Ik ben nieuw op dit forum en had een vraag over de BBS Front spoiler. Ik kan hier in de buurt een splinternieuwe kopen voor 150€. Die man heeft hem besteld bij BBS in Duitsland voor 365€. Het betreft dus een echte BBS spoiler, geen namaak.
Nu ben ik deze spoiler gaan bezichtigen en deze was in een soort hard plastiek doch flexibel. Nu vroeg ik mij af of deze altijd zo flexibel is of deze normaal gezien uit polyester vervaardigd wordt? Ik heb het hier enkel over originele stukken. De spoilercode is 21.10.005
1980 BMW E21 323i in Hennarot 1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun 1988 BMW E34 535iA in Lachssilber 2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau 2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Bedankt voor het snelle antwoord, nu weet ik genoeg!
Ik kan deze kopen voor 150€, hij is echter splinternieuw en nog nooit gespoten geweest. De man van wie ik hem koop zegt dat hij deze enkele jaren terug rechtstreeks bij BBS heeft gekocht voor 385€.
Kan deze nog bij BBS gekocht worden en wat vinden jullie van de prijs?
Niet twijfelen voor 150€ .. er wordt meer gevraagd voor een goede gebruikte .. ik denk dat de verkoper niet zo goed de huidige waarde kent van die dingen
Heeft iemand een idee of deze met speciale verf gespoten dient te worden omdat hij flexibel is? Ik heb het idee dat gewone verf wel eens barsten zou kunnen vertonen na verloop van tijd?
Dat risico loop je sowieso, maar volgens mij is er geen extra flexibele verf oid. Wel een kunststof hechtprimer gebruiken anders bladdert 't er binnen de korste keren weer vanaf.
Ik denk niet dat er speciale lak nodig is, behalve de hechtprimer, voor dit soort spoiler.
Ik herinner me wel van heel lang geleden dat er een additief bestond om aan de lak toe te voegen, ik dacht dat ze het "weekmaker" noemden. Dan kreeg je wel een flexibele lak waar zelfs een Foha achterspoiler mee gedaan kon worden zonder dat het achteraf begon te barsten.
Geen idee of dat met de huidige lakken nog steeds kan.
Zelfs zo een rubber spoiler kon je daarmee lakken? Heb ik nooit geweten. Wel ooit een gele M535i e12 achterspoiler op het net tegengekomen. Dat zal dat principe dan wel zijn geweest.
Last edited by bmw e12 e21 on Mon Apr 06, 2015 10:20 am, edited 1 time in total.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Rubber spoilers zijn prima te lakken met de juiste lakken. Maar als je ze behoorlijk indrukt is de lak daarna gebarsten. Een hardkunststoffen spoiler moet je ook niet indeuken, met andere worden, prima te doen en bij normaal gebruik geen enkel probleem.
Loers wrote:Heeft iemand een idee of deze met speciale verf gespoten dient te worden omdat hij flexibel is? Ik heb het idee dat gewone verf wel eens barsten zou kunnen vertonen na verloop van tijd?
Weet niet hoe het zit met e21 onderdelen maar nieuwe bumpers van moderne auto's komen meestal met een (zwarte) plastic primer uit de fabriek. Om dit te testen kan je met wat verdunner over de bumper heen gaan, dan geeft het af (als er al primer op zit). Dan even ontvetten en opschuren met 500, kleur spuiten, blanke lak.
Als er geen primer op zit zoals anderen al zeiden wat hechtingsprimer kopen, 1k uit een spuitbus werkt prima. Daarna kleur en blanke lak spuiten.