Wat gaan we doen deze zomer?
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Wat gaan we doen deze zomer?
Tot hoe ver kom je daar met de E21? Net als Ite ben ik nogal lui ingesteld....
So many cars, so little time
Re: Wat gaan we doen deze zomer?
Tot de parkeerplaats bij Serfaus (circa 1450mtr); daarna met de Komperdel en de Lazid kabelbaan naar Lazid op circa 2350mtr; tot zover mag je lui zijn. Daarna begint een wandeling van circa 4-5km door het Lader Moos naar het Arrezjoch op 2640mtr.Wondermike wrote:Tot hoe ver kom je daar met de E21? Net als Ite ben ik nogal lui ingesteld....
Met een ontheffing zou dat nog wel met een E21 kunnen, maar dat wil je je auto niet aan doen en ook al wil je dat, die ontheffing krijg je niet!
Vanaf het Arrezjoch (2640mtr) moet je echt met de benenwagen. Tot aan de Masnerjoch op 2685mtr komt het je niet aan de botten, dan heb je er circa 7km op zitten; daarna begint het echte klimwerk, nog een kilometer of twee naar de top op 3035mtr; dan ben je nog niet eens halverwege. De afdaling via de Hexensatel naar de berghut is een kilometer of drie, dus dat maakt 12. Vandaar uit nog een kilometer of 2-3 terug naar het Arrezjoch en weer dezelfde weg terug naar de kabelbaan.
Aan het eind van de dag heb je circa 20km in de benen; met bijna 1000mtr aan klimwerk en evenzoveel afdalen. Niets voor luiaards dus, en ook niets voor mensen die last hebben van hoogtevrees, niet fit zijn of geen hoogalpine ervaring hebben. Dit was geen bergwandeling, maar een echte bergtocht met alles erop en eraan, maar wel een hele mooie!
Carpe Diem, Raymond
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11877
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat gaan we doen deze zomer?
Zo..ik ben bijna klaar met het globaal 4 weken doorlezen forum...oftewel: I'm back.
Net als Michel een Italie reis, maar dan wel met een automaat en een v8.
Wij hebben totaal een kleine 7dkm erop zitten, maar we trekken dan ook fors.
Via Frankrijk (frejus tunnel) Italie binnen getrokken (alleen maar regen..) Langs Genua met de vele, vele tunnels... Een M62TU klinkt op toeren echt fenomenaal.
Eerste echt grote stop: Volterra. Vandaar uit dagtripjes naar Pisa, Sienna, Florance, Lucca enzovoort.
Daarna doorgetrokken door Umbrië. We stonden in Viterbo. Vooral Orvieto als stad is een waar genoegen. Niet druk en zeker zo mooi als de vele overbekende steden.
Ook vanuit hier hebben we vele dagtochten gemaakt, vandaar ook de relatief vele km's. Waar de wegen in Toscane beter zijn, zijn de stuurmans wegen in Umbrië nog gaver. Veel korte bochten, en veel Italianen die tenminste een beetje doorrijden. Vooral zonder vouwwagen heb ik regelmatig een geel lampje op mijn dashboard gezien. Geen idee waardat voor geldt, maar ik heb dikke pret gehad.
Na Umbrië richten de Abruzzen. We draaien een heel klein campinkje op 3km het land in (close to Pescara), ver weg van die idiote grote campings vol domme Hollanders met hoempapamuziek en nog dommer Italianen, staan daar 1 van mijn betere vrienden..
Ach, 1 avondje ernstig Grappa zuipen en echt mega goede pizza eten hoort er ook bij. Verder hebben we elkaar lekker met rust gelaten.
Soms is het wereldje klein. Acquila bezocht, hier zie je waar Europa goed in is: veel geld over de balk smijten als er camera's op gericht zijn. De aardbeving in 2009 is echter nog immer goed te zien.
Hierna een reuze rit naar het noorden, richting Venetie. Zoonlief zijn liefje kwam op Treviso aan voor een weekje vakantie. Zelfs met 6 man in een e39 gaat dat..(ik zit voorin).
Uiteraard venetie bezocht, al vind ik het maar een groot commercieel en overgewaardeerde oude bende.
Daarna richting Milaan, zoon en vriendin op het vliegtuig naar NL gezet en eindelijk hadden we ruimte over.
Milaan is echt een gave stad vol met echt werkende mensen en soms echt mooi design.
Vele Ferrari's usw gezien.
Omdat het maar bleef onweren en regenen gingen we weer terug over Frankrijk, Domweg omdat ik Zwitserland haat als de pest als autoland.
Nu via de mt blanctunnel. Wat een overdreven veiligheidsgedoe..
Nog 2 dagen in de Jura gestaan - daar moeten we ook eens heen om te rijden!!! gave en mooie wegen. Wel veel glooiende bochten, maar soms ook echt grote hoogte verschillen.
En toen.. toen was het weer gedaan.
De e39 is echt een geweldenaar. 1000km op een dag is werkelijk geen probleem. Met name in Frankrijk heb ik uren 140-150km/u gereden (met vouwwagen). Dat schiet tenminste een beetje op.
Verbruik overall: 11,7liter/100km. (1:8,5)
Vooral in de bergen, full loaded en heuveltje op is echt killing voor het overall average.
Wel dikke pret gehad met een paar Hollanders opduwen.
Hoewel ik maar een 535 heb met formeel 247pk vermoed ik dat BMW erg voorzichtig is geweest met opgeven van de werkelijke vermogens. Dit ding is zoveel sterker dan een 218pk M30..
In Frankrijk wel opgelet dat ik niet geflitst werd, die bonnen komen thuis.. Ik heb van een collega een Coyote geleend, dat werkt feilloos..
In Italie ben ik denk ik wel 5x geflitst, maar die verwacht ik niet binnen.
En een paar plaatjes...die volgen straks.
Net als Michel een Italie reis, maar dan wel met een automaat en een v8.
Wij hebben totaal een kleine 7dkm erop zitten, maar we trekken dan ook fors.
Via Frankrijk (frejus tunnel) Italie binnen getrokken (alleen maar regen..) Langs Genua met de vele, vele tunnels... Een M62TU klinkt op toeren echt fenomenaal.
Eerste echt grote stop: Volterra. Vandaar uit dagtripjes naar Pisa, Sienna, Florance, Lucca enzovoort.
Daarna doorgetrokken door Umbrië. We stonden in Viterbo. Vooral Orvieto als stad is een waar genoegen. Niet druk en zeker zo mooi als de vele overbekende steden.
Ook vanuit hier hebben we vele dagtochten gemaakt, vandaar ook de relatief vele km's. Waar de wegen in Toscane beter zijn, zijn de stuurmans wegen in Umbrië nog gaver. Veel korte bochten, en veel Italianen die tenminste een beetje doorrijden. Vooral zonder vouwwagen heb ik regelmatig een geel lampje op mijn dashboard gezien. Geen idee waardat voor geldt, maar ik heb dikke pret gehad.
Na Umbrië richten de Abruzzen. We draaien een heel klein campinkje op 3km het land in (close to Pescara), ver weg van die idiote grote campings vol domme Hollanders met hoempapamuziek en nog dommer Italianen, staan daar 1 van mijn betere vrienden..
Ach, 1 avondje ernstig Grappa zuipen en echt mega goede pizza eten hoort er ook bij. Verder hebben we elkaar lekker met rust gelaten.
Soms is het wereldje klein. Acquila bezocht, hier zie je waar Europa goed in is: veel geld over de balk smijten als er camera's op gericht zijn. De aardbeving in 2009 is echter nog immer goed te zien.
Hierna een reuze rit naar het noorden, richting Venetie. Zoonlief zijn liefje kwam op Treviso aan voor een weekje vakantie. Zelfs met 6 man in een e39 gaat dat..(ik zit voorin).
Uiteraard venetie bezocht, al vind ik het maar een groot commercieel en overgewaardeerde oude bende.
Daarna richting Milaan, zoon en vriendin op het vliegtuig naar NL gezet en eindelijk hadden we ruimte over.
Milaan is echt een gave stad vol met echt werkende mensen en soms echt mooi design.
Vele Ferrari's usw gezien.
Omdat het maar bleef onweren en regenen gingen we weer terug over Frankrijk, Domweg omdat ik Zwitserland haat als de pest als autoland.
Nu via de mt blanctunnel. Wat een overdreven veiligheidsgedoe..
Nog 2 dagen in de Jura gestaan - daar moeten we ook eens heen om te rijden!!! gave en mooie wegen. Wel veel glooiende bochten, maar soms ook echt grote hoogte verschillen.
En toen.. toen was het weer gedaan.
De e39 is echt een geweldenaar. 1000km op een dag is werkelijk geen probleem. Met name in Frankrijk heb ik uren 140-150km/u gereden (met vouwwagen). Dat schiet tenminste een beetje op.
Verbruik overall: 11,7liter/100km. (1:8,5)
Vooral in de bergen, full loaded en heuveltje op is echt killing voor het overall average.
Wel dikke pret gehad met een paar Hollanders opduwen.
Hoewel ik maar een 535 heb met formeel 247pk vermoed ik dat BMW erg voorzichtig is geweest met opgeven van de werkelijke vermogens. Dit ding is zoveel sterker dan een 218pk M30..
In Frankrijk wel opgelet dat ik niet geflitst werd, die bonnen komen thuis.. Ik heb van een collega een Coyote geleend, dat werkt feilloos..
In Italie ben ik denk ik wel 5x geflitst, maar die verwacht ik niet binnen.
En een paar plaatjes...die volgen straks.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12124
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat gaan we doen deze zomer?
Welkom thuis dan maar. Blij dat de V8 goed is bevallen en de vakantie naar tevredenheid is verlopen. Nu weer terug naar de orde van de dag!
De Jura is bekend hier. Al tweemaal de vakantie hier gehad en de wegen zijn er heerlijk inderdaad. Zelfs de drukte valt reuze mee.
De Jura is bekend hier. Al tweemaal de vakantie hier gehad en de wegen zijn er heerlijk inderdaad. Zelfs de drukte valt reuze mee.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11877
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat gaan we doen deze zomer?
En ook een paar plaatjes.
Halverwege de vakantie vielen we midden in een Lancia Meeting. Erg nette dingen!
Ook leuk...die Hollandse Fiat, maar die was op een trailer naar Italie gebracht, de losers




Florance

Dochter Lisa heeft veruit de meeste plaatjes geschoten, die begint er echt handigheid in te krijgen:

Zo lief..

Zou het echt de ALLLERRRlaatste zijn?

Ik heb er (zeker in de Marken en Abruzzen) nog tientallen gezien:

Romijnse watergang (bij Orvieto)


Zwaar verrot, maar gewoon gebruiken!

Hoogvlakte tussen Umbrië en de Marche, geweldig platteau op hoogte. Wat een waanzinnig leeg gebied (heeft wel wat weg van de Noorse Harddangervida)

2 middenklassers.. 2 verschillende tijden:


Lancia meeting:

ok, ook een topo:


Monte carlo, rare!!!




Halverwege de vakantie vielen we midden in een Lancia Meeting. Erg nette dingen!
Ook leuk...die Hollandse Fiat, maar die was op een trailer naar Italie gebracht, de losers




Florance

Dochter Lisa heeft veruit de meeste plaatjes geschoten, die begint er echt handigheid in te krijgen:

Zo lief..

Zou het echt de ALLLERRRlaatste zijn?

Ik heb er (zeker in de Marken en Abruzzen) nog tientallen gezien:

Romijnse watergang (bij Orvieto)


Zwaar verrot, maar gewoon gebruiken!

Hoogvlakte tussen Umbrië en de Marche, geweldig platteau op hoogte. Wat een waanzinnig leeg gebied (heeft wel wat weg van de Noorse Harddangervida)

2 middenklassers.. 2 verschillende tijden:


Lancia meeting:

ok, ook een topo:


Monte carlo, rare!!!




Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11877
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat gaan we doen deze zomer?
Met een totaal van 1621 foto's is dit nog niet alles..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12124
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat gaan we doen deze zomer?
Mooie plaatjes en zeker en mooie omgeving 
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29963
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat gaan we doen deze zomer?
Hey Ite, ook langs deze weg welkom terug. Bedankt voor een fraai verslag en minstens zo fraaie foto's!
Wij zitten nog immer in dubio, wordt het India, of Italië met de 320iS in 2015? En dan een Alpentrip wat mij betreft, al is Retro Rides in de UK misschien ook wel een leuke weekendtrip hier vandaan. Ideeën zat, maar eens kijken met z'n allen. Maar nu weer even NL en heel belangrijk, bijna naar de Eifel!
Wij zitten nog immer in dubio, wordt het India, of Italië met de 320iS in 2015? En dan een Alpentrip wat mij betreft, al is Retro Rides in de UK misschien ook wel een leuke weekendtrip hier vandaan. Ideeën zat, maar eens kijken met z'n allen. Maar nu weer even NL en heel belangrijk, bijna naar de Eifel!
Regards/groeten, Jeroen
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Wat gaan we doen deze zomer?
Welkom terug Ite.
Wat een prachtige plaatjes heb je geschoten. Krijg enorm de behoefte om in de auto te springen en die kant op te rijden.
Schitterend!
Wat een prachtige plaatjes heb je geschoten. Krijg enorm de behoefte om in de auto te springen en die kant op te rijden.
Schitterend!
Re: Wat gaan we doen deze zomer?
Nette cijfers en ze vallen mij mee, heb jij automaat of handbak? Ter vergelijk, mijn M54B30 met 5HP19 heeft 10,8liter/100km over 2500km nodig gehad (zonder aanhangsel).323baur wrote:De e39 is echt een geweldenaar. 1000km op een dag is werkelijk geen probleem. Met name in Frankrijk heb ik uren 140-150km/u gereden (met vouwwagen). Dat schiet tenminste een beetje op.
Verbruik overall: 11,7liter/100km. (1:8,5)
Vooral in de bergen, full loaded en heuveltje op is echt killing voor het overall average.
Wel dikke pret gehad met een paar Hollanders opduwen.
Hoewel ik maar een 535 heb met formeel 247pk vermoed ik dat BMW erg voorzichtig is geweest met opgeven van de werkelijke vermogens. Dit ding is zoveel sterker dan een 218pk M30..
Carpe Diem, Raymond
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11877
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat gaan we doen deze zomer?
Automaat! Als ik 140 op de tempomaat rij zonder aanhanger rij ik precies 1:10.
Ik denk vooral dat het koppel erg helpt om het verbruik te drukken.
Ze hoeft er echt helemaal niks voor te doen..
Het enige wat ik echt niet fijn vind is het gaspedaal.
Mist enorme verfijning.
Ik denk vooral dat het koppel erg helpt om het verbruik te drukken.
Ze hoeft er echt helemaal niks voor te doen..
Het enige wat ik echt niet fijn vind is het gaspedaal.
Mist enorme verfijning.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Op vakantie met de bmw
Morgen vertrekken wij ook, niet zo ver maar wel met caravan. (Oldie caravan treffen in winterswijk)

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Op vakantie met de bmw
Nou, ons weekendje vakantie met de BMW verliep probleemloos. de pas naar injectie en electronische ontsteking omgebouwde auto heeft het meer dan prima gedaan.
voor de gehele trip van 470km heeft de bmw ruim 50 liter benzine verbrand, helemaal niet slecht als je bedenkt dat hij daarvan 400 km een 1200kg zware caravan mee heeft moeten sleuren.

voor de gehele trip van 470km heeft de bmw ruim 50 liter benzine verbrand, helemaal niet slecht als je bedenkt dat hij daarvan 400 km een 1200kg zware caravan mee heeft moeten sleuren.


Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i