318i drukaccumulator
318i drukaccumulator
Zoals jullie al wisten draaide mn 318i wel stationair maar hij reageerde niet op het gaspedaal, niks vermogen dus.
Na het startventiel en de hulpluchtschuif te vervangen blijfde deze nog geen vermogen meer hebben.
Dus ben ik terug van nul begonnen en de drukaccumulator gedemonteerd en gewoon de brandstofpomp met filter aangesloten.
Nu draait de auto stationair goed en kan ik ermee rijden! vandaag 5km gereden en hem mooi warm laten draaien auto rijdt goed nu en gaat goed in de toeren.
Nu was m'n vraag waarvoor dient deze drukaccumulator juist en mag ik deze er tussen uit laten?
De drukaccumulator is een nieuw gekochte van Bosch.
Dus snap eigenlijk niet waarom hij niet rijdt als deze aangesloten is.
Alvast bedankt !
gtz
Na het startventiel en de hulpluchtschuif te vervangen blijfde deze nog geen vermogen meer hebben.
Dus ben ik terug van nul begonnen en de drukaccumulator gedemonteerd en gewoon de brandstofpomp met filter aangesloten.
Nu draait de auto stationair goed en kan ik ermee rijden! vandaag 5km gereden en hem mooi warm laten draaien auto rijdt goed nu en gaat goed in de toeren.
Nu was m'n vraag waarvoor dient deze drukaccumulator juist en mag ik deze er tussen uit laten?
De drukaccumulator is een nieuw gekochte van Bosch.
Dus snap eigenlijk niet waarom hij niet rijdt als deze aangesloten is.
Alvast bedankt !
gtz
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 318i drukaccumulator
De acumulator zorgt ervoor dat er druk op de leiding blijft staan als de auto uit staat. Hierdoor hoeft de pomp niet eerst druk op te bouwen voor je kan starten.
Het is vreemd dat hij met accumulator er tussen niet wil lopen. Wel goed aangesloten?
Het is vreemd dat hij met accumulator er tussen niet wil lopen. Wel goed aangesloten?
So many cars, so little time
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 318i drukaccumulator
Je hebt 2 types drukaccumulatoren. Bij de 323 sloper van 1980 die ik demonteerde had die aan de achterkant nog een klein aansluitpijpke.
Die van 1982 niet.
Die van 1982 niet.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: 318i drukaccumulator
Ik heb achter ook nog een klein aansluitpijpke, mss de verkeerde accumulator?
Re: 318i drukaccumulator
Kan ik gewoon rijden zonder accumulator?
Re: 318i drukaccumulator
Wat denken jullie want wil morgen zo naar de keuring...
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 318i drukaccumulator
Je kan er gewoon mee rijden hoor. Starten na langere stilstand zal misschien wat lastiger zijn maar als hij zo goed start, gewoon doen!
So many cars, so little time
Re: 318i drukaccumulator
Mooi, laat maandag weten of hij door de Oldtimerkeuring in Belgie is geraakt 
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 318i drukaccumulator
Dat moet lukken, dat stelt niks voor.
Vergeet je gevaardriehoek krik etc niet.
De remmen mogen bij oldtimerkeuring tot 50procent verschil hebben. Is eigenlijk ontoeaatbaar veel.
Vergeet je gevaardriehoek krik etc niet.
De remmen mogen bij oldtimerkeuring tot 50procent verschil hebben. Is eigenlijk ontoeaatbaar veel.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm