Ite's sleutel en pruts topic.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Michiel, heb je toevallig ook een tooltje om de service interval van de E38 te resetten?
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Ja hoor..geen probleem.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Die O-ringen van de waterbuis van de M6xén zijn i.d.d. geen grapjes, maar goed werk Ite.
Mk4 is de enigste navigatie uit de E39/E46 die nog redelijk bij de tijd is, vooral met de v32 update v/h besturingssysteem. Kaarten zijn DVD gebaseerd en worden door Navteq nog steeds aangeboden. Een ander sterk punt is het bediengemak en de grootte van het 16:9 scherm wat direct een goed overzicht geeft zonder dat je van de weg afgeleid hoeft te worden.
Voordeel van TomTom is dat deze een veel innovatiever methodiek voor filemeldingen hanteert. TMS is op zich prima, maar is afhankelijk van de verkeersdienst en ik heb tenminste in BRD gemerkt dat deze in de vakantieperiodes gemanipuleerd wordt om zoveel mogelijk mensen op de grootste parkeerplaats van de BRD te houden.
Mk4 is de enigste navigatie uit de E39/E46 die nog redelijk bij de tijd is, vooral met de v32 update v/h besturingssysteem. Kaarten zijn DVD gebaseerd en worden door Navteq nog steeds aangeboden. Een ander sterk punt is het bediengemak en de grootte van het 16:9 scherm wat direct een goed overzicht geeft zonder dat je van de weg afgeleid hoeft te worden.
Voordeel van TomTom is dat deze een veel innovatiever methodiek voor filemeldingen hanteert. TMS is op zich prima, maar is afhankelijk van de verkeersdienst en ik heb tenminste in BRD gemerkt dat deze in de vakantieperiodes gemanipuleerd wordt om zoveel mogelijk mensen op de grootste parkeerplaats van de BRD te houden.
Carpe Diem, Raymond
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Haha wat dat betreft werkt dat Live Traffic idd bijzonder goed, dat heb ik al eens in de spits in de Périferique rond Parijs mogen uittesten. Ik heb momenteel nog een ronduit antieke Garmin maar daarmee of met mijn antieke navi in de E46 blijkt TMC in veel gevallen niet up to date te zijn, of dat men idd opzettelijk onjuiste informatie verstrekt waardoor je evengoed in de file komt. Zou me niets verbazen dat TMC ook het slachtoffer is geworden van politieke spelletjes zoals ook de VID speelt. Met wat trips in de planning voor 2015 is er dan een ook aanzienlijke kans dat er hier toch zo'n lelijke raamplakkert van TT komt.
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Bij de laatste versies van TT lijkt het niet meer mogelijk een itn bestand in te kunnen lezen. Althans mij lukt het niet.
De oude doet dit nog prima.
De oude doet dit nog prima.
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Iets met nieuwere versies die dat niet ondersteunen? Moet zeggen dat ik op het moment ook nog niet weet welke ik zou kiezen, liefst een met goed werkende live services, mogelijkheid tot het inladen van routes idd en dan het liefst ook bluetooth. Dan blijft er al weinig keuze over, wordt het waarschijnlijk Garmin vs TomTom. Met beiden tot nu toe geen slechte ervaringen.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Zo de hoogste tijd om ook even het smurfen blauwe 318tje voor te stellen.
Deze kwam ik tegen op MP tegen een scherpe prijs..zonder APK en een paar kleinere aandachtspunten. Omdat voor de voorjaarsrit ik geen zin had in de 2000, en de baur nog op de brug stond..moest er maar snel een bij worden gekocht - die wel rijdt
Ze is onwaarschijnlijk lief, onverprutst, en vooral heerlijk origineel.
Ik ga haar ook zo laten, stalen wieltjes, geen verlaging helemaal niks. Of toch wel: via Roelof is er inmiddels al een setje spatlappen achter binnen. Die gaan er snel op.
Het enige wat echt jammer is: het belachelijke zonnedak. Doodzonde. Maar ja. Het zit er in.
Gisteren met vlag en wimpel door de APK gerost. Nu nog een keer Peter lief aankijken voor een correcte carburateur afstelling. CO is net aan, verder terug dan 5 lukt niet.
Ik heb er nog een carbje bij, dus wellicht is het goed te krijgen.
Plannen?
Jazeker, deze blijft met iets grotere zekerheid dan meerdere voorgangers. Ik vind deze zo leuk. En vooral ze rijdt echt onwaarschijnlijk strak, zonder rammels. Schokbrekers zijn dan ook nieuw, evenals de Sava banden
Ik ga na de Alpentour deze echt even vertroetelen en de puntjes op de I zetten.
Rondje onderhoud, onderkanten zwart, zwarte plaat terug, spatlappen er op, kleppen stellen, en meer van dat soort dingen.
Plaatjes:




Deze kwam ik tegen op MP tegen een scherpe prijs..zonder APK en een paar kleinere aandachtspunten. Omdat voor de voorjaarsrit ik geen zin had in de 2000, en de baur nog op de brug stond..moest er maar snel een bij worden gekocht - die wel rijdt
Ze is onwaarschijnlijk lief, onverprutst, en vooral heerlijk origineel.
Ik ga haar ook zo laten, stalen wieltjes, geen verlaging helemaal niks. Of toch wel: via Roelof is er inmiddels al een setje spatlappen achter binnen. Die gaan er snel op.
Het enige wat echt jammer is: het belachelijke zonnedak. Doodzonde. Maar ja. Het zit er in.
Gisteren met vlag en wimpel door de APK gerost. Nu nog een keer Peter lief aankijken voor een correcte carburateur afstelling. CO is net aan, verder terug dan 5 lukt niet.
Ik heb er nog een carbje bij, dus wellicht is het goed te krijgen.
Plannen?
Jazeker, deze blijft met iets grotere zekerheid dan meerdere voorgangers. Ik vind deze zo leuk. En vooral ze rijdt echt onwaarschijnlijk strak, zonder rammels. Schokbrekers zijn dan ook nieuw, evenals de Sava banden
Ik ga na de Alpentour deze echt even vertroetelen en de puntjes op de I zetten.
Rondje onderhoud, onderkanten zwart, zwarte plaat terug, spatlappen er op, kleppen stellen, en meer van dat soort dingen.
Plaatjes:




Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Echt wel een schatje!

Erg jammer dat jij die achterste spatlappen hebt weggekaapt maar ik heb nog een setje voor de voorkant voor je haha


Erg jammer dat jij die achterste spatlappen hebt weggekaapt maar ik heb nog een setje voor de voorkant voor je haha

Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Carburateur afstellen is geen probleem hoor, ik wil wel even kijken.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Oh erg leuk!!
hoe grootte garage heb je Ite
hoe grootte garage heb je Ite
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Te klein... Maar een boer in de buurt had nog ruimte.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Ik moet echt psygo hulp gaan zoeken, want er staan er nu wel heel veel..
Vandaag eindelijk, na 2 weken onderhandelen, een echt mooie e24 635csi gekocht en gehaald. Deze onk uit 1985 staat al 7 jaar stil, en heeft de gebruikelijke standschade....maar is wel naar mijn zin:
Donkergrijs, met beige leren sportstoelen en een skd. Het is echt een mega goede basis.
Komende winter ga ik deze naar mijn zin maken, behoudens de baur mag de rest er nu wel eens uit...
Plaatjes volgen!
Vandaag eindelijk, na 2 weken onderhandelen, een echt mooie e24 635csi gekocht en gehaald. Deze onk uit 1985 staat al 7 jaar stil, en heeft de gebruikelijke standschade....maar is wel naar mijn zin:
Donkergrijs, met beige leren sportstoelen en een skd. Het is echt een mega goede basis.
Komende winter ga ik deze naar mijn zin maken, behoudens de baur mag de rest er nu wel eens uit...
Plaatjes volgen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Mooi dat je de geschikte E24 gevonden heb.
Dit betekent dat jij aardig wat gaat opruimen dus. Ik ben benieuwd.
Dit betekent dat jij aardig wat gaat opruimen dus. Ik ben benieuwd.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Yup!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.