volgens de vraagbaak moet je co meten in de 2 afzonderlijke uitlaatspruitstukken.
gebeurt dit in de praktijk nog wel ?
zo ja ; door wie / waar kun je dat laten doen ?
alleen bij dealer ?
co meten solex 4a1
-
krijnriemersma
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 73
- Joined: Sat Jun 23, 2012 4:19 pm
- Location: Rolde
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: co meten solex 4a1
Volgens de vraagbaak is dat inderdaad. In de spuitstukken zie je twee boutjes zitten die je moet verwijderen en dan twee aparte sensoren zodat je de carburateur optimaal synchroon kan afstellen.
Ik denk dat je nagenoeg niemand meer vindt die het zo doet. Vooral ook omdat je hoogstwaarschijnlijk spijt krijgt als je die boutjes wilt verwijderen (breken af en soms zelfs zodanig dat je een spruitstuk moet vervangen).
Het gaat prima zo hoor je moet alleen geduld hebben en niet te grote slagen maken met de twee schroeven.
Ik denk dat je nagenoeg niemand meer vindt die het zo doet. Vooral ook omdat je hoogstwaarschijnlijk spijt krijgt als je die boutjes wilt verwijderen (breken af en soms zelfs zodanig dat je een spruitstuk moet vervangen).
Het gaat prima zo hoor je moet alleen geduld hebben en niet te grote slagen maken met de twee schroeven.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
-
krijnriemersma
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 73
- Joined: Sat Jun 23, 2012 4:19 pm
- Location: Rolde
Re: co meten solex 4a1
als je het gewoon in de uitlaat doet krijg je de 4a1 toch nooit mooi synchroon ?
bij mijn spruitstukken heb ik trouwens maar 1 waarin een boutje zit. ( al los na een paar uur in de wd40 ) de andere heeft de vorige ( ongeduldige ) eigenaar al afgeknapt. ik kan hem er wel uitboren maar als je zegt dat het ook goed via de uitlaat kan laat ik hem mooi zitten.
ik was nieuwsgierig hoe jullie hier het afstellen.
bij mijn spruitstukken heb ik trouwens maar 1 waarin een boutje zit. ( al los na een paar uur in de wd40 ) de andere heeft de vorige ( ongeduldige ) eigenaar al afgeknapt. ik kan hem er wel uitboren maar als je zegt dat het ook goed via de uitlaat kan laat ik hem mooi zitten.
ik was nieuwsgierig hoe jullie hier het afstellen.
BMW 320/6 automatic 1982
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: co meten solex 4a1
Ik stel ze gewoon af via de uitlaat en heb eigenlijk geen klachten met de stabiele motorloop van de 320/6.
Ik heb bij mij het niet gedurfd om het boutje los te maken ondanks mijn weinig kilometers.
Ik heb bij mij het niet gedurfd om het boutje los te maken ondanks mijn weinig kilometers.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.