekozen het hart niet zwart te laten spuiten?
En wat kost het nou ongeveer om een velg te laten poedercoaten? (Mag evt ook wel via PB of mail hoor)
Groeten Rick
En wat kost het nou ongeveer om een velg te laten poedercoaten? (Mag evt ook wel via PB of mail hoor)
Groeten Rick
- dirk van raalte
- Upcoming E21 fanatic
De velgen zijn gepoedercoat en volgens het bedrijf kunnen ze geen deel afplakken met poedercoaten zodat ze het hart zwart konden maken, hij adviseerde mij het lichtjes op te schuren en daarna zelf zwart te spuiten. Voor de prijs stuur ik je even een PB'tje.
Ook heb ik gister het probleem gevonden waarom de brandstofmeter rare waardes gaf, na doormeten van verschillende dingen bleek dat de tankvlotter defect is. Even goed opletten hoeveel ik nu tank dus totdat er een nieuwe in zit.
Gr.
Ook heb ik gister het probleem gevonden waarom de brandstofmeter rare waardes gaf, na doormeten van verschillende dingen bleek dat de tankvlotter defect is. Even goed opletten hoeveel ik nu tank dus totdat er een nieuwe in zit.
Gr.
Ik vind persoonlijk zo'n 5 serie of het laatste model x5 velen malen mooier dan een x6. Maar ieder zijn ding!
velgjes zijn mooi gelukt!!
groeten loentje
velgjes zijn mooi gelukt!!
groeten loentje
- dirk van raalte
- Upcoming E21 fanatic
Dat ben ik wel een beetje met je eens, een X6 is in mijn ogen nogal lomp.
De velgen zitten ondertussen ook onder de auto en de wielnaaf is gister vervangen bij Roelof, ook heb ik een nieuwe vlotter, setje wintervelgen + banden een nieuwe bak onder het stuur bemachtigd. Deze ga ik er morgen avond inbouwen als het weer een beetje mee zit.
Foto van de velgen onder de auto:

En het winter setje:

Gr.
De velgen zitten ondertussen ook onder de auto en de wielnaaf is gister vervangen bij Roelof, ook heb ik een nieuwe vlotter, setje wintervelgen + banden een nieuwe bak onder het stuur bemachtigd. Deze ga ik er morgen avond inbouwen als het weer een beetje mee zit.
Foto van de velgen onder de auto:

En het winter setje:

Gr.