Remschoenen vervangen

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
lucsevenhuijsen
Newbee
Posts: 3
Joined: Fri Dec 06, 2013 9:50 am

Remschoenen vervangen

Post by lucsevenhuijsen »

Hoi allen!

Vandaag ben ik bezig gegaan met wat ik dacht een routine klusje te zijn: Remschoenen vervangen. Ik loop echter vast bij het terugzetten van de trommel nadat de remschoenen zijn vervangen. Die past namelijk niet meer. Nu snap ik dat de remmen inderdaad teruggesteld moeten worden zodat de remtrommel wel weer past. De bout die aan de buitenkant van trommel die aan de binnenkant een klein (off-center) palletje heeft zou dit mijn wetens moeten doen. Echter stelt deze de remschoenenen alleen maar meer naar buiten, niet meer naar binnen. De trommel krijg ik er dus niet op. Iemand tips?

Gr

Luc


User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Remschoenen vervangen

Post by Wondermike »

handremkabel losdraaien bij de tunnelbak in de auto
So many cars, so little time
Aldo
Upcoming E21 fanatic
Posts: 126
Joined: Mon Aug 22, 2011 6:37 pm

Re: Remschoenen vervangen

Post by Aldo »

Ik gok dat je ze verkeerd om gemonteerd hebt. De setup is niet symetrisch, kijk naar de positie van het gaatje waar het veertje met inbus zit.Hierdoor staan de remschoenen excentrisch en krijg jij je trommel er niet over.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Remschoenen vervangen

Post by Jeroen »

Da's een goede, dat hadden we hier idd al eens eerder gehad meen ik!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Remschoenen vervangen

Post by Peter V. »

Kijk ook eens naar de trommels zelf. Vaak kunnen deze een flinke rand hebben ontwikkeld waardoor je niet meer over de remschoenen heen kan.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply