
Programma
Wat zal het plan worden: we gaan de noordelijke Franse Alpen doorkruisen. Beginnend bij het Meer van Geneve zakken we af, waarbij we zorgen dat we de mooiste wegen en bezienswaardigheden meepakken. Grotendeels zullen we ons in Frankrijk bevinden, maar we pakken zeker ook nog een uitdagend stukje Italiaanse Alpen mee!
1 juni: vertrek met verzamelpunten in Houten (NL) en Luik (B), rit naar Alpengebied
2-5 juni: rondrit Alpen
5-7 juni: bezoek Grand Prix Grand Prix de l'Age d'Or (Dijon, facultatief)
8 juni: terugrit met evt bezoek Reims/Champagnestreek (facultatief)
Aanpak
Professionele begeleiding, wat bedoelen we daarmee? Tevoren uitgezette routes, een gedetailleerd routeboek, communicatiemiddelen (portofoons met groot bereik), hotels, een technische keuring, technische ondersteuning, gezamenlijke verzorging van reservedelen, etc. We willen zo min mogelijk aan het toeval overlaten en lekker kunnen rijden!
Kosten en teams
Wat gaat dat allemaal kosten? Zoals gebruikelijk rekenen we geen kosten voor de 'organisatie', je hebt uitsluitend te maken met directe kosten zoals benzine, hotels, eten en drinken, huur portofoons, etc. Per équipe zal dat al gauw 1600-1800 euro belopen. We spreken met nadruk over een équipe omdat we van mening zijn dat men zoiets niet alleen moet ondernemen. Routes in de gaten houden, navi instellen, pech onderweg, dat verloopt allemaal veel beter als je met z'n tweeën bent. Voorwaarde dus.
Beetje een idee opdoen? Kijk dan naar verslagen van onze eerdere trips in 2010 en 2011.
Strenge eisen aan voertuigen
Omdat we met bepakking (bagage en reservedelen) vlotjes en veilig door de Alpen willen, stellen we duidelijke minimumeisen aan de auto's. Qua motorvermogen, voertuiguitrusting en technische staat moeten gewoon strenge eisen worden gesteld om te zorgen dat iedereen goed mee kan komen, we onze weg op een veilige manier kunnen afleggen en de kans op mankementen tot een minimum wordt beperkt. Zeker niet alles is te voorzien en we hebben bijv zeker wel een radiateur, dynamo en brandstofpomp mee, maar we hopen natuurlijk niet of nauwelijks aan de sleutel te hoeven. Hoewel we allen als liefhebbers onze auto's netjes bijhouden zien we tenslotte in de Eifel al dat er doorgaans wel wat te herstellen valt. Dat lukte tot nu toe altijd ter plaatse, maar is wel tijdrovend.
Uitgangspunt of minimum vereiste zou voor ons zijn zo'n 140 pk, dus een 323i op recente 15" banden, minimaal standaard geventileerde remmen welke de afgelopen 2 jaar geheel gereviseerd zijn, met verse delen in onderstel, ophanging, motorruimte (slangen!). De technische conditie zal worden gecontroleerd tijdens een verplichte technische keuring enkele weken voor het evenement.
Deelnemers
Ite & Mathilde
Gerrit & Peter V.
Arnold & Durk
Jeroen & Tamara
Sven & Gerwin




