Mijn project heeft eigenlijk ook tot nu stilgelegen. Had vooral te maken met ontbrekende boorddocumenten en de zoektocht naar het bekomen ervan. Zolang ik hier geen zekerheid in had heb ik mijn project even “on hold” gezet.
Eerder deze week bevestiging gekregen van het BFOV dat alle documenten werden bekomen bij de ministeries. We zijn intussen een half jaar verder maar het wachten werd beloond.
BFOV is een Belgische Federatie die zich inzet voor liefhebbers van oude voertuigen.
Ik zou iedere Belgische oldtimer bezitter deze federatie willen aanbevelen.
Maar intussen heb ik wel onderdelen gekocht en geïnvesteerd in gereedschap.
En ook nog wat aan de 02 gesleuteld.

Zoals lasapparaat, compressor met groter debiet, motorbok en nog wat klein spul.

Motor hangt intussen aan het motorbok.

Stilaan de motor ontdoen van aanbouwdelen om alles netjes te maken.

Kleppendeksel even afnemen.


Karterpan eraf en geen metaaldeeltjes erin.





Blok wordt netjes gemaakt alsook de onderdelen. Motor zal worden voorzien van nieuwe onderdelen. Waterpomp, distributieriem, dichtingen, ….
Injectoren zijn intussen ultrasoon gereinigd.
Kan het inlaatspruitstuk buiten het laten glasstralen nog op een andere manier netjes gemaakt worden?
We zijn terug gestart en hoop nu vlotjes te kunnen doorwerken. Maar zomer 2015 zal kort dag zijn zoals ik eerder had vermeld.
Hou jullie verder op de hoogte.










