roest binnenzijde dakplaat

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
Daniel
E21 Fanatic
My E21(s): 0

roest binnenzijde dakplaat

Post by Daniel »

Mijn E21 is kaal en blijf kaal.....

Het viel mij op dat aan de binnenzijde van de dakplaat zich op diverse plaatsen roest begint te vormen.

Niet zichtbaar voor veel mensen achter de hemelbekleding

Misschien een idee voor sommige om even met een endoscope te checken wat de hun dak aan de binnenzijde is......
of is dit een bekend probleem?

Image

e-einundzwanzig
E21 Pro
My E21(s): '82 318i manual

Re: roest binnenzijde dakplaat

Post by e-einundzwanzig »

Roestvorming aan de buitenkant van het dak zie je niet vaak, als het er is is het rond het schuifkanteldak en in zeldzame gevallen net boven de gootjes langs het dak. Heb er tot nu toe maar eentje gezien die dat had, de sloper van deze auto zei ook dat hij het nog nooit had gezien.

De roest die ik op je foto zie lijkt me niks ernstigs (enkel oppervlakkig), als je auto niet het gehele jaar door in weer en wind staat hoef je je geen zorgen te maken.

Mijn auto had deze verschijnselen in ieder geval niet.

Martin
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Re: roest binnenzijde dakplaat

Post by uwbuurman »

Klopt wel, Martin, maar dit is een non schuifdak-dak... Er zal een vochtprobleem zijn geweest. Mijn E21 was knap gerot, maar het originele dak is helemaal roestvrij. Ik zou er wel even wat rustico gel of fertan op smeren.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Post Reply