Straalcabine / compressor

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
02-er
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '80 323i Baur

Straalcabine / compressor

Post by 02-er »

Ongetwijfeld zijn er onder jullie mensen die een straalcabine hebben of gehad hebben.
Bv tafelmodel van 90 of 110l Datona.

Ze bevelen aan om een compressor te gebruiken met een ketel van 100 liter en 250l/m luchtafgifte.

Ik overweeg om een dergelijke straalcabine aan te schaffen maar heb een compressor met een ketel van 50l met een luchtafgifte van 195l/m.
Zou dit echt onvoldoende zijn om te koppelen aan een straalcabine?
Of zouden er enkel meer rustpauzes moeten ingelast worden om terug op druk te laten komen.

Iemand tips hier ?

Alvast bedankt,
Geert

E21 323i. Baur Alpine White '80
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP

Re: Straalcabine / compressor

Post by Nick1984 »

Mijn compressor geeft 1050 l/min, en dit is naar mijn mening nog maar net genoeg om fatsoenlijk te kunnen blijven stralen.
Als je echt fatsoenlijk wilt stralen dan moet je toch investeren in een zware compressor, anders is het zonde van de straalcabine te kopen en kan je het beter laten stralen.
Grtz Nick
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
02-er
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '80 323i Baur

Post by 02-er »

Bedankt Nick voor je feedback.
195L/min tov 1050L/min. is maar een klein verschil :D
Maar het is toch straf dat deze cabines worden aangeboden voor hobbyisten. Er wordt een compressor aangeraden met een vat van 100l en en luchtafgifte van 350L/min. Een compressor met ketel van 50l is en stikt minimum en rekening houdend dat er regelmatig rustpauzes moeten ingelast worden om de ketel op druk te houden. Vandaar mijn twijfels.
Ik zou mij dit zelf aanschaffen om het gesleur van en naar een straalbedrijf te vermijden. Laat staan de prijs die ze er voor vragen.

Ik weet niet welke straalcabine jij voorhanden hebt, maar als een grote en professionele compressor de maatstaf is. Dan heb ik het wel begrepen. :(

Tkx
Groeten,
Geert
E21 323i. Baur Alpine White '80
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP

Post by Nick1984 »

Hoi Geert, mijn straalcabine is zeker al 50 jaar oud, maar werkt nog goed.
Ik heb eerst geprobeert te stralen met een compressor die 400l/min gaf, maar die heb ik maar terug verkocht omdat het echt niet vooruit ging.
In mijn cabine past een 19" velg net in, dus ook niet super groot.

Grtz Nick
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Post Reply