Vandaag in het nieuws
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Vandaag in het nieuws
Misschien ook een leuk schrijf-maar-van-je-af topic? Het is tenslotte soms verbazing alom als je kennis neemt van het nieuws in de krant en op tv.
Een meneer in Waalwijk heeft een vrouw met een honkbalknuppel in het gezicht geslagen in een ruzie om een parkeerplek. Opsluiten en nooit meer loslaten dus.
Een Nederlandse mevrouw is teruggevlogen vanuit Nepal na de forse aardbeving. Zelfs de naschokken op zich zouden al een flinke aardbeving vormen en het dodental kan zomaar oplopen tot 10.000. Mevrouw heeft daar echter weinig oog voor, mekkert vooral dat het op de Nepalese luchthaven Kathmandu druk en chaotisch was, dat er mensen op de grond lagen te slapen en dat ze lang had moeten wachten. Dan ben je in mijn ogen niks meer dan een harteloos en kansloos ei zonder enig gevoel voor realiteit. Opsluiten gaat misschien wat ver, volgend jaar maar gewoon weer naar de kemping luidt mijn advies. Al zou ik regio's waar sprake is van gaswinning vermijden want dat gaat haar IQ van 10 ongetwijfeld te boven.
Een meneer in Waalwijk heeft een vrouw met een honkbalknuppel in het gezicht geslagen in een ruzie om een parkeerplek. Opsluiten en nooit meer loslaten dus.
Een Nederlandse mevrouw is teruggevlogen vanuit Nepal na de forse aardbeving. Zelfs de naschokken op zich zouden al een flinke aardbeving vormen en het dodental kan zomaar oplopen tot 10.000. Mevrouw heeft daar echter weinig oog voor, mekkert vooral dat het op de Nepalese luchthaven Kathmandu druk en chaotisch was, dat er mensen op de grond lagen te slapen en dat ze lang had moeten wachten. Dan ben je in mijn ogen niks meer dan een harteloos en kansloos ei zonder enig gevoel voor realiteit. Opsluiten gaat misschien wat ver, volgend jaar maar gewoon weer naar de kemping luidt mijn advies. Al zou ik regio's waar sprake is van gaswinning vermijden want dat gaat haar IQ van 10 ongetwijfeld te boven.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Re: Vandaag in het nieuws
Leuk topic, tenslotte lees ik ook graag licht cynische berichten. Maw daar kan je er niet genoeg van hebben.
Mijn bijdrage( eigenlijk behorend bij het onvolprezen topic van/ over onze overheid); de staatssecrataris van Rijn had beloofd voor 15mei de zaak op orde te hebben met betrekking tot het uitbetalen. Dat gaat in successie weer eens niet lukken. Zullen we deze man maar eens lekker naar huis sturen?
Nog zo een: voorpaginanieuws op de site van de televaag: kate is over tijd, ja en?
Mijn bijdrage( eigenlijk behorend bij het onvolprezen topic van/ over onze overheid); de staatssecrataris van Rijn had beloofd voor 15mei de zaak op orde te hebben met betrekking tot het uitbetalen. Dat gaat in successie weer eens niet lukken. Zullen we deze man maar eens lekker naar huis sturen?
Nog zo een: voorpaginanieuws op de site van de televaag: kate is over tijd, ja en?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
Hahaha het is dan ook een open uitnodiging aan allen om lekker cynisch mee te blaten hoor
De hele kwestie met Jeugdzorg, PGB's etc is een klassieke in de reeks van Paspoortaffaire, OV Studentenkaart en vele, vele anderen. De overheid die in haar zoektocht naar dubbeltjes honderden miljoenen zoek maakt. Ook deze gaat heel veel geld kosten in plaats van ook maar een dubbeltje op te leveren.
En ach ja, de krant van simpel Nederland. Wie kan een krant cq nieuwssite met dergelijke voorpagina berichten nog serieus nemen? Ik ben na een overload aan berichtgeving over Britt Dekker, Sylvie Meis en consorten allang afgehaakt. Maar het geeft wel aan wat gelezen wordt. Verbazend? Dat ook weer niet. Kijk gewoon een avondje RTL4 en je weet weer op welk niveau de gemiddelde Nederlander zich begeeft. Om maar weer eens met Finkers te spreken: "het is niet te hopen dat deze beschaving ooit opgegraven wordt".
De hele kwestie met Jeugdzorg, PGB's etc is een klassieke in de reeks van Paspoortaffaire, OV Studentenkaart en vele, vele anderen. De overheid die in haar zoektocht naar dubbeltjes honderden miljoenen zoek maakt. Ook deze gaat heel veel geld kosten in plaats van ook maar een dubbeltje op te leveren.
En ach ja, de krant van simpel Nederland. Wie kan een krant cq nieuwssite met dergelijke voorpagina berichten nog serieus nemen? Ik ben na een overload aan berichtgeving over Britt Dekker, Sylvie Meis en consorten allang afgehaakt. Maar het geeft wel aan wat gelezen wordt. Verbazend? Dat ook weer niet. Kijk gewoon een avondje RTL4 en je weet weer op welk niveau de gemiddelde Nederlander zich begeeft. Om maar weer eens met Finkers te spreken: "het is niet te hopen dat deze beschaving ooit opgegraven wordt".
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
De krant van wakker Nederland, heerlijk rellend en zelf benoemd oranje krant. Ding dong, newsflash: die was fout in de Oorlog en nu nog. Brrr...
Jullie licht cynische reactie op dat soort berichten": ik doe er graag aan mee.
Jullie licht cynische reactie op dat soort berichten": ik doe er graag aan mee.
- Jeroen
- Site Admin
Nogal een score! Het bevestigt vermoedens en vooroordelen, maar wat moet je er nu mee?
WARSCHAU - De Polen hadden een lang weekend vrij en dat eiste zijn tol op de wegen, blijkt maandag. Dertig mensen kwamen om, 408 mensen raakten gewond en 1200 mensen werden gepakt terwijl ze dronken achter het stuur zaten, meldden Poolse media.
Regards/groeten, Jeroen
-
Christoph
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): groene 315 van 1982
In dat andere apenland is het ook van hetzelfde laken een broek hoor. Maak jullie niet ongerust 
- Jeroen
- Site Admin
Rusland heeft vandaag gebruik gemaakt van haar vetorecht om een VN-tribunaal aangaande de aanslag op Malaysian Airlines vlucht MH17 te blokkeren. Zet je jezelf niet heel erg te kijk zo? Ik denk dat er zeer grote kans is dat Rusland hier iets mee te maken heeft. Ik ben er ook van overtuigd dat als dat het geval is, de sporen allang gewist zijn. Ofwel, niemand die daar wat vanaf weet zal nog in leven zijn. Maar met deze stellingname trek je toch wel alle verdenkingen naar je toe? En gaan we dit lijdzaam accepteren, of zullen de overige VN lidstaten nog wel een weerwoord geven?
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Ach welnee. We vonden dit een hot item, belangrijk en het tast ons rechtvaardigheidsgevoel aan. Maar in het licht van wat er momenteel op de wereld aan de hand is, over honderd jaar bekeken, is dit niet meer dan 5 regeltjes in de geschiedschrijving.
Laat duidelijk zijn dat ik dat hele mh17 verhaal verschrikkelijk erg vind, maar er komt niets van. Officieus is wel duidelijk hoe het zit toch? En of die bukraket is afgeschoten door door Russen getrainde separatisten, of door Russen zelf, het verhaal wordt er niet anders van. Dat systeem is geleverd door de Russen, het bewuste aparaat is gelijk afgevoerd en die 298 mensen komen nooit meer thuis.
Maar de politiek gaat er geen ene jota aan doen.
Laat duidelijk zijn dat ik dat hele mh17 verhaal verschrikkelijk erg vind, maar er komt niets van. Officieus is wel duidelijk hoe het zit toch? En of die bukraket is afgeschoten door door Russen getrainde separatisten, of door Russen zelf, het verhaal wordt er niet anders van. Dat systeem is geleverd door de Russen, het bewuste aparaat is gelijk afgevoerd en die 298 mensen komen nooit meer thuis.
Maar de politiek gaat er geen ene jota aan doen.
Last edited by uwbuurman on Thu Jul 30, 2015 9:48 am, edited 1 time in total.
- 323baur
- E21 VIP

Zucht. Plus 1.
Helaas.
Helaas.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
Eens, maar het komt op mij over dat het op deze manier dus morgen gewoon weer kan gebeuren en dat we het gewoon laten voor wat het is. Niet omdat er nu een bosje Nederlanders in dit bewuste vliegtuig zaten, nee omdat er lukraak een vliegtuig is neergehaald en we er zo goed als niets aan doen.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Net zo'n slappe hap is de Navo/ NAto.
Die laten de Koerden lettelijk kapot vallen omdat de belangen met Turkije groter zijn.
Die Koerden zijn de echte helden als het gaat om de strijd tegen IS. (overigens zou ik alleen daarom al geen IS meer willen hebben, maar dat is iets anders
)
Die laten de Koerden lettelijk kapot vallen omdat de belangen met Turkije groter zijn.
Die Koerden zijn de echte helden als het gaat om de strijd tegen IS. (overigens zou ik alleen daarom al geen IS meer willen hebben, maar dat is iets anders
- Jeroen
- Site Admin
Dat is hetzelfde verhaal als met de VS. Leggen graag alle internationale verdragen naast zich neer om zonder overleg ergens oorlogje te gaan spelen. Maar ze zijn alleen heel erg begaan met het lot van het betreffende volk als er voor hen zelf wat op het spel staat, anders kan men gewoon barsten.
Regards/groeten, Jeroen
ook mee eens, het lijkt wel één groot Risk veld hier op de wereld en eigenlijk is het niet anders. Ergste is nog dat vaak de gewone burger er het dupe van is.
Het spel wat de Turken nu spelen viel me ook al op de laatste dagen. Niet verrassend, noem het eerder tactvol van hun zijde.
Groeten loentje
Het spel wat de Turken nu spelen viel me ook al op de laatste dagen. Niet verrassend, noem het eerder tactvol van hun zijde.
Groeten loentje