FF lekker zeuren over de overheid

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by Jeroen »

Tsja in mijn ogen is het heel simpel. Op alle niveaus is er geen sprake van realiteitszin of verantwoordelijkheidsgevoel, of wat minder netjes: nobody gives a shit.

Ben voor enkele van de 5 grootste gemeenten van NL bezig geweest. Als ik dan in heisessies vroeg of de uiteindelijke klant van de div diensten niet de burger was, werd er diverse malen vreemd gekeken. Zo had men het nog niet bekeken. Je bent gewoon klojo in een speeltuintje en het is heel vervelend dat je allemaal van die zeikende rotburgers hebt. Uhuh. Zo lang je kunt proberen ze iets dergelijks aan het verstand te peuteren heb je als externe adviseur misschien nog wat te bieden. Dat is bij veel externen wel anders, vriendjes die gewoon helpen de kas te plukken. Dat is in mijn ogen nog immer geen gebruik maken van de mogelijkheden, maar onverantwoordelijk pubergedrag. Exact het slag dat ik vaak zat binnen de roverheid heb gezien.

Ik weet 't, ik schop graag tegen ambtenarenschenen en scheer dan de hele bende over één kam. Ik weet ook wel dat dat overdreven generaliserend is, maar ik kan in elk geval uit eigen ervaring concluderen dat het echt knap beroerd is binnen de overheid. Bij gemeenten, ministeries, kleine en grote diensten, onderwijs, whatever, overal is het een redelijk drama. Dat zie je ook heel goed als mensen overstappen van overheid naar bedrijfsleven. Ik denk dat zeker driekwart weer gillend terug wil naar die comfortabele sofa met vooral veel rechten.

Anyway, als je dus ziet hoe er met belastinggeld wordt omgesprongen dan kunnen de budgetten over de hele linie rustig gehalveerd worden. Beetje management uit het bedrijfsleven erboven en ik ben ervan overtuigd dat we nog evenveel werk gedaan krijgen. Dan maar een paar hotelovernachtingen minder en een siertuin aanleggen bij een regiokantoortje van een waterschap à raison de 12 miljoen, daarvoor mogen we echt gewoon het stenigen opnieuw invoeren.

Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Graaien met een linkse inslag. We zijn tegen de rijken want die verdienen onevenredig veel, maar als we zelf wat kunnen harken staan we vooraan natuurlijk. En dan blijkbaar nog de ruimte krijgen om voor het lijsttrekkerschap te gaan ook, ff terugbetalen en gewoon doorgaan alsof er niks gebeurd is. Waar is de tijd van principes gebleven, toen diefstal nog bestraft werd?
BRUSSEL - PvdA-Europarlementariër Judith Merkies heeft van juli 2009 tot eind 2012 ruim 84.000 euro te veel onkostenvergoeding ontvangen voor haar werk in het Europees Parlement. Ze betaalde het geld afgelopen juli terug. Merkies wil PvdA-lijsttrekker worden bij de Europese verkiezingen in mei volgend jaar.
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Sharia wetgeving heeft zo zijn voordelen... Kom maar op met uw handje. Bats, afhakken die linkse graaiert
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Helaas, ook bij het Ministerie van Infrastructuur en Milieu blijkbaar geen mens met ook maar één hersencel te vinden, zelfs niet als ze de titel MSc (eigenlijk gewoon Drs maar staat een stuk interessanter) mogen voeren. De kwaliteit van WO- maar met name van HBO opleidingen dondert de laatste jaren al compleet in elkaar, en de meest zwakzinnige gestudeerde types vinden dan een plekje bij de roverheid.

Wat wil het geval? Wij hebben een opgave gedaan, exact en volledig volgens het model van hun Inspectie, van een getal A en een getal C. De formule houdt werkelijk niets meer meer in dan A+B=C. Wat vraagt dit afgestudeerde IQ-dieptepunt? Wat is B? Werkelijk waar!

Bij deze club hoeft van mij niet de helft naar huis. Ik hoop dat ze allemáál zo naar de Arbeidsvoorziening kunnen, maar ik vrees dat ze daar te achterlijk voor zijn.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Reeds in 2012 was de Gemeente Amsterdam bekend met de situatie van Thuiszorg Diakonie die afgelopen oktober failliet ging. De interne accountantsdienst had dat toen reeds aangegeven:
- falende interne en externe controles, bijv of er wel recht bestond op thuiszorg
- incompetente en ongekwalificeerde Raad van Toezicht
- in 2011 was men al onvoldoende in staat om salarissen en pensioenpremies te betalen
- wel werden leuke salarissen betaald aan de bestuurders

Was er ook maar één ambtenaar binnen de Gemeente Amsterdam die het een f*** kon schelen en/of de alarmklok luidde? Nope...
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Vandaag lezen we in de krant dat de ambtenaren van DNB hebben zitten slapen inzake het Libor schandaal en meerdere meldingen hebben genegeerd. Eigenlijk is het niet eens nieuws, hoe ernstig.

Maar dan rijst een vraag. Inmiddels hebben we bergen toezichthouders als Opta, NMA, AFM, UWV, etc etc, het zijn er inmiddels tientallen. Is er ook maar één waar we het idee hebben dat het dienen van het belang van de burger voorop staat? :roll: Ik zie alleen maar geldverslindende en vergaderende clubjes op een roze wolk van theorie, ver van de realiteit, die adviesrapportjes produceren zonder toegevoegde waarde.
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

En dan wetende dat er iemand van de DNB in de race is om toezichthouder te worden voor de bankentoezicht van de ECB. Wat gaat dat dan worden?
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

'Nieuw' logo Gemeente Den Haag

De gemeente Den Haag neemt afscheid van zijn logo, een vliegende ooievaar. In plaats daarvan gaat de gemeente haar oude beeldmerk weer gebruiken. Die verandering kost de gemeente zeker 250.000 euro. Dat heeft de verantwoordelijke wethouder Rabin Baldewsingh vandaag bekendgemaakt. (...) Van de 250.000 euro betaalt Den Haag onder meer nieuwe enveloppen en briefpapier en aanpassing van de gemeentelijke websites. Gemeenteauto's en straatmeubilair worden later aangepast. Daar is nog geen geld voor. In de loop van volgend jaar keert het oude nieuwe wapen van Den Haag terug.
Den Haag, al decennia lang bekend om haar financieel wanbeleid, enorme tekorten en mega overschrijdingen, heeft dus weer wat nieuws bedacht. Werd eerder dit jaar besloten een nieuw danstheater te gaan bouwen voor 181 miljoen (de laatste ramingen spreken inmiddels van 250 miljoen), nu heeft een clubje hersenloze en onverantwoordelijke opvreters dit besluit genomen en tracht het werkelijke kostenplaatje te verbloemen. Want dat kwart miljoen is weer eens het topje van de ijsberg en de bijkomende kosten zullen vele malen hoger zijn. En dan gaat het natuurlijk niet alleen om genoemde gemeenteauto's en straatmeubilair maar ook alle bordjes en aanduidingen op en in gebouwen, bedrijfskleding, elke aankondiging en uiting van de gemeente, elke dienst gaat weer grafisch ontwerpers inzetten om hierin mee te gaan, etc etc etc.

De gemeente gaat dus weer miljoenen wegmikken. Toegevoegde waarde? Nul. En wat gaan we doen? Terug naar het oude logo. :screwy
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

URK - Jeugdhonken en gedoogde illegale barretjes op Urk ontlopen controles omdat de gemeente het 'niet veilig' vindt voor haar controleurs. „Onze toezichthouder is onvoldoende uitgerust om zelfstandig binnencontroles in jeugdhonken uit te voeren. Zo beschikt hij, in tegenstelling tot de politie bijvoorbeeld niet over een kogelvrij vest en geweldsinstructie”, stelt de gemeente in een verklaring.
:screwy
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Standard & Poor's heeft de kredietbeoordeling van Nederland afgewaardeerd naar AA+, hetzelfde niveau als de VS. Nu nog niet genoeg alarmbellen voor ons kabinet?
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Die teringambtenaren stelen gewoon door! Pik 2 miljoen en krijg als straf lekker doorbetaald en een ontslagpremie mee. Nobody cares! Project X Rotterdam deze week?

Rotterdamse topambtenaar in opspraak

ROTTERDAM - De Rotterdamse topambtenaar Jeroen Lugte verkoopt met een eigen bedrijf de software die hij als gemeentedirecteur heeft laten ontwikkelen. Lugte zou al meer dan een jaar 'ziek' thuiszitten. In werkelijkheid heeft hij een riante vertrekregeling getroffen met de gemeente. Dat schrijft het AD naar aanleiding van eigen onderzoek.

Lugte is officieel nog in dienst van de gemeente Rotterdam, maar blijkt thuis te handelen in computersoftware. Hij verkoopt onder meer het systeem iThor, dat werd ontwikkeld gefinancierd met gemeenschapsgeld. De ontwikkelingskosten liggen volgens kenners tussen de 1,5 en 2 miljoen euro. Na een arbeidsconflict heeft Lugte, met behoud van salaris, de tijd gekregen om te werken in de ICT-sector. Op termijn neemt hij ontslag, is in het geheim afgesproken met de gemeente.
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Inderdaad, dit is te ziek voor woorden. Dit soort graaiers zijn erger dan drugscriminelen in mijn beleving, die werken tenminste voor hun geld...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

De opname van het gesprek tussen staatssecretaris Teeven en de van corruptie verdachte VVD'er Jos van Rey is door een stroomstoring verdwenen. Dat heeft minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) verklaard.

Blijkbaar heeft Opstelten ook een hoop te verbergen als 'ie ongegeneerd met zo'n kletsverhaal aan durft te komen, het soort verhaal dat iemand met hersens nog niet accepteert van een 3-jarige. Maar hersens zijn uitgestorven in overheidskringen. Gaat de sjoemelende en volstrekt onkundige ambtenarij hiermee wegkomen? Uiteraard, ik zie zelfs promotie in het verschiet...
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Vandaag 7 aparte brieven ontvangen iz de komende mrb...
Blijkbaar is het voor de overheid ICT nog erg moeilijk om hier 1 briefje van te maken.
Scheelt 6 keer porto, 6 enveloppen, 6 brieven...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Ik heb nog niets ontvangen... Mooi zo laten.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Post Reply