Uwbuurman: [f36] 2016 420dA Gran Coupé
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18983
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman's e91 320d high executive
Iets anders: een of andere imbeciel heeft tegen de e91 aangezeten met een rode auto. Flinke schaafschade op de voorbumper, velg, voorspatbord en een fijne dubbele kras op de voordeur. Lak op de bumper is door tot op het plastic. Oh ja, het deukje in het spatbord is wel weg te halen met uitdeuken zonder spuiten, maar het zat er niet... Klotezooi... Moet ik nog melden dat er geen briefje onder mijn ruitenwisser zat?
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29783
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: uwbuurman's e91 320d high executive
Dat heb ik ook elke keer als Gerwin is geweest
Serieus: daar kan ik idd ook goed agressief van worden!
Serieus: daar kan ik idd ook goed agressief van worden!
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11862
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: uwbuurman's e91 320d high executive
Daaar kan je echt heeeeel boos van worden. Even goed rondom kijken voor bewakingskameras. Aangifte doen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12107
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: uwbuurman's e91 320d high executive
Dat is klote zeg. Absoluut afschieten zulke figuren.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4545
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: uwbuurman's e91 320d high executive

Echt vervelend voor je Koos...
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18983
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman's e91 320d high executive
Tnx! Hoewel ik er echt stevig van baal, zijn er voldoende andere zaken waar ik me druk over (kan) maken. Dus jammer en morgen weer verder. Maar de dader is en blijft een trut.
Re: uwbuurman's e91 320d high executive
pfff dat is K*T
succes met de afhandeling
succes met de afhandeling
Re: uwbuurman's e91 320d high executive
Onvoorstelbaar dat dit soort dingen blijven voorkomen.
Je kan zorgen voor je eigen camera's he. Maak je de kans voor de dader om ermee weg te komen weer iets kleiner.
Je kan zorgen voor je eigen camera's he. Maak je de kans voor de dader om ermee weg te komen weer iets kleiner.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18983
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman [e91] 320d high executive
Vorige week kwam ik terug uit België toen ik ter hoogte van Venlo een vreemde zoemtoon hoorde. Van de cruisecontrol afgehaald en de radio zachter gezet, toen ik wat gas bij gaf. Geen reactie, geen vermogen. We reden ter hoogte van een benzinepomp, dus gelijk van de weg af gegaan. De auto opnieuw starten bood geen soelaas, dus de kap eens open en wat toeren maken. Snel werd duidelijk wat ik al vermoedde, een vreemd klinkende turbo. Die was dus overleden.
De turbo floot al een tijdje wat mooier, maar dat was een teken aan de wand. Ik had het dus wel verwacht, maar was er nog niet aan toe. Nu dan toch. Maar met een auto vol spullen, dus 200 kilometer van huis op een vrijdag aan het begin van de avond, moe en warm, wilde ik graag naar huis.
De auto rookte niet, dus we zijn gewoon maar verder gereden. Ik moest flink toeren maken, maar de auto was na een tijdje prima op te jagen naar een 130km/h, dus zo zijn we thuis gekomen.
Mijn lief heeft de e91 de volgende dag naar de garage gebracht. 500 meter voor ze daar was ging het echt mis en trok de auto een rookgordijn, waar de Stasi in haar tijd een puntje aan kon zuigen. Bij de garage snel uit gezet en achtergelaten.
Inmiddels is een verse turbo gemonteerd. Uiteraard alle olie, het filter en de carterventilatie vervangen en omdat het kon ook de ruitenwissers maar. Dat laatste is de turbo niet beter van geworden, maar het zicht is uitmuntend, zeker als het droog is...
Enfin, de e91 rijdt weer heerlijk, ik heb het idee dat er zelfs iets meer soepelheid is in de gasresponse, dat kan er op wijzen dat de variabele schoepen al een tijdje niet goed meer functioneerden.
Oh, en voor alle "fluitjes en dieselhaters"
, de auto heeft 230k gelopen op 1 turbo, in een auto die of als stadsauto wordt gebruikt, of op de lange afstand met een zware trailer erachter. Ik ben er tevreden mee dat die turbo zo lang meeging. Ik hoop dat de huidige het net zolang volhoudt, dan hoef ik geen nieuwe meer te kopen, want dan is er allang wat nieuws voor teruggekomen.
De turbo floot al een tijdje wat mooier, maar dat was een teken aan de wand. Ik had het dus wel verwacht, maar was er nog niet aan toe. Nu dan toch. Maar met een auto vol spullen, dus 200 kilometer van huis op een vrijdag aan het begin van de avond, moe en warm, wilde ik graag naar huis.
De auto rookte niet, dus we zijn gewoon maar verder gereden. Ik moest flink toeren maken, maar de auto was na een tijdje prima op te jagen naar een 130km/h, dus zo zijn we thuis gekomen.
Mijn lief heeft de e91 de volgende dag naar de garage gebracht. 500 meter voor ze daar was ging het echt mis en trok de auto een rookgordijn, waar de Stasi in haar tijd een puntje aan kon zuigen. Bij de garage snel uit gezet en achtergelaten.
Inmiddels is een verse turbo gemonteerd. Uiteraard alle olie, het filter en de carterventilatie vervangen en omdat het kon ook de ruitenwissers maar. Dat laatste is de turbo niet beter van geworden, maar het zicht is uitmuntend, zeker als het droog is...
Enfin, de e91 rijdt weer heerlijk, ik heb het idee dat er zelfs iets meer soepelheid is in de gasresponse, dat kan er op wijzen dat de variabele schoepen al een tijdje niet goed meer functioneerden.
Oh, en voor alle "fluitjes en dieselhaters"

- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29783
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Toch wel weer vervelend om daar zo tegenaan te lopen en wederom kosten. Evengoed staat de gevoelsmatige balans met de 320d nog wel aan de positieve kant? Over de financiële kant zullen we het maar niet hebben 

Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18983
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
As we sprak sta ik op de parkeerplaats van een jumbo. In de cabrio. Mijn vrouw en kinderen zijn net weg, in de touring. Ik was er naartoe gereden omdat ze een aanrijding had. De 5de, ik lul niet, de vijfde achterbumper kapot... Deze zat er sinds maart op.
Er staat een balans zeker niet goed, welke laat ik in het midden ....
Er staat een balans zeker niet goed, welke laat ik in het midden ....
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29783
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Nou ligt het er altijd weer aan wie er aangewezen kan worden als de schuldige maar heel wrang is het sowieso. Sterkte daar op die parkeeplaats. Moraal van het verhaal: als je een auto heel wilt houden, neem 'm dan niet mee naar de supermarkt. Of een derderangs hotel.
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Uwbuurman: [e91] 2006 320d high executive
Koet om te lezen Koos! Hier gisteren een fietsje langs mijn auto op de camping. 3 Italiaanse jongetjes in het schemerdonker over de camping aan het crossen. Nog voor ik uit mijn luie stoel was waren ze alweer vertrokken. Gelukkig met poetswerk op te lappen maar de eerste die hier nu langs fietst is de Sjaak!
Turbos van de 320d gaan nog wel vroeger dan met jou km stand. Op zich respectabel zo.
Mijn mompel zat op 285 met zijn eerste turbo zonder probs. Maar dat was dan ook het enige wat heel bleef....
Turbos van de 320d gaan nog wel vroeger dan met jou km stand. Op zich respectabel zo.
Mijn mompel zat op 285 met zijn eerste turbo zonder probs. Maar dat was dan ook het enige wat heel bleef....
So many cars, so little time