En wat zeggen onze geestelijk minder valide bestuurders? Men heeft geen invloed op het aantal toegekende asielaanvragen, het is een gevolg van Europese regelgeving. Die blijkbaar voor ons anders is dan voor de rest van Europa. Zou gemeenschapsgeld verterend ambtenarenland collectief aan de LSD zijn?Nederland zeer gul met asiel
DEN HAAG - Nederland geeft opnieuw veel meer asielzoekers een verblijfsvergunning dan de rest van Europa doet. Dat bleek gisteren bij de presentatie van het jaarverslag van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Nederland liep in 2012 al uit de pas. Toen kreeg 40 procent van de asielzoekers hier een verblijfsvergunning, terwijl dat in de rest van de EU maar 27 procent was. In 2013 heeft Nederland maar liefst 58 procent van de asielaanvragen ingewilligd. Volgens IND-directeur Van Lint zijn de Europese cijfers over 2013 nog niet precies bekend, maar volgens hem is daar slechts een lichte stijging te zien.
FF lekker zeuren over de overheid
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: FF lekker zeuren over de overheid
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Aangezien we in Nederland beschikken over een heel leger aan mensen met kansloze studies, of andere wereldvreemde types die we toch bezig willen houden, én over een enorm budget aan afgetroggeld belastinggeld, worden er aan de lopende band creatieve oplossingen bedacht om geld over de balk te mikken. Zo storten we jaarlijks ook ettelijke tientallen miljoenen in het zoveelste clubje kanslozen genaamd Planbureau voor de Leefomgeving.
Het is dan wel de bedoeling dat zo'n clubje wat presteert. Meestal blijft dat beperkt tot dure onderkomens, duurdere etentjes, nog duurdere dienstreizen en angstaanjagende onkosten. Maar heel soms dan poept zo'n cluppie iets uit. Het heet dan soms een rapport, maar is doorgaans niks meer dan een koeienvlaai of een oude krant om de haring in te rollen.
Deze geldverbranders hebben -overigens net als hun collega wereldvreemden van de ILT- onderzoek gedaan naar de effecten van zogenaamde groene auto's. Ga even zitten en neem kennis van de verrassende constateringen van Open Deur BV in hun laatste rapport:
1. In Nederland rijden relatief veel energiezuinige auto's rond, maar die hebben de CO2-uitstoot niet zoveel doen dalen als aanvankelijk verwacht
2. Door de belastingkorting op 'groene' auto's zijn er meer groene auto's verkocht dan verwacht waarmee de opbrengsten uit de aanschafbelasting tegenvallen
3. Energiezuinige voertuigen blijken in de praktijk minder zuinig dan op papier
Zo. Zijn we nu niet dolgelukkig met wat we terugkrijgen voor onze tientallen miljoenen?
Het is dan wel de bedoeling dat zo'n clubje wat presteert. Meestal blijft dat beperkt tot dure onderkomens, duurdere etentjes, nog duurdere dienstreizen en angstaanjagende onkosten. Maar heel soms dan poept zo'n cluppie iets uit. Het heet dan soms een rapport, maar is doorgaans niks meer dan een koeienvlaai of een oude krant om de haring in te rollen.
Deze geldverbranders hebben -overigens net als hun collega wereldvreemden van de ILT- onderzoek gedaan naar de effecten van zogenaamde groene auto's. Ga even zitten en neem kennis van de verrassende constateringen van Open Deur BV in hun laatste rapport:
1. In Nederland rijden relatief veel energiezuinige auto's rond, maar die hebben de CO2-uitstoot niet zoveel doen dalen als aanvankelijk verwacht
2. Door de belastingkorting op 'groene' auto's zijn er meer groene auto's verkocht dan verwacht waarmee de opbrengsten uit de aanschafbelasting tegenvallen
3. Energiezuinige voertuigen blijken in de praktijk minder zuinig dan op papier
Zo. Zijn we nu niet dolgelukkig met wat we terugkrijgen voor onze tientallen miljoenen?
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Tranen in mijn ogen van het lachen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
We roepen het hier al een paar jaar, en niet alleen hier. Maar dat maar 30% van alle projecten slaagt is triester dan ik verwachtte. Vooral de menselijke factor is een oorzaak, en dan met name ambtenaresque dommigheid. Men heeft echt geen flauw benul waar men het over heeft of wat de gebruiker ermee wil gaan doen.Nederlandse overheid jaarlijks miljarden kwijt door falend ict
De Nederlandse overheid raakt elk jaar vier tot vijf miljard euro kwijt aan ict-projecten die mislukken. Vooral met de grote technologieprojecten gaat het mis. Van die projecten - vanaf een budget van 7,5 miljoen euro - slaagt maar zeven procent. Van alle projecten bij elkaar is dertig procent succesvol. Van de grote projecten mislukt ruim een derde (36 procent) zodanig dat het nieuwe systeem nooit in gebruik wordt genomen en ruim de helft (57 procent) wordt betwist. Dat laatste betekent dat het project te duur uitpakt, te laat klaar is of anders wordt dan eerst de bedoeling was. Van alle projecten bij elkaar faalt een kwart en wordt 46 procent betwist.
Dat zei adviseur Hans Mulder vrijdag voor de tijdelijke ICT-commissie van de Tweede Kamer, die onderzoek doet naar ICT-projecten bij de overheid.
Andere leuke die ik heb meegemaakt is een overgaan naar een nieuw webportaal van meerdere ministeries, best groot dus. De projectleider vertrok ca 2 maanden voordat de overgang plaats zou hebben maar dat was niemand opgevallen waardoor alles op z'n gat lag op de dag van de overgang. Haastig dan maar weer terug naar het oude en maaaanden vertraging en bakken geld naar externe krachten maar weer.
Ofwel, je hebt werkelijk niks aan de doorsnee klojo daar, de Jostiband zou 't beter doen.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Alléén in Nederland is deze combinatie van gebeurtenissen mogelijk! Een drietal veroordeelde Somalische piraten is allereerst afgelopen vrijdag vrij gekomen. Dat is eigenlijk al meer dan ik kan bevatten. Vervolgens dienen zij een asielaanvraag in en begint de frons in mijn voorhoofd al de vorm van een flinke golfplaat aan te nemen, in elk ander land waren de mannen al direct uitgezet namelijk. Maar het kan nog mooier in oversociaal en kwistig ambtenarenland alhier. Want zij mogen hun asielprocedure in Nederland afwachten en zitten in de tussentijd in vreemdelingendetentie.
Voorlopig gratis kost en inwoning dus. Maar met een zielig verhaal en een valse verklaring van internet krijgen die gasten straks ook nog asiel, een uitkering en een huis! Ik kan me voorstellen dat enige gefrustreerde uitingen worden opgevat als rassenhaat, maar ik stel voor dat we dit snel omzetten in ambtenarenhaat. We zouden toch vooral aanzienlijk gebaat zijn bij collectief ontslag voor onze publieke sector?!
Alsof dat nog niet genoeg is schijnt de gangbang in het Manhattan hotel in Rotterdam ook nog eens niet door te gaan
Voorlopig gratis kost en inwoning dus. Maar met een zielig verhaal en een valse verklaring van internet krijgen die gasten straks ook nog asiel, een uitkering en een huis! Ik kan me voorstellen dat enige gefrustreerde uitingen worden opgevat als rassenhaat, maar ik stel voor dat we dit snel omzetten in ambtenarenhaat. We zouden toch vooral aanzienlijk gebaat zijn bij collectief ontslag voor onze publieke sector?!
Alsof dat nog niet genoeg is schijnt de gangbang in het Manhattan hotel in Rotterdam ook nog eens niet door te gaan
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

En dan deze:
Afgelopen weekend is er een 59jarige mevrouw in het oosten van het land voor de 90e (negentigste) keer opgepakt voor grafschennis.
Een paar weken geleden hadden ze dat voor de 89st keer gedaan en toen is ze vrijgelaten onder voorwaarden...
Ik vraag me dan af..welke voorwaarden. en vooral: wie verzint dit.
Afgelopen weekend is er een 59jarige mevrouw in het oosten van het land voor de 90e (negentigste) keer opgepakt voor grafschennis.
Een paar weken geleden hadden ze dat voor de 89st keer gedaan en toen is ze vrijgelaten onder voorwaarden...
Ik vraag me dan af..welke voorwaarden. en vooral: wie verzint dit.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
Some people are more equal than others...
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Door de aanhoudende afname van het aantal basisschoolleerlingen (160.000 in de laatste acht jaar) zal de leegstand onder schoolgebouwen toenemen, hetgeen natuurlijk geld kost. Als de demografische vooruitzichten zo blijven dan wordt het wellicht tijd om een aantal gebouwen/locaties een andere bestemming te geven zou je zeggen. Maar gelukkig is er altijd wel weer een clubje geestelijk beperkte konijnen dat ten laste van de publieke middelen wat weg zit te dromen. Het nieuwe clubje van vandaag heet Bouwstenen voor Sociaal, en de oplossing die haar directeur voorstaat? "Voor die 19 miljoen euro aan leegstandskosten kun je ook een paar honderd extra docenten aantrekken”.
Wat ik denk?

Wat ik denk?
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
In Mali rommelt het al een tijd tussen Jihadisten en regeringsgezinden. Nederland heeft na veel wikken en wegen besloten troepen te sturen. Begin januari zijn de kwartiermakers die kant op gegaan en onlangs hebben 300 militairen hun intrek genomen in wat die kwartiermakers de afgelopen 4 maanden hebben opgezet: tenten. Tot overmaat van ramp blijkt nu -o verrassing!- dat er gevochten wordt in Mali. Nu zijn onze mensen onveilig en blijkt de huisvesting kwetsbaar.

Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Als een van de overheidsorganen een maatregel bedenkt zijn er twee mogelijkheden: het werkt niet, of het gaat verkeerd. Een voorbeeldje.
Vandaag mocht ik de A12 berijden, en vanuit Den Haag in de richting Utrecht tussen (globaal) Bodegraven en Woerden was een snelheidsbeperking ingesteld wegens slipgevaar.
Dat roept al vragen op, waarvan de meest basale: waarom? Gedeeltelijk vers asfalt of ernstige regenval? Ik ging er gemakshalve maar vanuit dat het niet was vanwege pogingen tot doodslag door Facebookende bestuurders of door het inferieure rubber dat de fastfitters in grote hoeveelheden afzetten, letterlijk en figuurlijk.
Je rijdt onder de matrixborden door en afwisselend verschijnt daar -lekker verwarrend- een snelheidslimiet van 80 afgewisseld door 100. Continu afgewisseld wel te verstaan. Een paar honderd meter honderd, dan weer een baanvak 80, dan weer 100, en ga zo maar door. Het leidde in elk geval tot gezellige situaties met weggebruikers die spontaan moesten gaan remmen of van rijstrook moesten gaan wisselen, met nog meer remacties tot gevolg. Ik heb naarstig getracht deze aanpak te doorgronden, maar als je op een lang recht stuk 80 mag en op een stuk zonder zoab weer 100, dan gaat het mijn pet te boven.
De mogelijkheden die ik over hield? Een dronken operator, een operator die zijn of haar prioriteit had gegeven aan Facebook, of een operator geworven uit de bezetting van de Jostiband. Iets logisch kon ik er niet van maken.
(foto geleend van wegenforum.nl)

Vandaag mocht ik de A12 berijden, en vanuit Den Haag in de richting Utrecht tussen (globaal) Bodegraven en Woerden was een snelheidsbeperking ingesteld wegens slipgevaar.
Dat roept al vragen op, waarvan de meest basale: waarom? Gedeeltelijk vers asfalt of ernstige regenval? Ik ging er gemakshalve maar vanuit dat het niet was vanwege pogingen tot doodslag door Facebookende bestuurders of door het inferieure rubber dat de fastfitters in grote hoeveelheden afzetten, letterlijk en figuurlijk.
Je rijdt onder de matrixborden door en afwisselend verschijnt daar -lekker verwarrend- een snelheidslimiet van 80 afgewisseld door 100. Continu afgewisseld wel te verstaan. Een paar honderd meter honderd, dan weer een baanvak 80, dan weer 100, en ga zo maar door. Het leidde in elk geval tot gezellige situaties met weggebruikers die spontaan moesten gaan remmen of van rijstrook moesten gaan wisselen, met nog meer remacties tot gevolg. Ik heb naarstig getracht deze aanpak te doorgronden, maar als je op een lang recht stuk 80 mag en op een stuk zonder zoab weer 100, dan gaat het mijn pet te boven.
De mogelijkheden die ik over hield? Een dronken operator, een operator die zijn of haar prioriteit had gegeven aan Facebook, of een operator geworven uit de bezetting van de Jostiband. Iets logisch kon ik er niet van maken.
(foto geleend van wegenforum.nl)

Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat onze Belgische lezers zich soms een acute hartritmemestoornis moeten lachen om wat er hier gebeurt.
Een 24-jarige Tilburger stond terecht wegens meermaals een 13 jarige jongen tegen het hoofd schoppen, nadat hij het zusje van de 13-jarige onzedelijk had betast. Daarna was de 24-jarige nog eens in zijn auto gestapt en dreigde hij nog de moeder van de slachtoffers omver te rijden. Nu komt het, omdat hij een hersentumor heeft kan hij raar gedrag vertonen en daarom wordt de man niet vervolgd.
Iemand die dusdanig gedrag kan vertonen hoort 1. niet vrij rond te lopen en 2. niet auto te rijden. Punt. Anders lijkt het me niet meer dan logisch dat zijn rare gedrag leidt tot raar gedrag van anderen en dat kan ook weer door diezelfde tumor verklaard worden hetgeen dus wederom geen reden kan zijn voor vervolging. Project X Tilburg doen dan maar? De ouders gaan in beroep voor het Gerechtshof in Den Bosch, en geef ze eens ongelijk.
Aan de andere kant werd een Belg enige tijd terug vrijgesproken van vervolging na het veroorzaken van een ongeval (weigerende remmen). Omdat hij vanwege diezelfde remproblemen al op weg was naar de garage (dus wat kon hij eraan doen?). Het kan dus gelukkig altijd gekker.
Een 24-jarige Tilburger stond terecht wegens meermaals een 13 jarige jongen tegen het hoofd schoppen, nadat hij het zusje van de 13-jarige onzedelijk had betast. Daarna was de 24-jarige nog eens in zijn auto gestapt en dreigde hij nog de moeder van de slachtoffers omver te rijden. Nu komt het, omdat hij een hersentumor heeft kan hij raar gedrag vertonen en daarom wordt de man niet vervolgd.
Iemand die dusdanig gedrag kan vertonen hoort 1. niet vrij rond te lopen en 2. niet auto te rijden. Punt. Anders lijkt het me niet meer dan logisch dat zijn rare gedrag leidt tot raar gedrag van anderen en dat kan ook weer door diezelfde tumor verklaard worden hetgeen dus wederom geen reden kan zijn voor vervolging. Project X Tilburg doen dan maar? De ouders gaan in beroep voor het Gerechtshof in Den Bosch, en geef ze eens ongelijk.
Aan de andere kant werd een Belg enige tijd terug vrijgesproken van vervolging na het veroorzaken van een ongeval (weigerende remmen). Omdat hij vanwege diezelfde remproblemen al op weg was naar de garage (dus wat kon hij eraan doen?). Het kan dus gelukkig altijd gekker.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Bezuinigen bij de overheid Nederlandse stijl. We wisten al dat dit vooral werd gedaan door meer geld bij de burgers weg te halen zodat er zo min mogelijk in het logge en verkwistende overheidsapparaat hoeft te worden gesneden. Allemaal om de crisis te kunnen bezweren. Het CBS toont ons vandaag echter dat -buiten die forse lastenverzwaring- de staatsschuld de afgelopen crisisjaren ook nog eens zo goed als verdubbeld is! Dus in plaats van op z'n minst een meer verantwoorde omgang met middelen (laat staan forse bezuinigingen) is onze overheid elke vorm van controle kwijt en brast de publieke sector er als een wilde op los.
Verdere lastenverzwaring zou bestedingen en investeringen alleen maar verder frusteren maar ik gok dat men die weg wederom gaat kiezen, de weg van de minste weerstand wellicht, maar wel één die ons niet naar structureel economisch herstel zal leiden. Fors ingrijpen in de overheid gaan we niet doen, de laatste die dat hardop heeft uitgesproken is Pim Fortuyn. En nog buiten economisch herstel, als de rente gaat oplopen komen we met onze staatsschuld helemaal in de knel. Orde grootte? Griekenland 2.0.
Welke politieke partij gaat het licht zien en op de bres?! Mogen we misschien eens een regering met een meer economische achtergrond!?
Verdere lastenverzwaring zou bestedingen en investeringen alleen maar verder frusteren maar ik gok dat men die weg wederom gaat kiezen, de weg van de minste weerstand wellicht, maar wel één die ons niet naar structureel economisch herstel zal leiden. Fors ingrijpen in de overheid gaan we niet doen, de laatste die dat hardop heeft uitgesproken is Pim Fortuyn. En nog buiten economisch herstel, als de rente gaat oplopen komen we met onze staatsschuld helemaal in de knel. Orde grootte? Griekenland 2.0.
Welke politieke partij gaat het licht zien en op de bres?! Mogen we misschien eens een regering met een meer economische achtergrond!?
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Met hartelijke dank aan Rutte en Samsom...
Nederland weer slechtste jongetje Europese klas
LUXEMBURG - Nederland is door de onverwacht zwakke groeicijfers in één klap weer het slechtste jongetje van de Europese klas. Dat blijkt uit een overzicht van Eurostat dat de cijfers van de EU-landen bij elkaar heeft gebracht. Daaruit blijkt dat alleen Estland in de eerste drie maanden met een krimp van 1,2% in de buurt komt van de forse 1,4% teruggang in Nederland.
Opvallend is dat ook landen als Portugal en Italië begin 2014 veel beter hebben gedraaid dan Nederland en veel kleinere minnen scoren. Daarnaast valt vooral ook de sterke groei van buurlanden Duitsland en Groot-Brittannië op, die beide juist 0,8% groeiden.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Ook een ambtenarenclubje, het KNMI dat jaarlijks dik 60 miljoen spendeert. En vandaag wordt door deze club opvreters maar weer eens een waarschuwing voor zwaar weer afgegeven, de vierde waarschuwing de afgelopen 30 dagen. Waarom ditmaal? Er kan regen en onweer voorkomen met windstoten.
Zucht. Willen we nu echt naar een situatie à la Verenigde Staten waar we elke vorm van hersenactiviteit van de burger proberen de kop in te drukken? Big Brother is not only watching you, nee hij vertelt je ook wat je moet doen. Moeten we nou echt het luchtalarm aanzetten omdat men te dom is om zelf te bedenken dat met de kans op (en niet meer dan dat) windstoten het misschien niet slim is het zonnescherm uit te draaien of met de caravan de Brouwersdam over te sukkelen?
Een waarschuwing voor zwaar weer of gevaarlijke omstandigheden, dat is iets wat je gebruikt bij echt extreem weer. Windkracht 9+, onverwachte ijzel en dergelijke. Dan heb je een paar keer per jaar een belangrijke waarschuwing waarbij deze berichten ook hun attentiewaarde behouden. Wat er nu gebeurt? Waarschuwing op waarschuwing voor 2 spetters water of 3 sneeuwvlokken, 90% nog vals alarm ook. Als er dan echt eens iets is, reageert er geen hond meer op het alarm.
Zucht. Willen we nu echt naar een situatie à la Verenigde Staten waar we elke vorm van hersenactiviteit van de burger proberen de kop in te drukken? Big Brother is not only watching you, nee hij vertelt je ook wat je moet doen. Moeten we nou echt het luchtalarm aanzetten omdat men te dom is om zelf te bedenken dat met de kans op (en niet meer dan dat) windstoten het misschien niet slim is het zonnescherm uit te draaien of met de caravan de Brouwersdam over te sukkelen?
Een waarschuwing voor zwaar weer of gevaarlijke omstandigheden, dat is iets wat je gebruikt bij echt extreem weer. Windkracht 9+, onverwachte ijzel en dergelijke. Dan heb je een paar keer per jaar een belangrijke waarschuwing waarbij deze berichten ook hun attentiewaarde behouden. Wat er nu gebeurt? Waarschuwing op waarschuwing voor 2 spetters water of 3 sneeuwvlokken, 90% nog vals alarm ook. Als er dan echt eens iets is, reageert er geen hond meer op het alarm.
Regards/groeten, Jeroen