Project BMW 320/6
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Project BMW 320/6
Ik zeg: plekje bij de preferred suppliers..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Project BMW 320/6
Valt mij inderdaad ook nog mee.
Het is jammer dat de raamlijsten niet op gelijke manier verchroomd kunnen worden.
Het is jammer dat de raamlijsten niet op gelijke manier verchroomd kunnen worden.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Project BMW 320/6
Kanwel, maar dan moet je ze eerst de-anodiseren, want ze zijn nu niet verchroomed, maar geanodiseerd. Maar na de-anodiseren kun je ze wel verchromen hoor. Dat de- en opnieuw anodiseren heb ik gedaan, maar dat heeft zinloos veel geld gekost voor een dramatisch resultaat.
Re: Project BMW 320/6
Goedenavond heren!,
Helaas nog niet begonnen met de dorpels. Hiervoor nog niet de tijd gevonden. Hopelijk kan ik binnenkort hier wat leuke foto's van plaatsen.
In de tussentijd nog wel wat kleine dingen gedaan. Rechtsvoor een nieuw stukje frame erop gelast zodat de bevestigingspunten van de koplampen weer op de goede hoogte zitten:


Daarnaast de voorspoiler helemaal kaal gemaakt, in de grondlaag gezet, rubberen coating aangebracht en vervolgens helemaal opgeschuurd:




En gisteren nog even de elektrische ventilator van de radiateur opgehaald bij de poedercoater:

Helaas nog niet begonnen met de dorpels. Hiervoor nog niet de tijd gevonden. Hopelijk kan ik binnenkort hier wat leuke foto's van plaatsen.
In de tussentijd nog wel wat kleine dingen gedaan. Rechtsvoor een nieuw stukje frame erop gelast zodat de bevestigingspunten van de koplampen weer op de goede hoogte zitten:


Daarnaast de voorspoiler helemaal kaal gemaakt, in de grondlaag gezet, rubberen coating aangebracht en vervolgens helemaal opgeschuurd:




En gisteren nog even de elektrische ventilator van de radiateur opgehaald bij de poedercoater:

- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29996
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Project BMW 320/6
Evengoed lekker bezig. Die voorspoiler/keienvanger, daar zit wel even werk in, maar met fraai resultaat zo te zien!
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Project BMW 320/6
ziet er goed uit inderdaad!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
-
Groentje_me
- E21 VIP

- Posts: 1002
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: Project BMW 320/6
Netjes!
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
Re: Project BMW 320/6
Bedankt voor de leuke reacties!
Een forumlid wist wat meer over mijn BMW te vertellen. Namelijk voordat de auto bij ADV Automotive terecht kwam hij tijdelijk van iemand is geweest in Brabant. Deze persoon kreeg hem niet goed aan de praat omdat hij toen nog op gas reed.... Aangezien de bevestigingspunten van de oude gastank in de achterbak niet zo netjes waren weggewerkt, heb ik maar meteen even het luchtfilterhuis eraf gehaald om te kijken hoe ze dat hadden opgelost. Helaas niet echt mooi...Er zit een stuk tape op zodat er geen valse lucht meer aangezogen kan worden:




Nu kan ik hier een plaatje inzetten of opzoek gaan naar een tweedehands luchtfilterhuis. Ik denk dat de tweede optie het beste is. Dus mocht er nog iemand hier op het forum een complete luchtfilterhuis voor een 320/6, eerste generatie hebben liggen dan zou ik die heel graag willen overnemen. Vliegroest maakt niet uit. Hij gaat toch naar de poedercoater.
Meteen maar een paar close-up foto's gemaakt van de carburateur. @Peter V. zie jij hier rare dingen? Uiteraard snap ik dat je de carburateur in het echt moet zien om tot een goed oordeel te kunnen komen maar misschien valt je iets op aan deze foto's. De kleppen hebben wel wat aanslag.. geen idee of dat normaal is. Ze bewegen wel allemaal en de auto liep voordat hij naar de plaatwerker ging netjes. Daarnaast zit er een slangetje aan de carburateur vast die gewoon lost hangt... klopt dat?






En dan nog een beetje knullig vraagje
Maar wat heeft hier gezeten? op de technische tekeningen kan ik niks terugvinden:

Jongens bedankt alweer/alvast voor jullie hulp!
Tot de volgende update!
Een forumlid wist wat meer over mijn BMW te vertellen. Namelijk voordat de auto bij ADV Automotive terecht kwam hij tijdelijk van iemand is geweest in Brabant. Deze persoon kreeg hem niet goed aan de praat omdat hij toen nog op gas reed.... Aangezien de bevestigingspunten van de oude gastank in de achterbak niet zo netjes waren weggewerkt, heb ik maar meteen even het luchtfilterhuis eraf gehaald om te kijken hoe ze dat hadden opgelost. Helaas niet echt mooi...Er zit een stuk tape op zodat er geen valse lucht meer aangezogen kan worden:




Nu kan ik hier een plaatje inzetten of opzoek gaan naar een tweedehands luchtfilterhuis. Ik denk dat de tweede optie het beste is. Dus mocht er nog iemand hier op het forum een complete luchtfilterhuis voor een 320/6, eerste generatie hebben liggen dan zou ik die heel graag willen overnemen. Vliegroest maakt niet uit. Hij gaat toch naar de poedercoater.
Meteen maar een paar close-up foto's gemaakt van de carburateur. @Peter V. zie jij hier rare dingen? Uiteraard snap ik dat je de carburateur in het echt moet zien om tot een goed oordeel te kunnen komen maar misschien valt je iets op aan deze foto's. De kleppen hebben wel wat aanslag.. geen idee of dat normaal is. Ze bewegen wel allemaal en de auto liep voordat hij naar de plaatwerker ging netjes. Daarnaast zit er een slangetje aan de carburateur vast die gewoon lost hangt... klopt dat?






En dan nog een beetje knullig vraagje

Jongens bedankt alweer/alvast voor jullie hulp!
Tot de volgende update!
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Project BMW 320/6
Luchtfilterhuis heb ik voor je liggen!
Je weet het adres inmiddels
Je weet het adres inmiddels
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Project BMW 320/6
Het gat in het inlaatspruitstuk heeft waarschijnlijk een aansluiting van een vacuümmeter gezeten of je heb een LPG verdamper gehad waar een vacuümaansluiting op zat( komt weinig voor geloof ik). Deze moet je afdoppen (geeft valse lucht en slechte motorloop).
De extra lucht aanzuig hierlangs zou zomaar eens een extreem hoger toerental kunnen betekenen en een armer mengsel.
De losse slang die aan de carburateur zit hoort volgens mij aan de luchtfilter te zitten. Precies waar ook de dikke slang van de carterventilatie zit. Als het goed is heb je op het inlaatspruitstuk aan de linkerzijde nog een slangetje zitten wat op je luchtfilter moet maar dan bij de thermoschakelaar die de aanzuigklep in de luchtfilter aanstuurt.
Verder zie ik alleen dat de stationairschroef (de aanslag) wel heel ver terug gedraaid is en daarom dus ook dat stukje draadeind bij die vacuümklep zover is ingedraaid. Ik denk als het gat in het inlaatspruitstuk en die losse slang aangesloten zit ze al wat anders draait.
De extra lucht aanzuig hierlangs zou zomaar eens een extreem hoger toerental kunnen betekenen en een armer mengsel.
De losse slang die aan de carburateur zit hoort volgens mij aan de luchtfilter te zitten. Precies waar ook de dikke slang van de carterventilatie zit. Als het goed is heb je op het inlaatspruitstuk aan de linkerzijde nog een slangetje zitten wat op je luchtfilter moet maar dan bij de thermoschakelaar die de aanzuigklep in de luchtfilter aanstuurt.
Verder zie ik alleen dat de stationairschroef (de aanslag) wel heel ver terug gedraaid is en daarom dus ook dat stukje draadeind bij die vacuümklep zover is ingedraaid. Ik denk als het gat in het inlaatspruitstuk en die losse slang aangesloten zit ze al wat anders draait.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Project BMW 320/6
@Peter V. Bedankt voor je snelle reactie
! Gelukkig dus geen hele gekke dingen. We gaan het zien zodra er een nieuw filter opzit.
@Ite Top ik heb je een p.m. gestuurd!
@Ite Top ik heb je een p.m. gestuurd!
Re: Project BMW 320/6
Hallo allemaal,
Tussen de bedrijven door had ik gelukkig nog wat tijd gevonden om aan de BMW te werken.
Voorkant in een rubberen coating gezet en voorzien van een kleurtje:



Een set koplampen gekocht
. Let niet op de radiateurslangen die zijn in de tussentijd weer netjes ontdaan van de lak:



En de achterkant weer opgebouwd:



Tot de volgende update!
Tussen de bedrijven door had ik gelukkig nog wat tijd gevonden om aan de BMW te werken.
Voorkant in een rubberen coating gezet en voorzien van een kleurtje:



Een set koplampen gekocht



En de achterkant weer opgebouwd:



Tot de volgende update!