Klopt, daarom ga ik vaak voor goede imi, zoals febi bilstein, chrome bumperdelen / uitlaat koop ik BMW oude stock op ebay als het zich voor doet.
''Nieuwe oude'' onderdelen van BMW koop ik enkel als het echt nodig is. Ware geldklopperij, meer en meer gouden prijzen voor dump kwaliteit.
Uitlaat
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Uitlaat
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Guido
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 191
- Joined: Thu Jan 05, 2006 9:25 pm
- My E21(s): '82 323i Polaris
- Location: Netherlands
Re: Uitlaat
Ik ben er weer ingetrapt.
Radiator lekte, dus een nieuwe besteld bij de dealert.
Ik verwachtte een Behr. Maar kreeg een J.Deus uit Portugal...
Het koelblok is ook dunner. Wel zijn er aansluitingen voor een airco of automaatbak. (die ik overigens beide niet heb
)


Ik kan mijn viscoslipkoppeling tegen houden met een stukje karton. Dan was ie toch aan vervanging toe?
(stationair gaat de temp,meter naar 3/4)
Zal ik het weer wagen via de dealer of hebben jullie betere alternatieven?
Alvast dank!
Radiator lekte, dus een nieuwe besteld bij de dealert.
Ik verwachtte een Behr. Maar kreeg een J.Deus uit Portugal...
Het koelblok is ook dunner. Wel zijn er aansluitingen voor een airco of automaatbak. (die ik overigens beide niet heb


Ik kan mijn viscoslipkoppeling tegen houden met een stukje karton. Dan was ie toch aan vervanging toe?
(stationair gaat de temp,meter naar 3/4)
Zal ik het weer wagen via de dealer of hebben jullie betere alternatieven?
Alvast dank!
323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29995
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uitlaat
Nee Behr is al even niet meer leverbaar. Maar de versie voor een automaat zou ik sowieso niet accepteren en dan ook nog een dunnere, dan verlies je zomaar 20% koelcapaciteit. Visco klinkt idd als dood dan, gewoon een Sachs oid (zie voor de 'goede' merken ook in de FAQ) bestellen via internet, eBay oid.
Regards/groeten, Jeroen
- Guido
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 191
- Joined: Thu Jan 05, 2006 9:25 pm
- My E21(s): '82 323i Polaris
- Location: Netherlands
Re: Uitlaat
Morgen eens even bij de dealer informeren.
Het zou kunnen zijn dat men nog slechts één type verkoopt, geschikt voor manueel, automaat en A/C.
Past altijd.
W&N heeft:
manueel
manueel + A/C
Automaat + A/C
Maar zo ver ik kan beoordelen zijn dit merkloze dingen.
Waar vind ik die FAQ ook weer?
Het zou kunnen zijn dat men nog slechts één type verkoopt, geschikt voor manueel, automaat en A/C.
Past altijd.
W&N heeft:
manueel
manueel + A/C
Automaat + A/C
Maar zo ver ik kan beoordelen zijn dit merkloze dingen.
Waar vind ik die FAQ ook weer?
323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Uitlaat
Als je een visco wil die op 1/2 werkt moet je die van FEBI BILSTEIN nemen, zie
viewtopic.php?f=60&t=23968&start=30#p257631
Die van SACHS start aan 3/4.
Ik ben dus zeer tevreden van de visco van FEBI BILSTEIN, zowel voor de e21 als voor de e12.
viewtopic.php?f=60&t=23968&start=30#p257631
Die van SACHS start aan 3/4.
Ik ben dus zeer tevreden van de visco van FEBI BILSTEIN, zowel voor de e21 als voor de e12.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Guido
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 191
- Joined: Thu Jan 05, 2006 9:25 pm
- My E21(s): '82 323i Polaris
- Location: Netherlands
Re: Uitlaat
Bedankt voor de link! Wist niet die er was. Handig!
Ik heb m door gelezen.
Als ik het goed begrijp is de Sachs origineel, en Febi imi.
Maar de Febi is wel betrouwbaar en slaat eerder in?
(nou moet ik zeggen dat ik voorheen nooit problemen had met de originele...)
Ik heb m door gelezen.
Als ik het goed begrijp is de Sachs origineel, en Febi imi.
Maar de Febi is wel betrouwbaar en slaat eerder in?
(nou moet ik zeggen dat ik voorheen nooit problemen had met de originele...)
323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Uitlaat
Origineel is BEHR en SACHS voor BMW.
Die heb ik ook nieuw gekocht en die was al stuk en nog nooit gebruikt. Waarschijlijk hebben ze die niet rechtop gestockeerd gehad.
Febi Bilstein is een bekend merk.
Als deze e21 onderdelen verkopen neem ik steeds deze ipv OEM.
Zelfde of betere kwaliteit voor een gunstigere prijs.
Die heb ik ook nieuw gekocht en die was al stuk en nog nooit gebruikt. Waarschijlijk hebben ze die niet rechtop gestockeerd gehad.
Febi Bilstein is een bekend merk.
Als deze e21 onderdelen verkopen neem ik steeds deze ipv OEM.
Zelfde of betere kwaliteit voor een gunstigere prijs.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm