Maar hoeveel kilometers had jij er al opzitten Ite? Ik ben hier wel benieuwd na gezien de mislukte techniek t.b.v. het milieu wat ook in mijn Fordje zit.323baur wrote:ERGerlijk hè die milieu troep.
Is had laatst storing bij mijn Mondeo. Heel de kat zat dicht.
Daniëls 320D/E21 Project
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Daniëls E21 320d Project
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Daniëls E21 320d Project
245kkm.
Regelmatig stevig op het gas. Je merkt wel dat na 2 ton de slijtage op vele delen echt merkbaar wordt.
Maw: tot aan deze stand kost het werkelijk niks, maar daarna... Alle draagarmen, rubbers, distririemen, egr enz.
Ik rij hem nu echt af, dit jaar nog komt er een vervanger. Ik weet nog niet wat trouwens.
Regelmatig stevig op het gas. Je merkt wel dat na 2 ton de slijtage op vele delen echt merkbaar wordt.
Maw: tot aan deze stand kost het werkelijk niks, maar daarna... Alle draagarmen, rubbers, distririemen, egr enz.
Ik rij hem nu echt af, dit jaar nog komt er een vervanger. Ik weet nog niet wat trouwens.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Daniëls E21 320d Project
Duidelijk Ite.
Sorry voor het offtopic
Sorry voor het offtopic
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Daniëls E21 320d Project
Zo, wat een rommel zat daar in.
Re: Daniëls E21 320d Project
Vanochtend motor weer in elkaar gezet, bak erachter!
Nylon motorsteunrubbers voorzien van draadeind en daar de motor&bak te plek gezet. Passen perfect!

Motor staat waterpas en de bak raakt de tunnel niet
, had nog even in het achterhoofd gehouden dat ik de tunnel zou moeten liften voor 15mm.

Nog even gekeken naar een andere baksteun (Originele aanpassen, E23 steun op te vullen , zelfbouw.....) maar voorlopig de originele met lange bouten vast gezet, om verder te kunnen naar de achteras
Vorige week al even bekeken waar de E46 Radiateur komt te staan..... en de Intercooler past er nog voor. Dat scheelt een hoop laswerk aan de intercooler-aansluitingen. Bumper en grillen kunnen er voor zonder aanpassing.
(betere foto volgt)

Mijn grootte vraagbaak kwam nog even langs te helpen en het uitlaatspruitstuk te brengen (welke is ingekort en dicht gelast is met speciale elektrodes)
(thx marijn)
Afsluiter voor vandaag

Nylon motorsteunrubbers voorzien van draadeind en daar de motor&bak te plek gezet. Passen perfect!

Motor staat waterpas en de bak raakt de tunnel niet

Nog even gekeken naar een andere baksteun (Originele aanpassen, E23 steun op te vullen , zelfbouw.....) maar voorlopig de originele met lange bouten vast gezet, om verder te kunnen naar de achteras
Vorige week al even bekeken waar de E46 Radiateur komt te staan..... en de Intercooler past er nog voor. Dat scheelt een hoop laswerk aan de intercooler-aansluitingen. Bumper en grillen kunnen er voor zonder aanpassing.
(betere foto volgt)

Mijn grootte vraagbaak kwam nog even langs te helpen en het uitlaatspruitstuk te brengen (welke is ingekort en dicht gelast is met speciale elektrodes)
Afsluiter voor vandaag

- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Daniëls E21 320d Project
Mooi dat die bak zo fijn past! Maar ehh, een fotootje van het aangepaste spruitstuk?
Last edited by uwbuurman on Sun Feb 08, 2015 6:22 pm, edited 1 time in total.
Re: Daniëls E21 320d Project
één van mij

en één op verzoek


en één op verzoek

- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Daniëls E21 320d Project
Oei, wat ga jij ons klop geven in de Eifel...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Daniëls E21 320d Project
Zou maar zo eens een mooie gewichtsverdeling uit deze auto kunnen komen! Is je gezicht weer beetje bijgetrokken?
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Daniëls E21 320d Project
Mooi! Vraag om er van te leren: omdat het spruitstuk bij 1 cilinder niet mooi glad is, geeft dat geen ongewenste wervelingen? Wellicht een domme vraag, maar ik heb geen verstand van die dingen.
Re: Daniëls E21 320d Project
Wat ligt die motor mooi ver naar achteren! Tijd om mijn M30 maar weer weg te doen zie ik wel...
Zo te lezen heb je je huiswerk reeds gedaan, maar toch nog ff een opmerking. Misschien kun je er wat mee. De hoeken dienen aan beide zijden van de aandrijfas gelijk te zijn om een aanparige versnelling op je achteras te houden. Je zou eventueel ook gebruik kunnen maken van een homokinetische koppeling.Daniel wrote: Als de bak erachter zit dan weet ik ook in welke lijn de cardanas moet komen te staan te opzichte van het cardan en dat is weer belangrijk voor het plaatsen van achteras.
oftewel genoeg huiswerk
Re: Daniëls E21 320d Project
Het gelaste deel aan de binnenzijde loopt mooi rond mee net zoals de andere kant.
De werking lijkt mij niet zo te hoeven zijn als bij een spaghetti... een gelijkmatige lengte van uitlaatpoorten
BMW heeft de Turbo bij een 6-cilinder ook niet in het midden geplaatst.
@Aldo niet beginnen met grasmaaien
Straks heb ik die mannen hier niks nieuws meer te vertellen
De werking lijkt mij niet zo te hoeven zijn als bij een spaghetti... een gelijkmatige lengte van uitlaatpoorten
BMW heeft de Turbo bij een 6-cilinder ook niet in het midden geplaatst.
@Aldo niet beginnen met grasmaaien
Straks heb ik die mannen hier niks nieuws meer te vertellen
Re: Daniëls E21 320d Project
Haha, sorry Daniël. Heb er eens wat mee lopen rekenen, ik kon het niet laten.
. Succes