Als het weer goed is, kan dat zeker de moeite waard zijn Peter!
Parkeren en Eau Rouge
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe goed je je buitenom kunt verplaatsen omdat ik daar gedurende evenementen nauwelijks kom, maar ik verwacht wel de nodige drukte. Het beste kun je gewoon parkeren bij de oude hoofdingang, P1/2/3. Dan heb je gelijk Eau Rouge al aan je linkerhand liggen.
Paddock
Onder Eau Rouge (thv de P) ligt een tunnel zodat je direct naar het binnenterrein kunt, de paddocks zijn vrij toegankelijk met dit evenement dus dat is ook erg leuk rondkijken, net als het opstellen aan de voet van Eau Rouge waar je letterlijk de rijders een handje kunt geven (achter de oude pitstraat, voor vrijwel alle klasses muv Groep C). Bovenop zowel de oude pitstraat (die net voor Eau Rouge) als de nieuwe pitstraat (andere kant van La Source) kun je via trappen op het dak komen met een fraai zicht over een goed deel van het circuit.
Verder kijken
Wil je meer zien van het circuit, dan loop je na de beklimming van de heuvel van Eau Rouge verder naar achteren (verloop circuit volgen), dan kom je bij de S-bocht van Les Combes uit. Dat is al mooi, maar net daarna (verloop van het circuit volgen tot aan de mooiste caravans die je ooit gezien hebt) heb je aan je rechterhand weer een tunnel. Als je de tunnel uit (dus op het binnenterrein) links aanhoudt dan ben je op het hoogste punt van het circuit met een aantal fraaie plekken om het verkeer weer vlakbij aan je voorbij te zien trekken. De doordraaier Rivage en een fraai vergezicht over de snelle Pouhon bocht. Daal je af bij Pouhon en ga je na de afdaling gelijk het pad rechtsaf op dan loop je ook weer door naar het paddock. Je kunt ook Rivage en Pouhon van bovenaf bekijken en ter hoogte van de Combes tunnel een pad volgen naar het paddock, da's minder ver lopen. Dat zou net een mooi rondje maken zonder dat je echt de hele dag aan het lopen bent (Eau Rouge, Combes tunnel, op de heuvel Rivage en Pouhon zien, naar paddock lopen en als je het zat bent ben je zo via het tunneltje weer bij de auto. Daar kun je met gemak een dag mee vullen en ik zou zeker goede wandelschoenen aan doen)
Kaartje
Nieuwe pitstraat, oude pitstraat, Eau Rouge (P1/2/3 zit dan aan je rechterhand)
Les Combes van de binnenzijde bezien
Rivage en Pouhon, die heuvel in het midden is een geweldige uitkijkplek
Mooi uitzicht op Pouhon van bovenop die uitkijkplek