Sperdiff
Sperdiff
Ik ben opzoek naar een sper differentieel voor een e21 . En ik heb een gevonden 3.45 25% sper voor 800 euro . Maar nu had ik eens naar Hardeman Motorsport gebeld. En zij hebben volledig gereviseerde zf diff 25 % liggen voor 1250 Euro en zelfs gloednieuwe differentiëlen van een Japans merk waar zij mee werken.
Nu is mijn vraag wat kan ik het beste kopen ?
Alvast bedankt Stijn !
Nu is mijn vraag wat kan ik het beste kopen ?
Alvast bedankt Stijn !
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sperdiff
Een diff kopen die niet aantoonbaar gereviseerd is moet je denk ik altijd laten aanpakken. Afhankelijk van hoe hij er bij staat (buitenzijde, sperplaten, lagering, keeringen), moet je deze toch laten reviseren. Bij de specialist kost een volledige revisie ook 6 á 700 euro. Dan kan je zelf het rekenwerk wel doen. Overigens zou ik altijd voor OEM spul gaan en niet voor imitatie of nabouw, dit soort spul is toch waardevast.
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Re: Sperdiff
Thegs wrote:Een diff kopen die niet aantoonbaar gereviseerd is moet je denk ik altijd laten aanpakken. Afhankelijk van hoe hij er bij staat (buitenzijde, sperplaten, lagering, keeringen), moet je deze toch laten reviseren. Bij de specialist kost een volledige revisie ook 6 á 700 euro. Dan kan je zelf het rekenwerk wel doen. Overigens zou ik altijd voor OEM spul gaan en niet voor imitatie of nabouw, dit soort spul is toch waardevast.
Oke bedankt !
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Sperdiff
Dus in jou geval zou ik het originele sperdiff kopen en bij Hardeman brengen. Zelfde kosten als een nieuwe, maar wel origineel spul.
Re: Sperdiff
Maar ze bieden ook gereviseerde ZF sper diff aan .zijn da dan ook geen originele ?uwbuurman wrote:Dus in jou geval zou ik het originele sperdiff kopen en bij Hardeman brengen. Zelfde kosten als een nieuwe, maar wel origineel spul.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29995
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Sperdiff
ZF is origineel. De OS Giken die Hardeman aanbiedt zijn in wezen fraaiere en meer moderne sperren aangezien de werking tweevoudig aan te passen is, waarmee je met name bij een diff met een hogere sperwerking (40-75%) je niet het tricky karakter krijgt met gas los in de regen bijvoorbeeld. Daarmee veiliger, maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
Regards/groeten, Jeroen
Re: Sperdiff
Aah , oke nu is alles duidelijk bedankt mannen voor de uitleg !Jeroen wrote:ZF is origineel. De OS Giken die Hardeman aanbiedt zijn in wezen fraaiere en meer moderne sperren aangezien de werking tweevoudig aan te passen is, waarmee je met name bij een diff met een hogere sperwerking (40-75%) je niet het tricky karakter krijgt met gas los in de regen bijvoorbeeld. Daarmee veiliger, maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
- Guido
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 191
- Joined: Thu Jan 05, 2006 9:25 pm
- My E21(s): '82 323i Polaris
- Location: Netherlands
Re: Sperdiff
Is het originele cardan zonder meer te wisselen voor een sperdiff?
Deze heeft toch koelribben enzo?
Deze heeft toch koelribben enzo?
323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29995
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Sperdiff
Nope, is hetzelfde. Alleen het Alpina diff heeft een groter deksel met extra koelribben, en een extra ophangpunt.
Regards/groeten, Jeroen