understatement of the centuryuwbuurman wrote:Heb het een en ander aan de carrosserie hersteld.
Vraag over aanschaf E21 Alpina B6.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Vraag over aanschaf E21 Alpina B6.
Regards/groeten, Jeroen
-
Peter van Uum
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 79
- Joined: Sun Jun 09, 2013 8:15 pm
- My E21(s): '81 Alpina B6 '82 Alpina B6
- Location: Hellevoetsluis,Netherlands
Re: Vraag over aanschaf E21 Alpina B6.
Ziet er leuk uit zo op de foto's , mij valt een aantal dingen op wat bij een type 1 Alpina B6 niet klopt namelijk
Zo als Leon al zei de deuren kloppen niet type 2
Stipping set niet originelen te weinig tussen ruimte tussen de twee strepen en de text verkeerd letter type
Alpina productie plaat op dachboard ontbreekt
Geen origineel stuur
Meterset voor type 1 zat in een losse unit boven op dachboard bij de aller eerste zat dit er nog niet in.
Bij de eerste type B6 zat een zenith DL injectie (spinnenkop) en dit lijkt een later type
Bij de eerste type B6 zaten er 3 bobines in en geen ATF box ontstekingsmoduul box
En bij de vroege type zat nog het orginele bmw chassisnummer er in en vanaf eind 79 het 7 cijferige
Dit zijn wat dingetjes die mij opvallen.
Voor de rest ziet het er netjes uit alleen jammer dat er geen foto's zijn van de kofferbak of de extra tank er in zit.
Zo als Leon al zei de deuren kloppen niet type 2
Stipping set niet originelen te weinig tussen ruimte tussen de twee strepen en de text verkeerd letter type
Alpina productie plaat op dachboard ontbreekt
Geen origineel stuur
Meterset voor type 1 zat in een losse unit boven op dachboard bij de aller eerste zat dit er nog niet in.
Bij de eerste type B6 zat een zenith DL injectie (spinnenkop) en dit lijkt een later type
Bij de eerste type B6 zaten er 3 bobines in en geen ATF box ontstekingsmoduul box
En bij de vroege type zat nog het orginele bmw chassisnummer er in en vanaf eind 79 het 7 cijferige
Dit zijn wat dingetjes die mij opvallen.
Voor de rest ziet het er netjes uit alleen jammer dat er geen foto's zijn van de kofferbak of de extra tank er in zit.
Gr. Peter
'78 320/6 Scheiders cabrio. '81 316 Baur '82 323 i His cabrio
'79 Alpina B6 '81 Alpina B6 Baur '82 Alpina B6
'79 323i Baur '81 323 i '05 320d
'79 Alpina C1 2.3
'78 320/6 Scheiders cabrio. '81 316 Baur '82 323 i His cabrio
'79 Alpina B6 '81 Alpina B6 Baur '82 Alpina B6
'79 323i Baur '81 323 i '05 320d
'79 Alpina C1 2.3
Re: Vraag over aanschaf E21 Alpina B6.
Ok bedankt! Duidelijke uitleg ook Peter,
Ik heb met de directe eigenaar via de mail en telefoon verschillende malen geprobeerd contact te krijgen, voicemail ingesproken etc maar geen reactie.
Met de uitleg erbij heb ik besloten er vanaf te zien. Het gevoel is niet goed meer.
Jammer om te lezen dat een aantal van jullie zo slechte ervaringen heeft gehad met Brove.
In wat zij zelf body-off restaureren heb ik wel vertrouwen, heb verschillende voorbij zien komen de laatste jaren waarin geen half werk is geleverd.
Maar blijkbaar zijn er ook slechte auto's verkocht, jammer!
Ik heb met de directe eigenaar via de mail en telefoon verschillende malen geprobeerd contact te krijgen, voicemail ingesproken etc maar geen reactie.
Met de uitleg erbij heb ik besloten er vanaf te zien. Het gevoel is niet goed meer.
Jammer om te lezen dat een aantal van jullie zo slechte ervaringen heeft gehad met Brove.
In wat zij zelf body-off restaureren heb ik wel vertrouwen, heb verschillende voorbij zien komen de laatste jaren waarin geen half werk is geleverd.
Maar blijkbaar zijn er ook slechte auto's verkocht, jammer!
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Vraag over aanschaf E21 Alpina B6.
Nou, Eric, wat Brové in opdracht doet/deed is wellicht wat beter, maar daarvan ken ik ook meer dan een paar slechte voorbeelden, vooral in de E9 scene. Maar wat ze aan eigen handel doen/deden, dus een auto kopen, opknappen en verkopen, dat is echt niveau poolse budgetklus op een maandagochtend. Maar gelukkig zijn ervaringen er om te verschillen...
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Vraag over aanschaf E21 Alpina B6.
Er zijn ook wel wat andere rare situaties bekend als gevolg waarvan Brové in autoland inmiddels redelijk uitgekotst is. Het gebeurt helaas vaker in de autohandel: men ruikt geld en slaat aan het rommelen, Cult Cars destijds idem dito om maar een ander voorbeeld te noemen. Maar goed, er zullen vast ook wel mensen zijn met positieve ervaringen.
Genoeg over deze firma nu, het ging over een B6!
Na eerdere discussies, onder andere ook bij Alpina met Arnold z'n B6 (we gaan gewoon af en toe even terug naar de bron voor onze info haha, zie onder) is het als ik me niet vergis zo dat er ook een overgangstype is geweest. Een 200 pk versie die al wel is overgestapt op L-Jet en normale ontsteking. Dit zou er dan zo één kunnen zijn, maar zoals hier al eerder aangegeven zijn er meer nep Alpina's dan echte in omloop. Een gekoesterde liefhebbersauto met de verkeerde deuren erin, waar op striping al is bezuinigd en waar het typeplaatje ontbreekt zou mij ook geenszins een goed gevoel geven.

Genoeg over deze firma nu, het ging over een B6!

Regards/groeten, Jeroen
Re: Vraag over aanschaf E21 Alpina B6.
Klopt, die van mij is een overgangs versie. Dit staat ook in de Alpina handleiding te lezen. Had de mijne een paar weken later besteld geworden, had het waarschijnlijk een 218 Pk geweest.
De monteur op de foto heeft ook verteld, dat de Alpina's die uitgevoerd waren met een mechanische injectie, wel eens werden voorzien van de modernere versie omdat de oude vaak kapot gingen .
De monteur op de foto heeft ook verteld, dat de Alpina's die uitgevoerd waren met een mechanische injectie, wel eens werden voorzien van de modernere versie omdat de oude vaak kapot gingen .
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Vraag over aanschaf E21 Alpina B6.
Last edited by bmw e12 e21 on Sun Jun 28, 2015 10:30 pm, edited 1 time in total.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Vraag over aanschaf E21 Alpina B6.
Klinkt als een bult ellende
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Vraag over aanschaf E21 Alpina B6.
+1
bij elkaar geraapte bende op basis van een 3/79 typeplaatje en dan mag je die met allemaal facelift delen en een onduidelijk blok gaan opbouwen?
bij elkaar geraapte bende op basis van een 3/79 typeplaatje en dan mag je die met allemaal facelift delen en een onduidelijk blok gaan opbouwen?
Regards/groeten, Jeroen