Ite's sleutel en pruts topic.
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Mooie update Ite.
Ik ken meer mensen die niet weten wat ze moeten aanschaffen ter vervanging van de E39, bekend probleem dus.
Ben ook heel benieuwd hoe de veiling gaat verlopen.
Ik ga morgen de Cirrusblaue 87er 750i fotograferen voor de aankomende Catawiki. Hoop wel op een beetje droog weer.
Ik ken meer mensen die niet weten wat ze moeten aanschaffen ter vervanging van de E39, bekend probleem dus.
Ben ook heel benieuwd hoe de veiling gaat verlopen.
Ik ga morgen de Cirrusblaue 87er 750i fotograferen voor de aankomende Catawiki. Hoop wel op een beetje droog weer.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Cool!
Maak jij hier ook maar eens een sleuteltopic aan, want jij hebt ook zat oud ijzer
Maak jij hier ook maar eens een sleuteltopic aan, want jij hebt ook zat oud ijzer
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Klopt ik heb genoeg staan alleen weet niet of dat leuk genoeg is om er een apart topic aan te wijden.
Zijn per slot bijna allemaal logge en benzine slurpende 7 series (op een verdwaalde franse limo na)
Zijn per slot bijna allemaal logge en benzine slurpende 7 series (op een verdwaalde franse limo na)
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Michiel e23 wrote:Ik ken meer mensen die niet weten wat ze moeten aanschaffen ter vervanging van de E39, bekend probleem dus.
Saab Turbo
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Jij bent daar idd ook een van Eric maar ik ken nog iemand met een zwarte E39 525i die niet weet wat ie na zijn E39 moet aanschaffen.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Ik denk dat dit juist leuk is michiel.
Ik bemerk bij vele mensen eigenlijk dezelfde brede hobby: ouwe meuk is leuk.
En als je alles centreert in 1 topic kan iedereen zelf kiezen of hij je wil volgen of juist niet.
Ennuh een saab turbo is leuk om hard rechtuit te rijden. Alleen zitten de aandrijfassen op de verkeerde plek.
Ik bemerk bij vele mensen eigenlijk dezelfde brede hobby: ouwe meuk is leuk.
En als je alles centreert in 1 topic kan iedereen zelf kiezen of hij je wil volgen of juist niet.
Ennuh een saab turbo is leuk om hard rechtuit te rijden. Alleen zitten de aandrijfassen op de verkeerde plek.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29977
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Ite: lekker bezig! Geheel eens met je keuzes voor de E39, hou 'm in topconditie, daar na wordt het alleen nog maar groter, zwaarder en minder lol. Tenzij er en V10 in zit
ook goed dat de Brasil mooie slagen heeft gemaakt nu!
Wat Michiel betreft: gewoon doen, genoeg mensen die je kennen hier en zijn we niet allemaal een beetje aan het aanklooien met wat tegenwoordig alweer bedaagd te noemen is, E32, E39, E46, etc etc. Erger nog: had vandaag Jack (donkerblauwe 315) op bezoek en die wist te vertellen dat de E36 met het bereiken van de 25 jarige leeftijd inmiddels ook onder BMW Classic valt. How time flies! Gevolg is overigens vooral dat de onderdelenprijzen de lucht in zullen schieten vrees ik.
Wat Michiel betreft: gewoon doen, genoeg mensen die je kennen hier en zijn we niet allemaal een beetje aan het aanklooien met wat tegenwoordig alweer bedaagd te noemen is, E32, E39, E46, etc etc. Erger nog: had vandaag Jack (donkerblauwe 315) op bezoek en die wist te vertellen dat de E36 met het bereiken van de 25 jarige leeftijd inmiddels ook onder BMW Classic valt. How time flies! Gevolg is overigens vooral dat de onderdelenprijzen de lucht in zullen schieten vrees ik.
Regards/groeten, Jeroen
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Dat is waar, maar voor de bochten heb ik wel een BMW met een uitstekende PK - gewicht verhouding.323baur wrote: Ennuh een saab turbo is leuk om hard rechtuit te rijden. Alleen zitten de aandrijfassen op de verkeerde plek.
Ik wil als woon - werk auto geen V8 en geen automaat. Dat maakt de keuze voor mij wel erg moeilijk. Maar een E39 rijdt gewoon erg goed op de snelweg.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Ziet er goed uit Ite,
succes met de verkoop. ik zit daar ook wel eens naar te kijken, naar Catawiki, maar ik lees daar toch wisselende verhalen over.
Zijn het vooral buitenlandse kopers of ook uit Nederland?
Groeten Loentje
succes met de verkoop. ik zit daar ook wel eens naar te kijken, naar Catawiki, maar ik lees daar toch wisselende verhalen over.
Zijn het vooral buitenlandse kopers of ook uit Nederland?
Groeten Loentje
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Veel belgen en duitsers.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Om het hier maar even bij elkaar te houden, vandaag heb ik sinds lange tijd weer een e30 op de stoep staan.
Dit maal een 325 ia cabrio. Ik heb de auto gekocht als handels object, maar wel met het doel om er zelf ook een tijdje plezier mee te hebben.
Welnu, vanuit Warmenhuizen vandaag open terug naar Houten gereden.
Dat was best een genoegen; kachel op vol, kraag omhoog en karren maar.
De auto;
325 i automaat: mwoah...kleur Zinnoberot. mwoah.
Bouwjaar: 1986: dus chroombumper; yes.
Staat cas: heel behoorlijk, onverprutst... Op 1 afschuwelijk ding na: een volslagen belachelijke achterspoiler.
Het interieur is zwart recaro. Uiteraard met een los naadje op de achterbank en een falende rugleuning verstelling van de bestuurdersstoel. Inmiddels is die laatste al even gedemonteerd. Wordt vervolgd.
Het rijden was prima, remmen en koeling zijn allemaal splinternieuw, evenals de accu. Wat me wel opviel was de in accurate kilometerteller (140=120 gps) en de traagheid. Ik vermoed dat het diff een keer gewisseld is, want er zit maar weinig gang in. Volgas in full auto, maakt max 4000rpm. Dat moet wel te verbeteren zijn.
De auto heeft de afgelopen 5 jaar slechts 1400km gemaakt, dus enig ontwaken en onderhoud zit er wel aan.
En tja, ik hou niet vantv kijken en dit is een easy project. Dus hop in de collectie.
Plaatjes volgen morgen!
Dit maal een 325 ia cabrio. Ik heb de auto gekocht als handels object, maar wel met het doel om er zelf ook een tijdje plezier mee te hebben.
Welnu, vanuit Warmenhuizen vandaag open terug naar Houten gereden.
Dat was best een genoegen; kachel op vol, kraag omhoog en karren maar.
De auto;
325 i automaat: mwoah...kleur Zinnoberot. mwoah.
Bouwjaar: 1986: dus chroombumper; yes.
Staat cas: heel behoorlijk, onverprutst... Op 1 afschuwelijk ding na: een volslagen belachelijke achterspoiler.
Het interieur is zwart recaro. Uiteraard met een los naadje op de achterbank en een falende rugleuning verstelling van de bestuurdersstoel. Inmiddels is die laatste al even gedemonteerd. Wordt vervolgd.
Het rijden was prima, remmen en koeling zijn allemaal splinternieuw, evenals de accu. Wat me wel opviel was de in accurate kilometerteller (140=120 gps) en de traagheid. Ik vermoed dat het diff een keer gewisseld is, want er zit maar weinig gang in. Volgas in full auto, maakt max 4000rpm. Dat moet wel te verbeteren zijn.
De auto heeft de afgelopen 5 jaar slechts 1400km gemaakt, dus enig ontwaken en onderhoud zit er wel aan.
En tja, ik hou niet vantv kijken en dit is een easy project. Dus hop in de collectie.
Plaatjes volgen morgen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19152
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Volgas bij die van mij gaat tot aan de rode gebieden op de toerenteller...
Gefeliciteerd met dit leuke tussendoortje!
Gefeliciteerd met dit leuke tussendoortje!
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Zou er een ETA inzitten? Die gaan maar tot euh.... 4500tr/min.uwbuurman wrote:Volgas bij die van mij gaat tot aan de rode gebieden op de toerenteller...
Gefeliciteerd met dit leuke tussendoortje!
cabrio rijden, hopelijk is het de 24de goed weer.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Wat draai jij bij 120km/u.
Ik ca 2750rpm.
Ik ca 2750rpm.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Eta... Hmm, op kentken klopt het allemaal.
Blok ziet er erg netjes en origineel uit.
Qua toeren zou het kunnen. Kwa koppel niet.
Blok ziet er erg netjes en origineel uit.
Qua toeren zou het kunnen. Kwa koppel niet.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.