Daniëls 320D/E21 Project
Re: Daniëls E21 320d Project

NU nog even een paar veren erbij zoeken
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29991
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Daniëls E21 320d Project
Bijna te mooi om onder de auto te laten verdwijnen!
Regards/groeten, Jeroen
Re: Daniëls E21 320d Project
Nice, hoe ga je het oplossen met de sferische lagers aan de bovenzijde? Of zijn deze demonteerbaar en is de zuigerstang vervolgens te gebruiken i.c.m. de originele veerpootlager?
Re: Daniëls E21 320d Project
Ik ga 2 nwe montage punten maken zowel op de achteras als op de carrosserie.
Positie "oude toplager" is niet in lijn met het originele E90 montage punt.
Positie "oude toplager" is niet in lijn met het originele E90 montage punt.
Re: Daniëls E21 320d Project


Bodemschoon.
Rotte Randen van de dorpels gelijk maar uitgeslepen dan hoeven we maar één keer

Rechts maar een klein stukje

LInks bijna helemaal, achterste kriksteun is er inmiddels ook uit
Re: Daniëls E21 320d Project
Ziet er allemaal weer goed uit!
Re: Daniëls E21 320d Project
2 nieuwe dorpels gehaald, voor die paar tientjes kun je zelf niet plaat vouwen.
Na veel wikken en wegen toch maar 9" 400lbs veren besteld moet voldoende zijn voor het project.

Na veel wikken en wegen toch maar 9" 400lbs veren besteld moet voldoende zijn voor het project.

Re: Daniëls E21 320d Project
Verder geen updates? Had je wat beters te doen dit weekend?

Re: Daniëls E21 320d Project
Ja Eric!! Koffie aanbieden voor een paar bekenden in Barneveld.
Roze koeken moest ik zelf op eten....
iig ik heb weer wat rust en regelmaat gevonden in mijn dagelijks leven om te beginnen met mijn dorpels dicht te maken aan de buitenkant
Tussendoor even gekeken naar de rechter motorsteun en hoe ik eventueel anders de turbo kan monteren.....
Dat laatste kan met het originele spruitstuk aan de onderzijde. (spruitstuk past andersom ook alleen dan komt de turbo tegen het kleppendeksel)
Dit is de nieuw uitgangssituatie voor een motorsteun:

De wastegate is (zoals eerder te lezen) aangepast van elektronisch naar vacuüm, nadeel is dat op dit moment de vacuümpot precies boven de motorsteun hangt.
Wastegate zal op een ander moment aangepast worden gemonteerd.
Nu eerst een motorsteun maken die niet de turbo raakt (de olie-koelleidingen aanpassen volgt) waarbij de motor nog recht staat...?!
Roze koeken moest ik zelf op eten....
iig ik heb weer wat rust en regelmaat gevonden in mijn dagelijks leven om te beginnen met mijn dorpels dicht te maken aan de buitenkant
Tussendoor even gekeken naar de rechter motorsteun en hoe ik eventueel anders de turbo kan monteren.....
Dat laatste kan met het originele spruitstuk aan de onderzijde. (spruitstuk past andersom ook alleen dan komt de turbo tegen het kleppendeksel)
Dit is de nieuw uitgangssituatie voor een motorsteun:

De wastegate is (zoals eerder te lezen) aangepast van elektronisch naar vacuüm, nadeel is dat op dit moment de vacuümpot precies boven de motorsteun hangt.
Wastegate zal op een ander moment aangepast worden gemonteerd.
Nu eerst een motorsteun maken die niet de turbo raakt (de olie-koelleidingen aanpassen volgt) waarbij de motor nog recht staat...?!
Re: Daniëls E21 320d Project
Ik heb trouwens wel een roze koek gehad.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Daniëls E21 320d Project
Ik ben de zondaar.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.