Vers binnen in NL een heuse 633csiA uit 1976!
Vorig jaar had ik een heel redelijke, originele Hollandse 635, en die was ik eigenlijk te snel kwijt.
Ik blijf dit erg fraaie auto's vinden en kijk er eigenlijk altijd wel met een scheef oog na.
Deze specifieke ken ik al wat langer, en is mij eerder ook al eens aangeboden. Nu, met een zeer stevige prijsverlaging heb ik ja gezegd.
Zaterdag met vrouwlief in de TGV, hotelletje geboekt, auto gehaald en vandaag weer terug.
Ik heb een erg leuk weekend gehad. Lekker rijden, en zelfs het treinen ging deze keer eens echt van een leien dakje.
Kortom; wat wil je nog meer.
Wat heb ik gekocht:
BMW e24 633csi automatic. Deze is echt een van de allerrrreersten, nummer 207!
Ooit al eens geheel overgespoten, maar de hele basis is echt snoeihard. Oorspronkelijk is deze BMW in Marseille geleverd, en door de voorlaatste eigenaar aangekocht en 15 jaar gestald in Rennes. Na een enorme servicebeurt (alle lagers zijn o.a. vervangen) heeft hij er 2 jaar mee gereden. Nu door allerlei familiare zaken mocht ze echt gaan.
DE verkoper had het erg goed voor elkaar, en heeft me op zijn kenteken en verzekering naar huis laten rijden. Leuke en correcte Fransen bestaan dus ook
Het lijstje van things to do is niet heel lang:
- Airco slaat wel aan maar koelt echt minimaal. Je ziet de R12 borrelen in het glaasje, dus ik heb goede hoop op alleen vullen en vacumeren.
- Middendemper uitlaat is lek, kwestie van vervangen.
- Beide voordeuren hangen uit het lood...standaard bij deze dingen, maar het windgeruis is echt te erg.
- Rondom wat klein jeuzel werk en dan staat er zomaar een plaatje van een kraakoriginele e24.
Ik loop met het idee om de automaat er uit te halen en deze door een handbak te wisselen, maar deze auto is zo origineel..
We zien wel, en natuurlijk ook een paar plaatjes: