2e paasdag vroeg begonnen om een flinke inhaalslag te maken,
met resultaat
Begonnen met de gaten boren:
De grote onmisbare hulp was ook weer aanwezig:
De grote uitdaging was om de achteras recht & overhoeks er onder te krijgen. De originele wielbasis is 256cm en die hebben we kunnen aanhouden.
Wielblokkeren
Hulp-koker aan de originele E21 achteras ophangpunten heeft z'n werk gedaan voor het nodige meetwerk en tijdelijke montage werk!
Na alles 3x hebben nagemeten konden de nieuwe kokers aan de koets worden gehecht.
Vervolgens kwam een heel spannend moment, de 4 bouten los geschroefd en de koets weer opgekrikt
Tsja en anders om moest het ook weer net zo makkelijk gaan met het plaatsen van de achteras
en dat lukte
Als één na laatste (na alles weer te hebben na gemeten) voor die dag de voorste koker vast gelast aan het binnenscherm
Nu wilden we graag de auto op z'n wielen kunnen zetten (doel van de dag), dus was het enig ontbrekende nog iets wat kan dienen als schokdempers
Oplossing: 2 houtenbalkjes van 60cm
Auto staat nu op z'n nieuwe assen en rolt geheel vrij & recht
Binnenkort ga ik verbindingen maken tussen de ophangpunten van de achteras en de carrosserie