e21 Sierstrepen

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
heidjan
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 316 manual

e21 Sierstrepen

Post by heidjan »

Weet iemand de breedtes en posities van de M edition sierstrepen? Zie afbeelding: Image

Ik zou deze graag na willen maken met motip plakbiezen of een soort gelijk product. Ik kan alleen niet vinden hoe breed de strepen oorspronkelijk zouden moeten zijn. Een origineel setje voor weinig mag natuurlijk ook :mrgreen:

Robert
E21 VIP
E21 VIP

Re: e21 Sierstrepen

Post by Robert »

Ik heb een originele ongebruikte set liggen, dus ik heb even gemeten voor je.

De maximale hoogte van de totale band is 9,2 cm.
De breedte van de dunne streep is 0,4 cm.
De breedte van de dikke streep is 4,48 cm.

De lengte van de bestickering is nogal divers door schuine randen en ronde hoeken, dus daar is niet 1 maat voor te geven. Ik denk dat je een heel eind komt door het op de auto op te meten.

Ik ben van plan om de set te digitaliseren en er replica's van te laten maken, maar ik heb daar nog geen tijd voor gehad.
Last edited by Robert on Tue May 27, 2014 6:45 pm, edited 1 time in total.
heidjan
E21 VIP
E21 VIP

Post by heidjan »

Robert weet je zeker dat die maten/eenheden kloppen? 0.4 mm bijvoorbeeld lijkt me nogal smal, dat ziet het menselijk oog net volgens mij. Of we moeten het niet over dezelfde strepen hebben.

Mocht jij replica's hebben dan ben ik zeker geïnteresseerd. Hoe gaat dat digitaliseren ongeveer in zijn werk? Wellicht kan ik helpen met het een of het ander?
Robert
E21 VIP
E21 VIP

Post by Robert »

Ik vermoed dat ik wat eenheden door elkaar haal :oops: ik ga het straks nog eens nakijken.

Een replica lijkt mij een kwestie van inscannen, overtrekken en naar de stickerboer sturen, maar dat is natuurlijk een tijdrovende klus om het goed te doen.
RickR
E21 Fanatic
My E21(s): '83 315 Hennarot

Post by RickR »

Hallo HeidJan,

Qua plaatsing op de auto en eventuele andere maten zou ik je ook wel kunnen helpen. Mijn auto is namelijk voorzien van een setje M Edition strepen.

Roep maar wat je wilt weten! :wink:

Groeten Rick
heidjan
E21 VIP
E21 VIP

Post by heidjan »

Rik, als het kan graag de breedtes, of diktes hoe je het wilt noemen, van de strepen en de onderlinge afstand. Ik weet niet of je foto's kunt maken van de hoekpunten, dus op het kofferdeksel en de motorkap? Dan kan ik een heel eind komen denk ik ;)

@ Robert, ik heb ook eens gehoord dat men vrij goed stickers na kan maken adhv een goed foto met daarbij een liniaaltje oid voor maat. Kan ik dat goed gehoord hebben?
heidjan
E21 VIP
E21 VIP

Post by heidjan »

Trouwens heel strakke auto rik, ik heb ff gespiekt op het 4 cilinder, die strepen zijn echt gaaf! Hennarot staat mij ook wel aan ;)
Post Reply