Onze sponsor Hardeman heeft weer wat zaken toegevoegd. Zo hebben ze nu vaste camberplaten voor iets meer negatief camber
Maar ook een versteviging voor de voorzijde a la Alpina. Volgens mij heb ik weleens zoiets gezien, maar zat dat vooraan op de langsdragers ipv op het subframe zoals de website beschrijft. Iemand die daar een lichtje op kan schijnen, waar komt 'ie en wat voor aanpassingen (bijv gaten boren oid) zijn er nodig?
E21's hebben een erg zwak front dus dit kan een nuttige toevoeging zijn, idd ook op straatauto's.
Dit lijkt mij wel wat. Ga er eens over nadenken. de beweeglijkheid van de carrosserie is idd redelijk stevig.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Leuke upgrade, lijkt me vooral nuttig op verlaagde/stugger geveerde auto's. Was er al een tijdje naar op zoek, leuk voor onder de kerstboom!
Volgens mij wordt 'ie inderdaad bij de anti-roll bar gemonteerd zoals deze: http://img163.imageshack.us/img163/903/ ... tiebar.jpg. En niet aan het subframe.
Plaatje maar even hierbij dan, maar idd dat lijkt me ook een logischere plaats. Uiteindelijk zal de functie van zoiets een aanvulling zijn op een veerpootbrug en een vergelijkbaar effect geven. Ofwel, meer rust in het stuur, stabieler, en een stuk minder gevoelig voor oneffenheden of spoorvorming. Daarmee is het in principe voor elke E21 een plezierige upgrade, ook gewoon op de weg. Heel duur is 'ie ook niet dus ik denk dat ik de gok maar ga wagen.
Nog geen ervaring mee, maar als je geen veerpootbrug hebt zal het verschil best flink zijn. Veel minder gevoeligheid voor spoorvorming, strakker sturen, stabieler. Over Hardeman hoor ik eigenlijk alleen goeds (ik zou ook niet een dubieuze firma aan de website hangen) en hun werk met diffs is top.