Als eerste: We hebben inmiddels het naaldlager en nieuwe afgedraaide vliegwiel/drukgroep/platen geplaatst.
Ook de koppelings hulpcilinder gereviseerd(deze lekte, misschien ook op druk groep)
Bij hogere toeren(max 4500)in z`n 3 en 4 en met meer(half) gas geven tijdens het inrijden gaat de koppeling slippen.(Dit is absoluut nog niet teveel vermogen op de 215mm koppeling)
Het pedaal zit zeer hoog en na even aanraken van een paar mm al direct slippen.
We hebben dus het idee(weten we bijna wel zeker)dat het druklager de drukgroep ligt blijft indrukken?? Hoe kan dit?
Asje van de hulp cilinder te lang? Pedaal of hoofdcilinder niet goed ingesteld? Druklager te dik(is als set voor deze bak/motor gekocht dus zou goed moeten zijn?
Wie o wie kan ons helpen.
>oud< vraag:M10 krukas naald/toplager plaatsen?
We hebben nu een 320 krukas waarin als toplager een naaldlager zit.
Je hebt dus de krukas dan een bus erin, daarin kan je de naaldlager schuiven en als laatste een rubber randje duwen??
Hoe blijft dit naaldlager nu op zijn plaats als de priseas erin zit?
Wie weet hoe dit hoort? en of het normaal is zolang de as er nog niet in zit je hem er zo uit kan halen met je pink bijvoorbeeld?
M10 koppeling zeer hoog aangrijpen
M10 koppeling zeer hoog aangrijpen
Last edited by A.P.V. on Fri Dec 06, 2013 3:04 pm, edited 2 times in total.
Re: M10 krukas naald/toplager plaatsen?
Normaal gesproken zit er nog een ring en een bus met een filtje voor, om het lager op te sluiten. Het filt zorgt voor het keren van vuil.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Re: M10 krukas naald/toplager plaatsen?
dit is bij een rollager het geval, die had ik eerst en daar zaten een viltring en opsluitring bij. Bij een naaldlager is het gat in de krukas anders als bij het rollager model.Arnold D wrote:Normaal gesproken zit er nog een ring en een bus met een filtje voor, om het lager op te sluiten. Het filt zorgt voor het keren van vuil.
Re: M10 koppeling zeer hoog aangrijpen
kick zie vraag eerste post
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: M10 koppeling zeer hoog aangrijpen
Wellicht beter om een ander topic te doen?A.P.V. wrote:kick zie vraag eerste post
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29996
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: M10 koppeling zeer hoog aangrijpen
De pen achter het pedaal is te stellen, maar dan komt in ruststand alleen maar het pedaal hoger te liggen volgens mij. Ik neem aan dat je daar op de hoofdcilinder al hebt gecontroleerd of de cylinder helemaal weer naar buiten komt? Denk dat ik dan gewoon eens zou experimenteren met een kortere pen van de werkcilinder. Er zijn 3 verschillende types M10 koppelingsset volgens mij, misschien zit daar net een paar mm verschil in?
Regards/groeten, Jeroen