323i van Walter
- Manitoba
- E21 VIP
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Re: Mijn nieuwe aanwinst: 323i van Walter
Veertjes en zo en de stelbout zijn afgebroken. Lijkt alsof het allemaal net zo oud was als de auto zelf, wil dus eigenlijk alles helemaal vervangen. Zowel links als rechts.
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Dan is het beste om alles te vervangen,, Walter. Alles even goed schoonborstelen en niet eerder wegmikken dan dat het nieuwe in huis is. En ik adviseer je even twee nieuwe borgschroefjes voor je remschijven mee te bestellen.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Zo te zien ook iemand die voorop mag rijden in de Alpen....

So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur

Regards/groeten, Jeroen
- Manitoba
- E21 VIP
Aangezien ik mijn oorspronkelijke 'gezocht'-topic niet meer kan vinden, maar even hier in mijn eigen voorsteltopic: ik lijk gisteren geslaagd te zijn in het scoren van de missende onderdelen voor mijn koplamp wis-/was installatie. Na een tip van RickR (dank, dank, dank, etc!!!) en later ook nog van Peter V. (ook dank, dank, dank!) heb ik gisteren op eBay de veiling van 2 wisserarmen gewonnen. Het is zoals ik het kon beoordelen het complete onderdeel voor de montage van beide wisserarmen op de uitgaande asjes uit de motortjes. Voor zowel links als rechts werd het op de duitse eBay-site aangeboden, nieuw en in originele verpakking!. Als het goed is wordt het vrijdag met DHL bij me bezorgd, dus dan snel daarna maar eens kijken of ik het spul nu inderdaad compleet heb.
Zoals Koos laatst tegen me zei: beter te duur dan niet te koop, hopelijk ben ik er mee geholpen. In dat geval zeker ook heel blij!!!!
Keep you posted!
Greetz,
Walter.
Zoals Koos laatst tegen me zei: beter te duur dan niet te koop, hopelijk ben ik er mee geholpen. In dat geval zeker ook heel blij!!!!
Keep you posted!
Greetz,
Walter.

Goed te horen dat het gelukt is met het bieden! Sluwe verkoper wel dat hij de setjes links en rechts los verkocht. Maar volgens mij ben je geslaagd voor een hele redelijke prijs!
Groeten Rick
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Fingers crossed, maar dat klinkt goed! Zou wel gaaf zijn!
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Mooi, jij heb ze dus gewonnen. Ik ben benieuwd of alles werkend te krijgen is.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Manitoba
- E21 VIP
Ja, inderdaad. En natuurlijk wil ik het graag werkend hebben, maar als het compleet gemonteerd zit (voor de looks dus) zou ik al heel blij zijn!
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
- Manitoba
- E21 VIP
Zoals in dit topic over (mijn) SWRA te lezen is, heb ik eind vorig jaar via eBay een setje nieuwe wisserarmpjes voor de koplampwis-/wasinstallatie bemachtigd. Die hebben een tijdje prima bij mij in de garage gelegen, tot afgelopen week.
Dinsdagavond ben ik even bij Ite geweest om alles wat ik nu aan SWRA-spul heb, te vergelijken met een compleet setje wat hij heeft liggen. Eerste snelle, en ernstig teleurstellende constatering: de wisserarmpjes van eBay zijn wel degelijk nieuw en origineel BMW, maar niet voor een e21
. M'n teleurstelling duurde gelukkig niet zo heel lang, omdat Ite me graag wilde helpen bij het compleet maken van wat ik zelf al wel had. Lang verhaal kort: na een supergezellige avond aan de keukentafel bij Ite ben ik naar huis gegaan met een complete SWRA-set
. Ite, nogmaals DANK, DANK, DANK!
Degenen die mij een beetje kennen hier weten dat ik niet bepaald overloop van technische kennis. Maar gisteren (geen flauw idee wat me bezielde) besloten om gewoon voor de leuk, maar 's de linkerkant van het frontje van m'n 323i los te halen. Gewoon, om 's te kijken of ik iets verder zou komen en een beetje zou snappen hoe de wissers überhaupt gemonteerd moeten worden. Ik had al eerder van Ite een pdf'je gekregen met de montagehandleiding van de SWRA dus dat hielp wel een beetje. Voor ik het wist had ik de gehele linkerhelft van de grill eruit liggen (knipperlicht, grill, dimlicht-lamp). Dus point-of-no-return bereikt en maar gaan proberen of ik het motortje van de SWRA erin kreeg. En ja, ook dat lukte. Nou, dan voorzichtig het zaakje maar weer terug monteren. Grill: check! Dimlicht: geen check.... De stelschroef voor het horizontaal verstellen van het dimlicht zo lam als Bonnie St. Claire op een willekeurige avond... Dat moet dus nog een keer opnieuw uit elkaar en gefixed worden. Nog even telefonisch feedback bij Koos gevraagd of ik wellicht iets verkeerd gedaan kon hebben of dat de kans groot was dat het gewoon uit ouderdom overleden was, leerde me dat het waarschijnlijk gewoon stuk is en dus vervangen moet worden. (@Koos: dank voor het afleggen van de hindernisbaan in je loods, sorry voor de verwonding op je rug
). Dus maar weer verder. Knipperlicht: check (weliswaar was het lampje stuk gevallen, maar reservelampjes heb ik wel)! Toen het frontje weer terug op z'n plek zat het dimlicht-armpje gemonteerd, daarna het vulbusje wat ik van Ite had en daarna de arm op het grootlicht. Hoe f*cking trots was ik op mezelf!!!!!
Toen onderstaande foto's nog even naar Koos geappt:
Rechts, zoals het was en nog steeds is:

En links:

Totaal frontje:

Koos attendeerde me terecht dat wisserarmpjes nog niet goed uitgelijnd op de lampen zitten. Toen ik dat nog wilde corrigeren zag ik dat me dat niet meer ging lukken, want... de koplampringen met de aanslagnokjes voor de wisserarmpjes zitten verwisseld op het groot- en dimlicht
. Kan ik mezelf niet helemaal verwijten, omdat dat altijd zo op de auto heeft gezeten. Hooguit dat ik zelf niet even logisch en kritisch gekeken en nagedacht heb toen ik het toch allemaal los had liggen...
Anyway: 2 dingen geleerd vandaag. 1: ik lijk eindelijk een complete SWRA-set te hebben die nu 100% zeker vóór de Eifeltour op de auto zit (werkend is nog even een ander punt, maar gemonteerd zeker) en 2: ik heb een enorme overwinning op mezelf behaald. Veel van jullie draaien je hand niet om voor zo'n klusje, maar ik heb nog nooit zoiets gedaan en het is me zo goed als helemaal toch gelukt!
Maar nu zoek ik dus nog wel een nieuwe horizontale stelschroef voor het dimlicht. Heeft iemand die (toevallig) liggen en zo ja, kan ik die overnemen? Dan ga ik misschien deze week de andere kant ook nog even doen en dan kan ik de verlichting weer even netjes af laten stellen zodat dat ook weer in orde is.
En verder: samen met Peter ga ik nog een distributie- en visco wissel doen voordat de Eifeltour begint. In die klus heb ik, zeker na de overwinning op mezelf van gisteren, veel zin! Om over de Eifel nog maar te zwijgen... Kan echt niet wachten!
Greetz,
Walter.
Dinsdagavond ben ik even bij Ite geweest om alles wat ik nu aan SWRA-spul heb, te vergelijken met een compleet setje wat hij heeft liggen. Eerste snelle, en ernstig teleurstellende constatering: de wisserarmpjes van eBay zijn wel degelijk nieuw en origineel BMW, maar niet voor een e21

Degenen die mij een beetje kennen hier weten dat ik niet bepaald overloop van technische kennis. Maar gisteren (geen flauw idee wat me bezielde) besloten om gewoon voor de leuk, maar 's de linkerkant van het frontje van m'n 323i los te halen. Gewoon, om 's te kijken of ik iets verder zou komen en een beetje zou snappen hoe de wissers überhaupt gemonteerd moeten worden. Ik had al eerder van Ite een pdf'je gekregen met de montagehandleiding van de SWRA dus dat hielp wel een beetje. Voor ik het wist had ik de gehele linkerhelft van de grill eruit liggen (knipperlicht, grill, dimlicht-lamp). Dus point-of-no-return bereikt en maar gaan proberen of ik het motortje van de SWRA erin kreeg. En ja, ook dat lukte. Nou, dan voorzichtig het zaakje maar weer terug monteren. Grill: check! Dimlicht: geen check.... De stelschroef voor het horizontaal verstellen van het dimlicht zo lam als Bonnie St. Claire op een willekeurige avond... Dat moet dus nog een keer opnieuw uit elkaar en gefixed worden. Nog even telefonisch feedback bij Koos gevraagd of ik wellicht iets verkeerd gedaan kon hebben of dat de kans groot was dat het gewoon uit ouderdom overleden was, leerde me dat het waarschijnlijk gewoon stuk is en dus vervangen moet worden. (@Koos: dank voor het afleggen van de hindernisbaan in je loods, sorry voor de verwonding op je rug

Toen onderstaande foto's nog even naar Koos geappt:
Rechts, zoals het was en nog steeds is:

En links:

Totaal frontje:

Koos attendeerde me terecht dat wisserarmpjes nog niet goed uitgelijnd op de lampen zitten. Toen ik dat nog wilde corrigeren zag ik dat me dat niet meer ging lukken, want... de koplampringen met de aanslagnokjes voor de wisserarmpjes zitten verwisseld op het groot- en dimlicht

Anyway: 2 dingen geleerd vandaag. 1: ik lijk eindelijk een complete SWRA-set te hebben die nu 100% zeker vóór de Eifeltour op de auto zit (werkend is nog even een ander punt, maar gemonteerd zeker) en 2: ik heb een enorme overwinning op mezelf behaald. Veel van jullie draaien je hand niet om voor zo'n klusje, maar ik heb nog nooit zoiets gedaan en het is me zo goed als helemaal toch gelukt!
Maar nu zoek ik dus nog wel een nieuwe horizontale stelschroef voor het dimlicht. Heeft iemand die (toevallig) liggen en zo ja, kan ik die overnemen? Dan ga ik misschien deze week de andere kant ook nog even doen en dan kan ik de verlichting weer even netjes af laten stellen zodat dat ook weer in orde is.
En verder: samen met Peter ga ik nog een distributie- en visco wissel doen voordat de Eifeltour begint. In die klus heb ik, zeker na de overwinning op mezelf van gisteren, veel zin! Om over de Eifel nog maar te zwijgen... Kan echt niet wachten!
Greetz,
Walter.
- 323baur
- E21 VIP
Hoe mooi is dit! Veel winst behaald met weinig tijd. Zowel voor de auto...alswel voor mr W.
Zo stelschroef heb ik hier wel liggen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Manitoba
- E21 VIP
Dank Ite! Hoopte stiekem al dat je zo'n stelschroef hebt liggen. Kan ik als het jou ook schikt, misschien deze week nog wel even komen halen; we hebben ook nog wat te bespreken323baur wrote:Hoe mooi is dit! Veel winst behaald met weinig tijd. Zowel voor de auto...alswel voor mr W.

Greetz,
Walter.
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Walter: gaaf dat je de handschoen hebt opgepakt tav het klussen. gewoon beginnen leidt tot leuke ervaringen en een toenemende technische kennis! Lekker bezig en een goed resultat! Die ringen kun je zo omwisselen, dus dat komt goed. Fijn dat Ite je kan helpen met de stelschroef, dus volgens mij rijd jij zo trost als een aap met 7 l*llen rond in de Eifel!
!

- 323baur
- E21 VIP
Hij wel in een e21..
@ walter, u weet waar mijn huis woont.
@ walter, u weet waar mijn huis woont.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.