OK, de laatste dingen gedaan alvorens ze naar de taxatie kan. De originele Solex 4A1 is gereviseerd en weer geplaatst.
Als eerste natuurlijk alles demonteren:
Hoezo een partij Italiaans zand:
Bakje met vuile delen.
Alles gespoeld met benzine en door de ultrasoon heen.
Gisteren geplaatst en een proefstart gedaan............ Lekker hoor, ze blijft niet lopen
Na wat verder afstellen erachter gekomen dat de basisafstelling voor de CO aanzienlijk verrijkt moest worden.
Nu bleef ze redelijk lopen maar met gasgeven geen acceleratie pompwerking te zien.
Hier bleek dat met het doorblazen van alle openingen het kogeltje in het zuigleidingdeel compleet vastzat en dat er dus geen pompwerking kon ontstaan. Deze zit inwendig en kan dus niet gecontroleerd worden tijdens demontage.
Nu deze ook weer werkend en na wat warmdraaien de CO meter gezet.............Een CO van 0,2 %.
Vandaar dat ze bijna niet bleef draaien. Dus nog verder verrijkt totdat ze rond de 1,5 - 1,7% stond. Nu liep ze lekker en ook het rijden gaat goed.
Nu morgen eens kijken hoe de koude start is.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.