Ik ben een beetje afwezig geweest, maar er was dan ook weinig auto om mee te hobbyen. Nu ik ook werk heb in Zweden gaat de auto mee en wordt ze zelfs Zweeds.
Ik ben nu half Europa al doorgereden en een erg mooie vakantie gehad, maar mijn remmen voelen niet goed meer. Ik kan ze een heel eind intrappen terwijl ik de poesh-luchtstroom van de rembekrachtiger hoor aanzuigen of ontsnappen aan de binnenzijde. Geheel normaal verschijnsel geloof ik. Daarna heb ik weerstand, is het 'hard' en remt alles net zo goed. Alleen als ik het pedaal direkt weer loslaat en weer intrap, dan is de rem veel harder, dan is dat intraptraject veel korter. Dan is er remdruk opgebouwd. Als ik het pedaal ingetrapt houdt, blijft de remdruk. Het loopt niet weg.
De remblokken zijn nieuw, als het ware net ingereden. Achter de remcilinders zijn drie jaar oud, voorremmen zijn goed gereviseerd en de remvloeistof is van vorig jaar.
Iemand een idee, een geruststellend woord of tips?
Zachte remmen
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Re: Zachte remmen
Als jij enkele malen moet trappen om druk te krijgen zou ik och eens naar de hoofdremcylinder kijken. Verder de vraag of de motor bij stationair en intrappen rem beroerd gaat lopen? Zo ja dan zou ook de bekrachtiger lek kunnen zijn.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Ontluchting voor de zekerheid ook nog even een keer controleren, en je kunt ook even checken of (met de motor uit) er onderdruk op de bekrachtiger blijft staan, even de slang van de bekrachtiger loshalen voor de keerklep, dat plastic gevalletje kan namelijk ook op zijn.
Regards/groeten, Jeroen
De motor houdt wel een klein beetje in bij herhaaldelijk en stevig pompen, maar hersteld zich daarna goed. Ik heb de slang wel geïnspecteerd en als ik in de verkeerde richting door de slang blaas komt er wel een beetje lucht door. Ik kan hem niet vacuum zuigen zeg maar. Als ik Jeroens post lees, dan is dat wel de bedoeling?
Het filter aan de binnenzijde heb ik wel bekeken, maar dat zag er nog als nieuw uit.
Het filter aan de binnenzijde heb ik wel bekeken, maar dat zag er nog als nieuw uit.
Jävla ungdomar. Rotjochies zijn het. Kopen een auto en denken dan alle wijsheid in pacht te hebben. Als er een probleem is, kan de oplossing nooit simpel zijn. Meteen zijn alle complexe delen verdacht. In plaats van dat die idioten nu gewoon even de basisdingen eerst controleren. Zit er echt geen lucht in het systeem? Nee? Waarom is je rechtsachtersysteem dan pneumatisch?
Dus dat was het probleem. Dank voor het meedenken in elk geval!
Dus dat was het probleem. Dank voor het meedenken in elk geval!
- BertjeConti
- E21 Mad
- My E21(s): E12 520-6
Auto correct aan staan ?
Wat was nou de oplossing ?
Heb eenzelfde probleem gehad, bij mij was het een combinatie van ongelijk gesleten remschijven en versleten remklauwen.
Wat was nou de oplossing ?
Heb eenzelfde probleem gehad, bij mij was het een combinatie van ongelijk gesleten remschijven en versleten remklauwen.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i