Ik wil graag een vers differentieel onder mijn E21 met de nodige upgrades, hiervoor heb ik laatst een differentieel uit een andere auto gehaald. Echter vraag ik mij nu ernstig af of dit differentieel wel een goede basis is, hij lijkt zo gecorrodeerd dat er eigenlijk niks meer van over is. Wat zeggen jullie van dit exemplaar, rot or not?
De "vinnen" bovenop lijken sowieso veel dunner dan onderstaand exemplaar? Hebben we te maken met verschillende gietdelen? Dat nummer is bij mij ook niet aanwezig in ieder geval. *edit ik zie nu ook dat er bij mij geen materiaal zit tussen de bevestigingsoren op het subframe.
Diff-behuizing is meestal van dik staal gemaakt (+\- 5 a 6 mm of meer). Duurt lang voor dat helemaal wegroest, niet druk in maken denk ik dan. Tenzij je het netjes wil natuurlijk
En stel je hebt een roestig diff dat je toch nog wil gebruiken. Want de meeste zijn wel geroest zonder rot te zijn.
Is er een manier om dat netjes te krijgen zonder het helemaal te demonteren ?
Ik denk aan een staalborstel maar daarmee kom je niet overal.
Zandstralen maar dat gaan de pakkingen niet graag hebben en mogelijk kruipt er toch wat zand tot vanbinnen.
Elektrolytisch ontroesten maar dat betekent onderdompelen in water waardoor er bijna zeker water gaat insijpelen.
Roestomvormers vind ik maar net iets beter dan gewoon lakken, dus die valt ook af.
Echt super schoon wordt het alleen met stralen, maar ik heb mijn huis geborsteld, gekrabd en ontvet, daarna 3x dik in de hammerite gezet en toen had ik een heel net huis, dat, zeker met ons recreatieve gebruik erg lang netjes blijft.
uwbuurman wrote:Echt super schoon wordt het alleen met stralen, maar ik heb mijn huis geborsteld, gekrabd en ontvet, daarna 3x dik in de hammerite gezet en toen had ik een heel net huis, dat, zeker met ons recreatieve gebruik erg lang netjes blijft.
Dat heb ik ook gedaan, maar met 2 laagjes hammerite.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Als je je diff niet uit elkaar wilt halen, maar toch even flink aan wilt pakken dan kun je een naaldenbikhamer gebruiken. Althans dat heb ik gedaan. Gaat wel goed met dikke roest...
Ja klopt, maar tegen deze roest straal ik mij een ongeluk in mijn hobby straalkastje. Ik koop een andere behuizing trouwens in dit geval hoor. Die uiteraard helemaal uit elkaar gaat en mooi gestraald wordt. Winterprojectje!