Sleuteldagboek van Gerwin (eindelijk wat nieuws)
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (gatenkaas)
Mooi, vanavond breng ik de eerste..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (gatenkaas)
Mooiwerk Gerwin! Ik denk er over om de cabrio nog te wassen, maar ach, het is toch geen sharknose.
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (gatenkaas)
Mooie collectie zo Gerwin.
Zaterdag weer eens bewonderen
Zaterdag weer eens bewonderen
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (gatenkaas)
Zo, de 740i is de deur uit dus kan ik weer verder kijken naar wat anders leuks. In de tussentijd moeten we toch rijden, dus de 318i ontdaan van imperiaal en versnellingsbak in de koffer enzo. Kan ik tot ik wat anders gevonden heb in ieder geval scheuren.
Maar maandag was ik ook nog een dagje vrij, dus maar eens gebruik gemaakt van deze kostbare tijd. Na het rijden met de auto van Sven in de Alpen (met een vers gereviseerde sper) wist ik het zeker, voor de Eifel moet hij er onder. Dus maandagavond na de andere klusjes de auto op bokken gezet en begonnen met sleutelen:

Maar goed, het is best lastig om op je rug in je eentje een differentieel te vervangen dus de tijd vloog voorbij. Dinsdag moest er weer gewerkt worden, dus toen de ouwe er naast lag eerst me bed maar eens opgezocht. De dag erna kwam er een gegadigde voor mijn auto, dus ook die avond kon ik weer afschrijven. Dus vanavond maar verder gegaan, sper klaargemaakt op de werkbank en daarna onder de auto geschroefd. Wederom een leuk klusje voor iemand alleen, maar ook dat hebben we weer gered.

Dus na het afbouwen, olie erin gemikt voor inlopen en daarna richting een parkeerplaats gerold en begonnen met de break in cyclus. Eerst 20 achtjes, daarna 20 rondjes linksom en 20 rechtsom. Dat moet allemaal stationair dus je bent even bezig en je gestel raakt wat in de war. Daarna rustig een stukje rond gereden om ze de eerste kilometers erop te zetten. Persoonlijk vind ik hem nog wat lawaaierig, maar dat heb ik vaker gehoord en dat zou binnen de eerste 750 kilometer moeten verdwijnen. De eerste 30 staan erop dus morgen en overmorgen ook maar mee naar het werk nemen.
Als de 750 km erop zitten gaat er sper olie in en kunnen we weer knallen! Ohja, voor de oplettende kijker ik heb eindelijk mijn achterspoiler gemonteerd. Zo lang naar uitgekeken en nu weet ik nog niet zeker wat ik er van moet vinden. Zal wel weer een kwestie van wennen zijn.

Maar maandag was ik ook nog een dagje vrij, dus maar eens gebruik gemaakt van deze kostbare tijd. Na het rijden met de auto van Sven in de Alpen (met een vers gereviseerde sper) wist ik het zeker, voor de Eifel moet hij er onder. Dus maandagavond na de andere klusjes de auto op bokken gezet en begonnen met sleutelen:

Maar goed, het is best lastig om op je rug in je eentje een differentieel te vervangen dus de tijd vloog voorbij. Dinsdag moest er weer gewerkt worden, dus toen de ouwe er naast lag eerst me bed maar eens opgezocht. De dag erna kwam er een gegadigde voor mijn auto, dus ook die avond kon ik weer afschrijven. Dus vanavond maar verder gegaan, sper klaargemaakt op de werkbank en daarna onder de auto geschroefd. Wederom een leuk klusje voor iemand alleen, maar ook dat hebben we weer gered.

Dus na het afbouwen, olie erin gemikt voor inlopen en daarna richting een parkeerplaats gerold en begonnen met de break in cyclus. Eerst 20 achtjes, daarna 20 rondjes linksom en 20 rechtsom. Dat moet allemaal stationair dus je bent even bezig en je gestel raakt wat in de war. Daarna rustig een stukje rond gereden om ze de eerste kilometers erop te zetten. Persoonlijk vind ik hem nog wat lawaaierig, maar dat heb ik vaker gehoord en dat zou binnen de eerste 750 kilometer moeten verdwijnen. De eerste 30 staan erop dus morgen en overmorgen ook maar mee naar het werk nemen.
Als de 750 km erop zitten gaat er sper olie in en kunnen we weer knallen! Ohja, voor de oplettende kijker ik heb eindelijk mijn achterspoiler gemonteerd. Zo lang naar uitgekeken en nu weet ik nog niet zeker wat ik er van moet vinden. Zal wel weer een kwestie van wennen zijn.

Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (sper)
Lekker bezig! Ondanks dat de rest aan de auto vooral rood is, vind ik die spoiler niet verkeerd staan hoor!
Regards/groeten, Jeroen
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (sper)
Mooi sperretje. Spoiler is ook nice. Ik ben niet vies van een spoilertje.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (sper)
Spoiler past wel. Mooi de sper eronder. Goed werk
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (sper)
Mooie upgrades Gerwin .. spoilertje 
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (sper)
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
-
geerling
- E21 VIP

- Posts: 237
- Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
- My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
- Location: Ruinerwold Drenthe
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (sper)
Eens, mooi laten zitten die spoiler Gerwin!! 
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (sper)
Van de week een vervanger voor de 740i opgehaald. Was een poosje aan het zoeken naar een leuke E36 Touring, dit vanwege de ruimte om te verhuizen en verbouwen enzo. Kon eigenlijk niks vinden dus had al bijna een Volvo gekocht. Toen kwam deze auto online en heb ik snel mijn slag geslagen. Samen met Michiel naar Delft gereden en met 2 man sterk afgedongen op een fixed prijs.
Hij is uit 1995, het is een 328i, apk tot eind november, werkende airco, licht grijs interieur met sportstoelen, electrische ramen en een trekhaakje. Wel een auto met een verhaal en werk, maar voor 600 kan ik voorlopig lekker rondrijden. En hij reed heerlijk, een 328i is toch wel serieus snel!


Hij is uit 1995, het is een 328i, apk tot eind november, werkende airco, licht grijs interieur met sportstoelen, electrische ramen en een trekhaakje. Wel een auto met een verhaal en werk, maar voor 600 kan ik voorlopig lekker rondrijden. En hij reed heerlijk, een 328i is toch wel serieus snel!


Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Heerlijke auto, en hoewel echt op rock bottom qua waarde is dit een van de laatste old school BMW's. Door een behoudende opgave van het motorvermogen en een aanzienlijk lager gewicht dan z'n opvolgers is deze echt niet langzamer dan een E46 330i en aardig lichtvoetiger! Sterker nog, ik houd me nog steeds aanbevolen voor een E36 328i met handbak! Veel plezier ermee!
Regards/groeten, Jeroen
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Lekker. Mooie auto. En praktisch
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Ik heb genoten van het retourtje Delft.
Wederom dikke pret en met een leuke E36 op huus an
Wederom dikke pret en met een leuke E36 op huus an