Ite's sleutel en pruts topic.

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29975
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Jeroen »

+1!

Ik zou in beide gevallen zeker zorgen dat de beste mannen de nodige negatieve en aan smaad grenzende exposure krijgen op fora etc. Autohandel of niet, het blijven regelrechte schoftenstreken. Name and shame zodat anderen gewaarschuwd zijn voor dergelijke honden. Als ik merk dat er zulke varkens hier actief zijn gaan ze er ook direct af.

Ik heb al een tyfushekel aan mensen die hun afspraken niet nakomen maar dit is nog een stap erger.


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19152
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by uwbuurman »

eens...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

Zo, eindelijk eens tijd om de langst lopende grote beurt (sinds augustus ben ik bij vlagen bezig.. :oops: ) eens echt af te maken.
Mijn e39 535 heeft in augustus al verse vloeistoffen gekrengen, maar ik blijf, ook na vervangen van bijna heel het koelsysteem, een klein beetje verlies houden.
Een typische kwaal is het lekken van de O ringen van 2 kvs buizen die dwars tussen de cilinderbanken door lopen.
Een ware moordklus, want echt alles moet los en open. Vanmiddag om 12u begonnen, en ik ben nu klaar.
Offenga had me prijs opgegeven voor bijna 1000,- en dat voor een ring van een paar cent :screwy

Plaatjes..:
Image
Image

Zie achteraan, allemaal prut:
Image

4 ringen, 1 was slecht:
Image

Morgen even meer rode KVS kopen, want er gaat iets meer in dan ik dacht.
Dan is ze klaar...oh nee, ik heb ook nog een complete navigatie gekocht, dat schijnt ook best veel werk te zijn..
(jaja, MK4)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29975
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Jeroen »

Wat een klus! Maar nu dus weer in de lucht, pfew! Ben ook benieuwd naar die MK4 trouwens!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

Ach, eigenlijk had ik het vandaag echt naar mijn zin. Niets zat er vast, niets brak af, en een e39 sleutelt wel heel gaaf.
Het is alleen even spannend om de hele inlaat. vacuum rommel, benzine leidingen enzo los te halen. MAar het is zo doordacht gemaakt, dat het eigenlijk niet fout kan.
(ik moet morgen nog wel kijken of ze start :))

Die MK 4 heb ik van een jongen overgenomen die in geldnood zat. Werkend gezien, en erg leuk: het is een complete Nachrustsatz. Dat betekent dat je niet je halve auto hoeft te slopen.
1/4 is genoeg..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Peter V. »

Zo, dat is een leuk werkje geweest.

Ik kan me de eerste klusjes van Ite herinneren met de grootste twijfel bij hem en kijk nu eens........ Hulde hoor. :thumbsup
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

Ja, je leert er best van.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2976
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by loentje »

Goed bezig geweest! Temperatuur was goed dus geen verkeerde dag om het werk uit te voeren.

Wat is het voordeel van zo'n navi dan een tomtom? Want dat vraag ik me wel eens af.

groeten loentje
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29975
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Jeroen »

Dat je niet zo'n achterlijk ding tegen je ruit geplakt heb zitten? Die je niet moet vergeten uit het zicht te halen als je in een beetje stad parkeert anders wordt hij even voor je gedemonteerd? Dat er tegenwoordig bijna niks meer van domdom is met blauwe tandjes voor een handige combi? Dat je alles mooi geïntegreerd hebt?

To name but a few :wink:

Maar ik heb er ook een oude versie in zitten en was nog niet toe aan geld uitgeven en een ombouw. Daarnaast verhuist zo'n lelijke raamplakker wat makkelijker van auto naar auto. Voor beide is dus wel wat te zeggen.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

Idd, het is eigenlijk belachelijk. Maar ik heb zo'n hekel aan losse zooi in de auto.
Deze set kon ik redelijk scherp overnemen, dus geld gaat het niet kosten.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19152
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by uwbuurman »

Lekker bezig Ite! Middag en avond sleutelen en een rug verdiend!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

:mrgreen: Je lijkt mijn vrouw wel. Iets met 50% korting kopen wordt gebracht als verdiend... Ik lees het hooguit als minder uitgegeven
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19152
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by uwbuurman »

Ik weet hoe gek je bent op je vrouw, dus dank voor het compliment :mrgreen:
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Michiel E32
E21 Fanatic
Posts: 434
Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Michiel E32 »

Heerlijk klusje. Mooi dat het gelukt is.
Ik neem bij mijn oudejaars bezoek de uitleesert en Gerwin mee.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

Ik hoorde het al, wees welkom
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply