323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Nu in de aanbieding bij W&N, ben benieuwd of het een beetje gaat passen. 
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Veerpootbrug zit erop zonder verdere aanpassingen t.h.v. het expansievaatje.
Drukt inderdaad wel in het isolatieschuim van de motorkap, kan het moeilijk zien maar hij raakt de kap zelf niet dus het moet goed zijn.
Drukt inderdaad wel in het isolatieschuim van de motorkap, kan het moeilijk zien maar hij raakt de kap zelf niet dus het moet goed zijn.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Heb jij stiekem onder mijn motorkap gekeken?Veerpootbrug zit erop zonder verdere aanpassingen t.h.v. het expansievaatje.
Drukt inderdaad wel in het isolatieschuim van de motorkap, kan het moeilijk zien maar hij raakt de kap zelf niet dus het moet goed zijn.
So many cars, so little time
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Inderdaad en heb er nog een foto van gemaakt ook


Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Damn, ik moet de deur toch maar op slot gaan doen hier.
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Omdat de witte Baur en nog 2 andere E21's in de weg staan kon ik de blauwe niet eenvoudig pakken. Wel viel me een natte kring in het karton onder de auto op.
Waarschijnlijk de waterpomp lek
Zo meteen moet hij er uit en dan zal ik dat eens goed controleren.
Het zette me wel aan het denken, de auto heb ik in 2007 gekocht en in 2008 de andere motor erin gehangen. Met nieuwe pomp en distri. Wat kilometers betreft zit dit er hooguit 10000km op maar wel inmiddels 6 jaar. Wat is nu verstandig? Als de pomp lek is gelijk een nieuwe distributieriem erop of is dat niet nodig?
In verhouding rijden we weinig maar de tijd tikt door.
Waarschijnlijk de waterpomp lek
Het zette me wel aan het denken, de auto heb ik in 2007 gekocht en in 2008 de andere motor erin gehangen. Met nieuwe pomp en distri. Wat kilometers betreft zit dit er hooguit 10000km op maar wel inmiddels 6 jaar. Wat is nu verstandig? Als de pomp lek is gelijk een nieuwe distributieriem erop of is dat niet nodig?
In verhouding rijden we weinig maar de tijd tikt door.
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29996
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Tsja M20 riemen zijn lang zo problematisch niet als die van bijv de M40, maar als je de boel toch loshebt zou ik 'm gewoon gelijk meenemen. Alleen de riem lijkt me dan overigens meer dan zat, alleen spanrol ff controleren op speling op het lager.
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Ik ga twee sets distri bestellen ook gelijk voor de witte
Nou je raad het niet, auto uit winterslaap gehaald en start was eigenlijk niet anders dan anders. Liep lekker rustig dus garage uit en verdorie weer benzinelucht.
En lekkage voor onder de tanks vandaan
Bank eruit en ja hoor lekkage gevonden, 1 slangenklem was de boosdoener die kon niet strakker dus vervangen.
Zullen we dan eindelijk kunnen toeren....
Nou je raad het niet, auto uit winterslaap gehaald en start was eigenlijk niet anders dan anders. Liep lekker rustig dus garage uit en verdorie weer benzinelucht.
En lekkage voor onder de tanks vandaan
Bank eruit en ja hoor lekkage gevonden, 1 slangenklem was de boosdoener die kon niet strakker dus vervangen.
Zullen we dan eindelijk kunnen toeren....
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Blijft leuk die charme van onze oude auto's.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Lekkage is opgelost en de eerste zonnige kilometers over de fijne Noord Hollandse dijkjes zijn een feit
Tjemig wat rijdt zo'n 323i toch heerlijk!
Zou nu wel erg tegenvallen als er nog vorst en sneeuw gaat komen deze winter
Tjemig wat rijdt zo'n 323i toch heerlijk!
Zou nu wel erg tegenvallen als er nog vorst en sneeuw gaat komen deze winter
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Na de Eifel de auto even voorzien van verse olie en filter. De olie was toch best redelijk donker geworden zag ik met pijlen.
Omdat ik klaar ben met Walloth de dealer weer gesponsord en het kost wat meer maar dan staat er wel een logo op het filter haha (past goed bij een voorraam.....
)
Over 2 weken moet ik weer ff zo'n 1200km rijden met de 02 touring club en zal de aangeboden route eens beoordelen op E21 kwaliteit.
Omdat ik klaar ben met Walloth de dealer weer gesponsord en het kost wat meer maar dan staat er wel een logo op het filter haha (past goed bij een voorraam.....
Over 2 weken moet ik weer ff zo'n 1200km rijden met de 02 touring club en zal de aangeboden route eens beoordelen op E21 kwaliteit.
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29996
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Voor die paar euro is het wel weer origineel, en dan maar hopen dat een nieuw filter die pijlen voortaan tegen houdt
Ben benieuwd naar die route, makkelijker kun je ze niet aangereikt krijgen
hoewel het nog even weg is alvast veel plezier daar!
Leek me aardig om miss ook eens mee te doen maar hoewel het seizoen wel zo'n beetje ten einde is lijkt de agenda pas ruimte te geven op 25 oktober
Ben benieuwd naar die route, makkelijker kun je ze niet aangereikt krijgen
Leek me aardig om miss ook eens mee te doen maar hoewel het seizoen wel zo'n beetje ten einde is lijkt de agenda pas ruimte te geven op 25 oktober
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
haha verkeerde pijl/peil, gaat snel zijn autocorrectie weer aanzetten
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Van de week de zoektocht naar mijn rammelende onderstel maar eens serieus opgepakt. Met 2 man in de auto geprobeerd te analyseren waar nou precies welk geluid vandaan kwam en de conclusie was na wat testritjes op verschillende snelheden en wegen dat er zeker 3 geluiden waren die er niet horen te zijn. Er klakt wat, er zoemt wat en er rammelt wat onder de auto.
Het zoemende en klakkende geluid kwam uit het diff dat was redelijk duidelijk al verdacht ik ook de bak of het tussenlager. Vandaag was het diff de pineut en die moest eronder uit omdat dit het eenvoudigst is. Ik had al een 3,64 diff klaarliggen met een vers laagje verf en olie. Niet ideaal voor een 323i met sportbak maar dat was de laatste in het centrale magazijn.
Lang verhaal kort, diff gewisseld en testrijden maar. Nou de klak is weg en het zoemen is weg en de auto is gelijk zoveel stiller. Ik mis nu eigenlijk nog een 4de geluid wat ik niet echt kon omschrijven maar hij is weer super stil! Mooi shit dus dat mijn 3 jaar terug gereviseerde sper dus zo goed niet meer is...
Goed de olie in het diff is dus grijs en niet meer bruin en dat is geen goed teken. Eens kijken wat ik daar nou weer mee moet want nu liggen er twee sperren op de werkbank.
Het rammelen bleek bij het demonteren van de rechter uitlaat de pijp te zijn die tegen de beugel van de trekhaak kwam dus die is iets aangepast. Wel hoor ik nu op slechte wegen heel soms nog iets wat volgens mij de schotels van de achterveren zijn maar dat is zo goed als niks met hoe het was.
Eigenlijk ben ik super blij dat mijn auto weer heerlijk stil is maar baal ervan dat mijn sper niet goed is
Het zoemende en klakkende geluid kwam uit het diff dat was redelijk duidelijk al verdacht ik ook de bak of het tussenlager. Vandaag was het diff de pineut en die moest eronder uit omdat dit het eenvoudigst is. Ik had al een 3,64 diff klaarliggen met een vers laagje verf en olie. Niet ideaal voor een 323i met sportbak maar dat was de laatste in het centrale magazijn.
Lang verhaal kort, diff gewisseld en testrijden maar. Nou de klak is weg en het zoemen is weg en de auto is gelijk zoveel stiller. Ik mis nu eigenlijk nog een 4de geluid wat ik niet echt kon omschrijven maar hij is weer super stil! Mooi shit dus dat mijn 3 jaar terug gereviseerde sper dus zo goed niet meer is...
Goed de olie in het diff is dus grijs en niet meer bruin en dat is geen goed teken. Eens kijken wat ik daar nou weer mee moet want nu liggen er twee sperren op de werkbank.
Het rammelen bleek bij het demonteren van de rechter uitlaat de pijp te zijn die tegen de beugel van de trekhaak kwam dus die is iets aangepast. Wel hoor ik nu op slechte wegen heel soms nog iets wat volgens mij de schotels van de achterveren zijn maar dat is zo goed als niks met hoe het was.
Eigenlijk ben ik super blij dat mijn auto weer heerlijk stil is maar baal ervan dat mijn sper niet goed is
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.
Om inderdaad na drie jaar alweer een sper te hebben die revisie nodig heeft lijkt me niet de bedoeling. Ik ben benieuwd wat je gaat vinden aan de binnenzijde......
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.