Mooi grondig werk Koos! Hoe ga je het bijspuiten aanpakken? Doe je dit zelf met een spuitbus op kleur? Metallic groen lijkt me nog best lastig, alhoewel het natuurlijk wel onder een stootlijstje zit
Zijn diverse apparaten voor zoals de SunGun van 3M die idd je bestaande lak scant en waar een kant en klaar mengrecept voor de verf uit komt. Dat helpt iig om zo dicht mogelijk bij de bestaande kleur te komen. Veel autoschadebedrijven en verfleveranciers/mengers werken daar al mee.
Hoewel erg ver: moolenaar verf in nieuwegein is een freak die echt landelijk faam heeft!
Stuur mij uw benzine klepje op en ik roggel voor u een spuitert.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ferwerda kan het ook, zit in Leeuwarden is een stuk dichter in de buurt. Maar ik ga er vanuit dat Koos dat al bedacht had...
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot 1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun 1988 BMW E34 535iA in Lachssilber 2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau 2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Mijn lieve en fijne e30 wordt een dagje ouder. Nog een dik jaar en dan is ze 30. Mag ze dan een steekje laten vallen het en der? Een beetje incontinent zijn? Nee, liever niet nee.
Vanmorgen deed ik de kofferbak open en haalde het windscherm eruit. Dat was een beetje nat, dus ik ben op onderzoek uit gegaan. Gister, zondag, heeft het bij ons heel hard en langdurig geregend. De logische verklaring is dus ook lekkage. Er bleek water in de mat en in de ruimte voor de krik te staan. De eerste verdachte is de achterlamp, of meer specifiek, het rubber van de achterlamp. Dat vertoont aardig wat verdroging en scheurtjes in de rand, hoewel het rond de afsluiting nog fris lijkt. Toch was het door en door nat, dus ik heb net twee nieuwe rubbers besteld.
Morgen kan ik ze ophalen bij de dealer. Ik hoop dat dat afdoende is, het kofferkleprubber lijkt me in prima staat te zijn.
Fingers crossed! Ik had met de Baur ineens lekkage: de Alpentour is zonder regen verlopen geloof ik, maar de dag tevoren toen we richting de Ardennen gingen heeft het alleen maar gegoten en had ik wat water in de kofferbak. Slechts een hoek net onderaan de c-stijl waar een strategisch geplaatste wc rol en doek (gewoon mazzel dus) alles hadden opgevangen, maar eerder had ik nooit problemen. Toen bedacht ik mij dat ik er een ander kofferdeksel op had (mijn oude met deuk en achterspoiler ligt op zolder). De vervanger, ook een OEM exemplaar, ligt gewoon iets hoger. Hoogte kun je aan de c-stijl kant niks aan stellen en het rubber is vrij vers, maar ik heb 'm iets meer richting de C-stijl geschoven (voor zover mogelijk). Ook zo'n gevalletje fingers crossed.
kan nog een paar andere oorzaken hebben:
- antenne die lekt achterin
- specifiek aan een cabrio is dat ze maar 1 gasveer hebben bij de kofferklep. Na montage van een nieuw exemplaar staat mijn achterklep van de cabrio aan de linkerkant iets hoger. Met bij stellen is dit ook niet goed te corrigeren dus de gasveer zal iets moeten slijten. Kan zijn dat dit ook bij jou een probleem is.
Klopt, die deksel krijg ik niet recht gesteld, zonder gasveer ligt hij super netjes, maar met gasveer is hij wat hoger. Maar er lagen plasjes water onder het achterlicht, dus de antenne kan het niet zijn. Kofferbak rubber is wat platgedrukt, door de klep en ligt dus niet vrij. Ik verdenk echt de achterlichtrubbers. Die vervang ik dan ook, morgen. Daarna zet ik de slang er wel eens op.