Sleuteldagboek van Gerwin (eindelijk wat nieuws)
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)
Haha no fear, ben niet weer op zoek naar een zorgenkindje dus geen twin turbo voor mij. Ga voor een paar originele dikke upgrades als dubbel glas, zonnerollo's in de achterdeuren en een electrische zonnerollo op de hoedenplank.
Pomp staat op de planning met oliewissel, maar zover ik terug kan zien is het al eens gechecked.
@ koos, op maandagmorgen zijn ze locktite vergeten op de boutjes van de oliepomp, deze lopen dus gewoon los met alle gevolgen van dien.
Pomp staat op de planning met oliewissel, maar zover ik terug kan zien is het al eens gechecked.
@ koos, op maandagmorgen zijn ze locktite vergeten op de boutjes van de oliepomp, deze lopen dus gewoon los met alle gevolgen van dien.
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)
Tsja hoe het komt weet ik niet, wellicht door een nieuwe constructie, maar bij minimaal de helft lopen de bouten los. Dan is dus zonder voorteken op enig moment je oliedruk weg en mag je op zoek naar een ander blokje...
Regards/groeten, Jeroen
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)
Weer eens even een klein rondje updates. Al eerst even wat gespeeld met de laptop aan de auto. Zaten wat kleine foutmeldingen in, maar die kon ik er met DIS ook niet uitkrijgen, volgende ronde maar eens met INPA gaan spelen.

Voor zit het dubbel glas er inmiddels in, ook ligt de elektrische zonnerollo op de hoedenplank (of eigenlijk zit er een compleet andere plank in). Nu nog doppel glas in de achterdeuren en privacy shades erin. Ook moet het knopje voor de Rollo nog in mijn knoppenbalk en het kabeltje naar voren.
Ook van de week een setje E60 wielen met zo goed als nieuwe winterbanden gekocht voor een paar centen. Man had zijn auto total gereden en had de banden nog over. Vind het zelf best aardig staan en de Wintrax Extremes houden het best onder de 740i!



Voor zit het dubbel glas er inmiddels in, ook ligt de elektrische zonnerollo op de hoedenplank (of eigenlijk zit er een compleet andere plank in). Nu nog doppel glas in de achterdeuren en privacy shades erin. Ook moet het knopje voor de Rollo nog in mijn knoppenbalk en het kabeltje naar voren.
Ook van de week een setje E60 wielen met zo goed als nieuwe winterbanden gekocht voor een paar centen. Man had zijn auto total gereden en had de banden nog over. Vind het zelf best aardig staan en de Wintrax Extremes houden het best onder de 740i!


Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)
Lekker bezig.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)
Leuke slagen toch weer?! En je bent nu aardig winterklaar dus? En uitlezen was in E32 Central zo te zien haha!
Regards/groeten, Jeroen
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)
Weet je zeker dat je de goede bandenmaat hebt Gerwin
Zoals ik elders al zei.. mooi setje. Staat m heel goed.
Zoals ik elders al zei.. mooi setje. Staat m heel goed.
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)
Whaha heerlijk potje zieken...
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)
Omdat ik de auto voor de winter beschermd wil hebben (en ik er tot op heden nog geen zak aan heb gedaan en omdat ik na de 320iS weer helemaal op de poetstoer ben) vandaag de 740i maar eens onder handen genomen.
Zo stond de auto er vanmorgen dan nog bij, lekker gebruikt en onder de bagger die ik onder andere opgedaan heb in de polder. Ook even een close-up gemaakt van de motorkap waar goed te zien is dat er geen bescherming meer aanwezig is:




Gewassen met Monello Lavare, de Monello Washmit en daarna gedroogd met de Monello Senza Aqua. Wat een wasbeurt al niet kan doen...


Dan maar eens een rapport gemaakt van de staat van de auto. Dit ook met oog op de komende ronde polijst- en correctie werkzaamheden waar ik nu even niet aan toe kom. Eigenlijk geen hele rare zaken, er is eens wat spuitwerk gedaan aan de auto maar dat wist ik. Verder wat kleine schades in de vorm van krassen, sommige wat dieper dan de andere. In het achterscherm zit een klein deukje, net als onder het rechter achterlicht. Algehele staat is best aardig, swirls en krassen die wel weg te krijgen zijn op den duur:



Tijd om een rondje te kleien, gedaan met de Paint Shaving kit van Mothers. Hier zit de klei, detailingspray en een MF-doek in, dus alles om een rondje te kleien. Beetje rode spuitnevel verwijderd (geen idee waarvan) en wat zwarte resten hier en daar:



En omdat de tijd nu eigenlijk al weer begon te dringen ben ik verder gegaan met de afwerking. Omdat het toch geen uitgebreide detail ging worden, maar ik liever mijn auto goed bescherm de auto in de Dodo Juice Need for Speed gezet. Deze even laten curen en uitgepoetst. Daarna de laatste afwerking gedaan met Dodo Juice Purple Haze. Waarom deze keuzes? Omdat ik wat ervaring wou opdoen met het gebruiken van een vaste was, maar omdat er in Need for Speed wat lichte polish zit heb ik deze eerst gebruikt. Al met al toch een leuk resultaat behaald en ik ben eigenlijk wel verliefd op die heerlijke geuren van de Dodo Juice waxen! En dan nu, foto's!










Zo stond de auto er vanmorgen dan nog bij, lekker gebruikt en onder de bagger die ik onder andere opgedaan heb in de polder. Ook even een close-up gemaakt van de motorkap waar goed te zien is dat er geen bescherming meer aanwezig is:




Gewassen met Monello Lavare, de Monello Washmit en daarna gedroogd met de Monello Senza Aqua. Wat een wasbeurt al niet kan doen...


Dan maar eens een rapport gemaakt van de staat van de auto. Dit ook met oog op de komende ronde polijst- en correctie werkzaamheden waar ik nu even niet aan toe kom. Eigenlijk geen hele rare zaken, er is eens wat spuitwerk gedaan aan de auto maar dat wist ik. Verder wat kleine schades in de vorm van krassen, sommige wat dieper dan de andere. In het achterscherm zit een klein deukje, net als onder het rechter achterlicht. Algehele staat is best aardig, swirls en krassen die wel weg te krijgen zijn op den duur:



Tijd om een rondje te kleien, gedaan met de Paint Shaving kit van Mothers. Hier zit de klei, detailingspray en een MF-doek in, dus alles om een rondje te kleien. Beetje rode spuitnevel verwijderd (geen idee waarvan) en wat zwarte resten hier en daar:



En omdat de tijd nu eigenlijk al weer begon te dringen ben ik verder gegaan met de afwerking. Omdat het toch geen uitgebreide detail ging worden, maar ik liever mijn auto goed bescherm de auto in de Dodo Juice Need for Speed gezet. Deze even laten curen en uitgepoetst. Daarna de laatste afwerking gedaan met Dodo Juice Purple Haze. Waarom deze keuzes? Omdat ik wat ervaring wou opdoen met het gebruiken van een vaste was, maar omdat er in Need for Speed wat lichte polish zit heb ik deze eerst gebruikt. Al met al toch een leuk resultaat behaald en ik ben eigenlijk wel verliefd op die heerlijke geuren van de Dodo Juice waxen! En dan nu, foto's!










Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)
Mooi geworden! Was er inderdaad ernstig aan toe. Die dorpel links stoort me op een of andere manier, maar ik kan de vinger er niet opleggen wat het is. Is die zwart gespoten ofzo? Of zit 'ie niet recht?
Verder een errg mooie auto, nog steeds, die E38!
Verder een errg mooie auto, nog steeds, die E38!
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)
Mooie opknapbeurt Gerwin. Zie er goed uit.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)
Mooi werk hoor, hele andere auto zo! Ik heb ook nog wel wat autootjes in de aanbieding voor een poetsbeurt haha!
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)
Plus veel.,
En dan mag je blij zijn dat de transit niet meer in mijn eigendom is.
En dan mag je blij zijn dat de transit niet meer in mijn eigendom is.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (E38 740i)
Leuk werk, er valt altijd eer aan de te behalen! De E38 blijft toch een mooie en stoere bak, zeker in de deze kleur.
Groeten Rick
Groeten Rick