IMG_4800 by PeperPakhuis, on Flickr
Vorige week zat ik op zaterdagavond met een vriend een biertje te drinken en begonnen we te fantaseren over zijn volgende auto. Hij wilde graag binnen een klein budget iets dat toch het nodige rijplezier kon bieden, geschikt voor dagelijks gebruik en als harde eis achterwielaandrijving. Zijn voorkeur ging uit naar een Mazda MX-5 en ik deed hem de suggestie om ook eens te kijken naar een leuke E36. Niet mijn favoriete serie voor wat betreft uiterlijk en helaas hier en daar een wat verkeerd imago maar toch...... met een beetje zoeken kun je een hele mooi, niet al te grote, sportieve premium auto kopen voor heel weinig geld. We pakten de laptop erbij en deze 323ti kwam langs. Zag er op de foto's uit als een redelijk nette, originele auto met 197.000 km op de teller. Met een beetje overmoed door de versnaperingen riep ik 'Als jij hem niet koopt, koop ik hem zelf wel'.
Op maandag ontving ik een SMS van Arthur waarin hij aangaf toch de voorkeur voor de MX-5 te hebben. Dus ben ik maandagmiddag zelf maar even gaan kijken. De handelaar had de auto nog maar net en er was nog niets aan gebeurd. Met de jumpstart erop liep het motortje direct. Volgens de verkoper had de auto alleen maar een nieuwe accu nodig en wat aandacht
Afgelopen zaterdag het ding opgehaald. Starten zonder problemen. Na wat voorzichtig rijden, tanken en flink remmen begon hij steeds beter te rijden. Zaterdag en zondag wat gewassen en gepoetst en vanochtend meteen een nieuwe APK erop.

IMG_4811 by PeperPakhuis, on Flickr

IMG_4803 by PeperPakhuis, on Flickr
Het is echt een heerlijke rijdersauto en toch van alle gemakken voorzien. Even een kleine greep:
Leren M sportstuur (met gekleurde stiksels)
2 Airbags
Sportinterieur (zwart, half leer)
Middenarmsteun
Airco
Boordcomputer
Elektrisch bedienbare ramen
PDC
ABS
ASC+T
Mistlampen
S902A Special inspection press vehicles
Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen. Mijn dagelijkse Benzzz heb ik alweer 2 jaar dus misschien moet die het veld maar ruimen en ga ik lekker even (zakelijk) in de 323i rijden. Van imagoproblemen heb ik toch geen last