Wel lachen, je kunt 'm een beetje zien als de opvolger van de 320iS nooit mee gereden maar qua gewichtsverdeling moet 't heerlijk sturen. Maar eerst nog wel even werk zeg! Enig idee wat er mis is gegaan, verschakeld, oliepomp? Lijkt me dat het onderblok zelf ook dikke schade heeft? In elk geval weer een mooi project en wat aparts!
Ze hebben maand voor dat die stuk liep reparaties uitgevoerd. Ketting vervangen en lagers van nokkenassen ofzo. Ze hebben de kwaal dat de zuigerwanden kapot gaan, maar deze is 1 zuiger vast gelopen. Of de olie toevoer heeft verstop gezetten of hij heeft de verkeerde olie erin gehad..
Maar cilinderkop heeft 1 uitlaatklep krom. Dat valt mee. Maar onderblok moet nieuw. Die komt compleet met zuigers, drijfstangen moeten ook nieuw tevens de oliepomp en krukas.. onderste schaal van drijfstang is naar buiten geslagen..
Zuigerwanden is meer een UK Nikasil issue volgens mij, maar goed, bij verkeerde olie, niet fatsoenlijk warmrijden of foutjes tijdens de werkzaamheden, er kan van alles mis zijn gegaan. Met een vers onderblok kun je weer los haha.
Zoooowwwww, dat is een bak oud ijzer zeg! 320Si is inderdaad een leuk apparaat met een serieus betere perfomance dan een standaard 320i. Maar dan moet je wel `minder ijzerslijpsel hebben dan nu hahaha.
Schitterende daily, sparkling graphite staat hem erg mooi. Goed om te horen dat de originele velgen er weer onder komen.
Eigenlijk is dit een veel exclusievere auto dan de E90 M3! (in de zin van productieaantallen) Motorproblemen komen helaas wel vaker voor als ik het internet mag geloven...
Ja die motorschades dat is apart, maar een overduidelijke constructiefout al wil BMW dat natuurlijk niet toegeven want dan gaat het ze nog meer geld kosten. Begreep dat het wel met een geupdate onderblok aangepast is (mooi he als er niks mis is).
Wel zonde, 173-177 pk uit een ITB 2 liter is niks overdrevens tenslotte.
Hij is bijna klaar.. van de motor moet alleen alles nog op tijd gezet worden.. maar alles is natuurlijk weer speciaal gereedschap, wat geen enkele dealer heeft.. volgende week even informeren waar ik de motor vandaan hebt of die het heeft..
Waarschijnlijk wel het probleem gevonden van de motor. Het had dus niks te maken met het cilinder wand probleem. Maar hij had dus een maand voor het kapot lopen een nieuwe ketting gehad. Bij een bmw specialist maar deze had dus het onderste tandwiel niet goed vast gezet. Ketting verlopen.. met alle schade nadien..
Ja maar, beste Jeremy, je komt er niet zo maar vanaf hoor. We willen foto's... veel foto's!!! Wel fijn dat alles weer goed lijkt te komen! Lekker rijden straks!