kilometerteller kabel
-
krijnriemersma
- Upcoming E21 fanatic
kilometerteller kabel
aan mijn k.m.tellerkabel hangt telkens een drup olie.
nou wil ik de o-ring die deze lekkage ( waarschijnlijk ? ) veroorzaakt vervangen
ik heb hem losgemaakt maar kan ik de kunstofbus er zo uittrekken ?
het binnenste kunstof busje had ik er zo uit.
het gaat om een 320/6 met automaat.
nou wil ik de o-ring die deze lekkage ( waarschijnlijk ? ) veroorzaakt vervangen
ik heb hem losgemaakt maar kan ik de kunstofbus er zo uittrekken ?
het binnenste kunstof busje had ik er zo uit.
het gaat om een 320/6 met automaat.
BMW 320/6 automatic 1982
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: kilometerteller kabel
Klopt hoor. Hebben ze niet allemaal maar is wel heel normaal.
Regards/groeten, Jeroen
-
krijnriemersma
- Upcoming E21 fanatic
- Jeroen
- Site Admin
Volgens mij zit er een rubber o-ring om die bus, rechts op onderstaande foto, lijkt me dat je die dan moet vervangen. Als je dan de tellerkabel weer bast zet met het boutje dat haaks op deze pen zit (hoort te zitten) blijft alles weer op z'n plek zitten.

Regards/groeten, Jeroen
-
krijnriemersma
- Upcoming E21 fanatic
bedankt voor je meedenken Jeroen,
ik heb een witte plastic bus die uit de bak komt. waarin nog een kleinere witte plastic bus zit waar dan de kabel ingaat.
die kleine witte ging er erg makkelijk uit maar de grote krijg ik er niet uit en die ziet er ook anders uit dan die op jouw foto. zit het verschil misschien in de automaat ?
ik heb een witte plastic bus die uit de bak komt. waarin nog een kleinere witte plastic bus zit waar dan de kabel ingaat.
die kleine witte ging er erg makkelijk uit maar de grote krijg ik er niet uit en die ziet er ook anders uit dan die op jouw foto. zit het verschil misschien in de automaat ?
BMW 320/6 automatic 1982
- Jeroen
- Site Admin
Zal idd wel iets anders zijn bij een automaat, is ook een andere fabrikant. Heb geen ervaring met het mechaniek wisselen bij een automaatbak, maar ook bij een handbak kunnen ze weleens goed vast zitten. Aangezien het principe wel redelijk identiek zal zijn zou je verwachten dat 'ie er met wat wrikken uit moet komen. Maar wellicht heeft iemand dat al eens gedaan met een automaatbak?
Regards/groeten, Jeroen
-
krijnriemersma
- Upcoming E21 fanatic
ik heb hem inmiddels los gekregen .
er zit net als op jouw foto een 0-ring buitenom en binnenin om de as nog een kleine keerring. hij is wel veel groter als de jouwe.
de dealer kan er niks meer voor leveren, hopen dat ik ergens nog iets passends kan krijgen !
er zit net als op jouw foto een 0-ring buitenom en binnenin om de as nog een kleine keerring. hij is wel veel groter als de jouwe.
de dealer kan er niks meer voor leveren, hopen dat ik ergens nog iets passends kan krijgen !
BMW 320/6 automatic 1982
-
krijnriemersma
- Upcoming E21 fanatic