Hallo ik ben Ruud en ben eigenaar van een 1980 323i.
Ik wil mijn sloten weer gelijk sluitend maken voor 1 sleutel. Ik weet echter niet hoe ik de cilinder voor het contactslot moet demonteren. Wie kan mij hiermee op weg helpen?
Volgens mij beantwoord dit nog niet aan zijn vraag.
Het is alweer een tijd geleden, maar volgens mij moet je de hele cilinder eruit halen om het slot te kunnen vervangen, en de hele cilinder gaat er alleen uit door de 2 breekbouten van de stuurstang los te beitelen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Klopt,
Er zit een plaatje over heen met breekbouten, die moet je losbeitelen. Als ik me het goed herinner (8 jaar geleden) zit er dan een heel klein schroefje.
De stekker zal je los moeten maken, dwz de lipjes in de stekker 1 voor 1 voorzichtig uit het plastic zwarte huisje pielen. Dan kan je het contactslot er uit trekken.
(de stekker past niet door het gat).
Wat je ook kan doen: hele stuurkolom wisselen.....ik heb nog een hele set liggen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Dat van die losse stekkertjes snap ik niet.
Het slot en het elektrische gedeelte zitten in een soort huls en door een ieniemiene schroefje los te draaien kan je het elektrische gedeelte eruit halen.
Deze is te vervangen terwijl alle breekbouten kunnen blijven zitten.
Als je een contact slot sleutel heb zou ik de deur en kofferbak sloten aanpassen.
Die van de achterklep is wel lastiger, en van de tankdop is mij nog niet gelukt. Iemand dat wel eens gedaan??