Sleuteldagboek van Gerwin (eindelijk wat nieuws)
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Leuk ding Ger. Goedkoper met meer lol kan niet.
Meer plaatjes...en het verhaal!
Meer plaatjes...en het verhaal!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Het verhaal dan ook maar even. Zoals gezegd kwam deze auto op de vrijdagavond laat online. Op zaterdag hadden we al wat ritjes dus Michiel was op tijd bij mij thuis, ik zou wat telefoontjes plegen voor onder andere de Volvo. Inmiddels had ik de 328i gezien, maar ik dacht daar bel ik morgen wel even achteraan.
Helaas kwamen we in de morgen erachter dat er geen telefoonnummer bij de advertentie stond, dus snel een mailtje gestuurd met het verzoek mij te bellen als hij een snelle deal wou. In de tussentijd naar NH vertrokken om een E34 535i op te halen voor Michiel. Dat liep een beetje uit, maar in de tussentijd een mail ontvangen van de verkoper dat hij een weekend weg was en mij zou contacten op maandag.
Dat duurt mij natuurlijk te lang, dus gelijk gevraagd per mail wat de minimale niet zeuren, zo meenemen prijs was. Gelijk reactie en de vraagprijs was gezakt van 1250 euro naar 750. Ik dacht dat scheurt niet uit, dus per mail de bevestiging van koop gedaan. De advertentie ging gelijk op gereserveerd dus alles leek voor elkaar.
Ik zou nog een week moeten wachten tot ik de auto kon ophalen, maar ik wou toch eerder weer een daily. Overeengekomen om op donderdagavond naar Delft af te reizen en de deal rond te maken. Dus zo gedaan en met Michiel in de E32 735i lekker naar Delft gevlogen.
Daar aangekomen kwam er gelijk een man zenuwachtig naar buiten lopen, dit bleek de verkoper van de auto te zijn (vanaf nu genaamd meneer P). Hij deed zich wat zenuwachtig voor, misschien had hij wat te verbergen of wellicht was de aanwezigheid van mij als Michiel hem wat teveel.
We troffen een wat vermoeide 328i aan, met het nodige werk aan de koets. Maar goed, voor het luttele bedrag mag je ook geen nieuwstaat auto verwachten. Van te voren al met Michiel afgesproken om voor het maximale te gaan en meneer P hielp ons daar vakkundig mee. Bij het openen van de motorruimte kwam hij gelijk met een klein schroevendraaiertje aan om de sluitingen weer dicht te doen, dit werkte niet meer helemaal alsdus meneer P...
Daarna gevraagd naar de kilometerstand, meneer P stapte in en deelde mee dat hij bijna 202.000 km ging aantikken. Zoals wij allemaal weten heeft een 20 jaar oude 6 cilinder minimaal het dubbele gelopen, dus Michiel pakte de boekjes er eens bij. Na wat onderzoek aan meneer P gevraagd hoe het dan kon dat de laatste gestempelde beurt in 2006 al bij de 285.000 km zat
Wij lagen al dubbel van het lachen, maar eigenlijk was het gewoon heel triest. Meneer P begon een prachtig verhaal over een motorwissel die weer uit een prachtige cabrio was gekomen. Hij had hem zelf ook zo gekocht, dus als we vonden dat hij ons afzette was hij dat zelf ook. Verder gaf hij nog aan dat er sinds die week wat "kraakte" rechts voor.
Ik stapte in en neem de 328i even mee voor een korte rit. Reed super goed, voelde solide, snel en lekker aan. Alleen inderdaad een "kraakje" rechts voor wat duid op een schokbreker of een draagarm. Ik heb eigenlijk nooit echt in dubio gestaan, want je koopt immers een oud lel met veel kilometers maar het rijden maakt veel goed. Meneer P had ons genoeg handvaten gegeven om toch nog even over de prijs te gaan zeiken.
Toen ik terug kwam had Michiel hem al lekker op stoom en deelde mee dat we terug gingen naar huis want dit leek nergens op. Als we hadden geweten dat er een motorwissel had plaats gevonden waren we lekker thuis gebleven. Ik hield 6 vingers op achter me rug en Michiel knikte voor instemming. Ik deed het bod en meneer P was zo overbluft dat hij zonder tegenstribbelen mij de hand gaf. Een 328i met sportstoelen, airco, 4 maand apk en een sleurhaakje, goedkoper en leuker ga je gewoon niet rijden.
De auto overgeschreven op mijn naam, meneer P blij gemaakt met zijn 12 briefjes en daarna vertrokken richting huis. Viel mij gelijk op dat bij het schakelen van 4 naar 5 een schaafje te horen en te voelen is, dit lijkt me niet uit de bak de komen maar het schakelmechaniek wat tegen draaiende delen komt? Zit ook behoorlijk speling op de pook dus voorlopig niet iets waar ik me zorgen over maak.
Bij de A6 gezwaaid naar Michiel en de laatste kilometers op snelheid doorgebracht. Bij thuiskomst de eerst 150 kilometer gehad en zeer tevreden over de aankoop. Zoals gezegd een auto met een verhaal, maar daarom niet minder fijn. De dag daarna een kleine controle op lekkages, niets te vinden dus gaan we hem eens een beetje schoonmaken en wat TLC geven. Dan staat er gewoon een super leuke auto die gewoon het dubbele op gaat brengen bij verkoop.
Op het moment van schrijven bijna 500 kilometer gereden en geen moment spijt. De brulpijp gaat me langzaam al wel vervelen, dat is gewoon echt niet mijn ding. Aan de andere kant heb je wel bekijks en is een 328i ook gewoon snel te noemen. Dat maakt het dan weer een beetje goed. Wat mij betreft veel plezier in auto land zo
Helaas kwamen we in de morgen erachter dat er geen telefoonnummer bij de advertentie stond, dus snel een mailtje gestuurd met het verzoek mij te bellen als hij een snelle deal wou. In de tussentijd naar NH vertrokken om een E34 535i op te halen voor Michiel. Dat liep een beetje uit, maar in de tussentijd een mail ontvangen van de verkoper dat hij een weekend weg was en mij zou contacten op maandag.
Dat duurt mij natuurlijk te lang, dus gelijk gevraagd per mail wat de minimale niet zeuren, zo meenemen prijs was. Gelijk reactie en de vraagprijs was gezakt van 1250 euro naar 750. Ik dacht dat scheurt niet uit, dus per mail de bevestiging van koop gedaan. De advertentie ging gelijk op gereserveerd dus alles leek voor elkaar.
Ik zou nog een week moeten wachten tot ik de auto kon ophalen, maar ik wou toch eerder weer een daily. Overeengekomen om op donderdagavond naar Delft af te reizen en de deal rond te maken. Dus zo gedaan en met Michiel in de E32 735i lekker naar Delft gevlogen.
Daar aangekomen kwam er gelijk een man zenuwachtig naar buiten lopen, dit bleek de verkoper van de auto te zijn (vanaf nu genaamd meneer P). Hij deed zich wat zenuwachtig voor, misschien had hij wat te verbergen of wellicht was de aanwezigheid van mij als Michiel hem wat teveel.
We troffen een wat vermoeide 328i aan, met het nodige werk aan de koets. Maar goed, voor het luttele bedrag mag je ook geen nieuwstaat auto verwachten. Van te voren al met Michiel afgesproken om voor het maximale te gaan en meneer P hielp ons daar vakkundig mee. Bij het openen van de motorruimte kwam hij gelijk met een klein schroevendraaiertje aan om de sluitingen weer dicht te doen, dit werkte niet meer helemaal alsdus meneer P...
Daarna gevraagd naar de kilometerstand, meneer P stapte in en deelde mee dat hij bijna 202.000 km ging aantikken. Zoals wij allemaal weten heeft een 20 jaar oude 6 cilinder minimaal het dubbele gelopen, dus Michiel pakte de boekjes er eens bij. Na wat onderzoek aan meneer P gevraagd hoe het dan kon dat de laatste gestempelde beurt in 2006 al bij de 285.000 km zat
Wij lagen al dubbel van het lachen, maar eigenlijk was het gewoon heel triest. Meneer P begon een prachtig verhaal over een motorwissel die weer uit een prachtige cabrio was gekomen. Hij had hem zelf ook zo gekocht, dus als we vonden dat hij ons afzette was hij dat zelf ook. Verder gaf hij nog aan dat er sinds die week wat "kraakte" rechts voor.
Ik stapte in en neem de 328i even mee voor een korte rit. Reed super goed, voelde solide, snel en lekker aan. Alleen inderdaad een "kraakje" rechts voor wat duid op een schokbreker of een draagarm. Ik heb eigenlijk nooit echt in dubio gestaan, want je koopt immers een oud lel met veel kilometers maar het rijden maakt veel goed. Meneer P had ons genoeg handvaten gegeven om toch nog even over de prijs te gaan zeiken.
Toen ik terug kwam had Michiel hem al lekker op stoom en deelde mee dat we terug gingen naar huis want dit leek nergens op. Als we hadden geweten dat er een motorwissel had plaats gevonden waren we lekker thuis gebleven. Ik hield 6 vingers op achter me rug en Michiel knikte voor instemming. Ik deed het bod en meneer P was zo overbluft dat hij zonder tegenstribbelen mij de hand gaf. Een 328i met sportstoelen, airco, 4 maand apk en een sleurhaakje, goedkoper en leuker ga je gewoon niet rijden.
De auto overgeschreven op mijn naam, meneer P blij gemaakt met zijn 12 briefjes en daarna vertrokken richting huis. Viel mij gelijk op dat bij het schakelen van 4 naar 5 een schaafje te horen en te voelen is, dit lijkt me niet uit de bak de komen maar het schakelmechaniek wat tegen draaiende delen komt? Zit ook behoorlijk speling op de pook dus voorlopig niet iets waar ik me zorgen over maak.
Bij de A6 gezwaaid naar Michiel en de laatste kilometers op snelheid doorgebracht. Bij thuiskomst de eerst 150 kilometer gehad en zeer tevreden over de aankoop. Zoals gezegd een auto met een verhaal, maar daarom niet minder fijn. De dag daarna een kleine controle op lekkages, niets te vinden dus gaan we hem eens een beetje schoonmaken en wat TLC geven. Dan staat er gewoon een super leuke auto die gewoon het dubbele op gaat brengen bij verkoop.
Op het moment van schrijven bijna 500 kilometer gereden en geen moment spijt. De brulpijp gaat me langzaam al wel vervelen, dat is gewoon echt niet mijn ding. Aan de andere kant heb je wel bekijks en is een 328i ook gewoon snel te noemen. Dat maakt het dan weer een beetje goed. Wat mij betreft veel plezier in auto land zo
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
En na zo lang verhaal, ik wou dat ik wat minder kritisch was qua poets werk enzo. Zijn eigenlijk 2 of 3 dingen die me echt storen aan de auto, de motorkap, de dorpels en hoe vies het interieur is. De eerste maar gelijk wat aan gedaan, het gekke is ook gelijk van de auto af...

Ding heeft in geen jaren een spons of wat anders gezien denk ik, dus eerst maar eens goed gewassen en uitgezogen. Daarna de motorkap gekleid en met de DAP aan de gang. Dat was bij lange na niet genoeg, dus mijn oude roterende machine maar eens uit het vet. Nog niet helemaal naar mijn tevredenheid, maar je moet ook wat te zeiken overhouden toch?


Nu nog eens kijken of ik een extractor kan lenen of misschien moet ik er een kopen en het interieur even aanpakken. Dan staat er gewoon een prima auto die nog jaren mee kan wat mij betreft.

Ding heeft in geen jaren een spons of wat anders gezien denk ik, dus eerst maar eens goed gewassen en uitgezogen. Daarna de motorkap gekleid en met de DAP aan de gang. Dat was bij lange na niet genoeg, dus mijn oude roterende machine maar eens uit het vet. Nog niet helemaal naar mijn tevredenheid, maar je moet ook wat te zeiken overhouden toch?


Nu nog eens kijken of ik een extractor kan lenen of misschien moet ik er een kopen en het interieur even aanpakken. Dan staat er gewoon een prima auto die nog jaren mee kan wat mij betreft.
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Hahaha, lachen zo.
Super deal, en fijn dat er na 500km niet opeens een konijn uit de hoed komt.
Lekker 1,5 jaar tuffen zonder al te veel kosten en dan hop, naar een volgende.
Super deal, en fijn dat er na 500km niet opeens een konijn uit de hoed komt.
Lekker 1,5 jaar tuffen zonder al te veel kosten en dan hop, naar een volgende.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Wow....dat heb je grondig aangepakt. Ziet er Super uit.
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Gefeliciteerd Gerwin; wie zei ook alweer dat het geld niet op straat ligt ? 
Carpe Diem, Raymond
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Ongelooflijk. Na wat arbeid komt er op het zicht best een nette auto tevoorschijn.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Haha mooi verhaal! Meneer P was vast alleen al geïntimideerd door puur het gewicht in kilos van jullie beide. Bang om platgedrukt te worden hahah
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Ik dacht hetzelfde.uwbuurman wrote:Haha mooi verhaal! Meneer P was vast alleen al geïntimideerd door puur het gewicht in kilos van jullie beide. Bang om platgedrukt te worden hahah
Alleen is michiel de laatste tijd een beetje boel slanker geworden, dus dat voordeel is afnemend
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Hhahahhaha
Precies.. ik ben 21kg VET kwijt...
Spieren komen nu veel beter uit LOL
Was gewoon mooi om te zien (en leuk om te doen) hoe Gerwin en ik de beste man bewerkte.
Bod van 600,- en een keer met de sleutels rinkelen en zeggen dat je weg gaat was eigenlijk voldoende
Precies.. ik ben 21kg VET kwijt...
Spieren komen nu veel beter uit LOL
Was gewoon mooi om te zien (en leuk om te doen) hoe Gerwin en ik de beste man bewerkte.
Bod van 600,- en een keer met de sleutels rinkelen en zeggen dat je weg gaat was eigenlijk voldoende
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Volgende keer mag je met mij Michiel. Ieder zijn kwaliteiten. Ik huur je wel in.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Ziet er netjes uit! Zeker voor die prijs. 
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Dat staat! Dagje van oudsch lachen heb ik altijd wel zin in!323baur wrote:Volgende keer mag je met mij Michiel. Ieder zijn kwaliteiten. Ik huur je wel in.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Sleuteldagboek van Gerwin (328iT)
Top!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.