Baur 323i A003304 (Alpinweiss)
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Baur 323i A003304
Hier evt nog een optie in Kinrooi:
http://www.glanszink.be/over-ons
http://www.glanszink.be/over-ons
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- 02-er
- E21 VIP

- Posts: 475
- Joined: Thu Aug 05, 2010 12:19 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
- Location: Belgium
Re: Baur 323i A003304
Bedrijfje gevonden in West-Vlaanderen voor het geel verzinken.
Eerst nog wat spullen bij elkaar leggen en dan wegbrengen.
Dank aan Koos, Aldo, Nick en Remy voor de tips.
Gisteren begonnen met de bodem te ontdoen van oude rommel.
Alhoewel, heeft de bodem toch goed beschermd.

Diff. gelakt.

Bij 1 as nieuwe stofkap geplaatst en nieuw vet

Alle 2 netjes gemaakt.

Eerst nog wat spullen bij elkaar leggen en dan wegbrengen.
Dank aan Koos, Aldo, Nick en Remy voor de tips.
Gisteren begonnen met de bodem te ontdoen van oude rommel.
Alhoewel, heeft de bodem toch goed beschermd.

Diff. gelakt.

Bij 1 as nieuwe stofkap geplaatst en nieuw vet

Alle 2 netjes gemaakt.

E21 323i. Baur Alpine White '80
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Baur 323i A003304
Goed bezig! 
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Baur 323i A003304
Ook Geert heeft zich niet verveeld. Mooi werk 
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 02-er
- E21 VIP

- Posts: 475
- Joined: Thu Aug 05, 2010 12:19 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
- Location: Belgium
Re: Baur 323i A003304
Ik ga de lagers van de achteras vervangen nu alles toch toch uit elkaar is.
Wat raden jullie aan! Origineel BMW ?
Of bv via W&N. Had ook van iemand Bogijn.nl doorgekregen.
Maar bij de laatste twijfel ik of ze wel de juiste types aanbieden voor de 323. Scheelt wel in prijs.
Als ik het goed heb is 33411120038 de juiste referentie van de lagers.
Wat raden jullie aan?
Wat raden jullie aan! Origineel BMW ?
Of bv via W&N. Had ook van iemand Bogijn.nl doorgekregen.
Maar bij de laatste twijfel ik of ze wel de juiste types aanbieden voor de 323. Scheelt wel in prijs.
Als ik het goed heb is 33411120038 de juiste referentie van de lagers.
Wat raden jullie aan?
E21 323i. Baur Alpine White '80
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Baur 323i A003304
Bij w&n weet jr het merk niet vooraf. Ze waren daar onlangs in de aanbieding, ik heb gevraagd of ik skf kon krijgen, maar dat was niet te garanderen.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Baur 323i A003304
Tsja het is met WN vooral troep wat de klok slaat, en juist met dit soort spul zit je niet te wachten op iets wat na een paar km al de geest geeft lijkt me. Ofwel, ik zou altijd originele bestellen.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Baur 323i A003304
Dikke +1 voor origineel als je nergens anders SKF kan krijgen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Baur 323i A003304
Ik ken wel iemand bij skf .. hij heeft toen ook de bewuste kooi voor arnold zijn alpina bak bezorgd.
Als je me het juiste type doorgeeft kan ik is informeren om te zien of hij die intern kan bestellen.
Als je me het juiste type doorgeeft kan ik is informeren om te zien of hij die intern kan bestellen.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- 02-er
- E21 VIP

- Posts: 475
- Joined: Thu Aug 05, 2010 12:19 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
- Location: Belgium
Re: Baur 323i A003304
Niet zeker, maar zou het deze kunnen zijn.
Is sowieso buiten diameter 58mm, binnendiameter 28mm, dikte 16mm.
Maar van die Speed ratings heb ik geen flauw idee.

Gr. Geert
Is sowieso buiten diameter 58mm, binnendiameter 28mm, dikte 16mm.
Maar van die Speed ratings heb ik geen flauw idee.

Gr. Geert
E21 323i. Baur Alpine White '80
- 02-er
- E21 VIP

- Posts: 475
- Joined: Thu Aug 05, 2010 12:19 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
- Location: Belgium
Re: Baur 323i A003304
Het is alweer veel te lang geleden dat ik iets heb gepost. Wat niet wil zeggen dat er intussen niets is gebeurd. Het grote probleem blijft tijd die ontbreekt om er vlot aan door te werken.
Daarom heb ik besloten om een aantal werken uit te geven. En dan heb ik het vooral over het lassen aan de carrosserie.
Heel toevallig heb ik via een collega iemand leren kennen die dezelfde passies heeft voor oude voertuigen en uiteraard met een voorliefde voor BMW. Blijkt dat we elkaar dit jaar hebben ontmoet op de Sharknose meeting en dat zijn zoon één van de prijzen heeft gewonnen met zijn mooi omgebouwde 315.
Ik zag het echt niet zitten om zelf te gaan lassen, lees prutsen, dat ik toch maar heb gekozen om dat met enig professionalisme door iemand te laten uitvoeren.
Op heel korte periode is nu heeeeel veel gebeurd. Er zijn nog een aantal pijnpunten aan het licht gekomen maar die nu allemaal netjes zijn weggewerkt.
Zo bleek het rechter chassisbalk niet zo in TOP staat te zijn en waren beide veerschotels achter er erger aan toe als dat ik dacht. Er is verder gewerkt aan het achterpaneel, bodem in de koffer, doorvoer benzinepijp, bodemplaat links en rechts, bumperbevestiging vooraan rechts, bumper bevestigingspunt bumper links achter, aan de raamrand vooraan was er een slechte plek. Aan de wielranden waren kleine gaatjes.
Er is gekozen voor tin om alles strak te zetten daar waar nodig. Blijkbaar kan het nu ook met vloeibare tin. Er is geen plamuur aan te pas gekomen.
Bij dezelfde persoon is de auto nadien gestraald alsook vele onderdelen waaronder veerpoten, achteras, vooras, zetelbevestiging terug in orde gemaakt….
Op de bodem wordt nu eerst een grondlaag gezet om nadien een rubber coating op te zetten. Deze blijft elastisch en tegelijk hard. Nadien komt er nog een laag steenslag op.
Dan komt de auto terug zodat ik er verder kan aan werken. Zoals antidreunmatten plaatsen. Schuren. Nog een 2e laag grondverf zetten. Motorcompartiment, kofferruimte en bodem in de auto in het wit lakken.
Deuren, kofferdeksel en motorkap zijn opgeschuurd en worden dan ook in de grondverf gezet.
Alle onderdelen die in het zwart zijn worden voorzien van een nieuwe laklaag.
Grondverf en nadien met een speciale lak van Sigma Coatings. “ Neofer decor”.
Is een lak die een corrosiewerende primer bevat en gebaseerd is op een versterkte alkydhars. Deze lak wordt dus harder en is een mogelijk alternatief voor poederlak.
Intussen heb ik beslist om de auto terug in de originele kleur Alpinweiss te zetten.
Maar dan de nieuwe variant “Alpinweiss 3”.
Er is nog geen afspraak gemaakt om de auto te laten lakken maar deze volgt snel.
Hieronder heb ik een link naar een album geplaatst met de verkregen foto’s.
Eens ik de auto terug heb maak ik nog wel bijkomende pics.
http://myalbum.com/album/YiUJIzetWidO
De wiellagers ,waar ik eerder over gesproken heb, zijn nog in perfecte staat en moeten niet vervangen worden.
Meer info volgt later.
Daarom heb ik besloten om een aantal werken uit te geven. En dan heb ik het vooral over het lassen aan de carrosserie.
Heel toevallig heb ik via een collega iemand leren kennen die dezelfde passies heeft voor oude voertuigen en uiteraard met een voorliefde voor BMW. Blijkt dat we elkaar dit jaar hebben ontmoet op de Sharknose meeting en dat zijn zoon één van de prijzen heeft gewonnen met zijn mooi omgebouwde 315.
Ik zag het echt niet zitten om zelf te gaan lassen, lees prutsen, dat ik toch maar heb gekozen om dat met enig professionalisme door iemand te laten uitvoeren.
Op heel korte periode is nu heeeeel veel gebeurd. Er zijn nog een aantal pijnpunten aan het licht gekomen maar die nu allemaal netjes zijn weggewerkt.
Zo bleek het rechter chassisbalk niet zo in TOP staat te zijn en waren beide veerschotels achter er erger aan toe als dat ik dacht. Er is verder gewerkt aan het achterpaneel, bodem in de koffer, doorvoer benzinepijp, bodemplaat links en rechts, bumperbevestiging vooraan rechts, bumper bevestigingspunt bumper links achter, aan de raamrand vooraan was er een slechte plek. Aan de wielranden waren kleine gaatjes.
Er is gekozen voor tin om alles strak te zetten daar waar nodig. Blijkbaar kan het nu ook met vloeibare tin. Er is geen plamuur aan te pas gekomen.
Bij dezelfde persoon is de auto nadien gestraald alsook vele onderdelen waaronder veerpoten, achteras, vooras, zetelbevestiging terug in orde gemaakt….
Op de bodem wordt nu eerst een grondlaag gezet om nadien een rubber coating op te zetten. Deze blijft elastisch en tegelijk hard. Nadien komt er nog een laag steenslag op.
Dan komt de auto terug zodat ik er verder kan aan werken. Zoals antidreunmatten plaatsen. Schuren. Nog een 2e laag grondverf zetten. Motorcompartiment, kofferruimte en bodem in de auto in het wit lakken.
Deuren, kofferdeksel en motorkap zijn opgeschuurd en worden dan ook in de grondverf gezet.
Alle onderdelen die in het zwart zijn worden voorzien van een nieuwe laklaag.
Grondverf en nadien met een speciale lak van Sigma Coatings. “ Neofer decor”.
Is een lak die een corrosiewerende primer bevat en gebaseerd is op een versterkte alkydhars. Deze lak wordt dus harder en is een mogelijk alternatief voor poederlak.
Intussen heb ik beslist om de auto terug in de originele kleur Alpinweiss te zetten.
Maar dan de nieuwe variant “Alpinweiss 3”.
Er is nog geen afspraak gemaakt om de auto te laten lakken maar deze volgt snel.
Hieronder heb ik een link naar een album geplaatst met de verkregen foto’s.
Eens ik de auto terug heb maak ik nog wel bijkomende pics.
http://myalbum.com/album/YiUJIzetWidO
De wiellagers ,waar ik eerder over gesproken heb, zijn nog in perfecte staat en moeten niet vervangen worden.
Meer info volgt later.
E21 323i. Baur Alpine White '80
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Baur 323i A003304
Potverdikke, Geert! dat zijn mooie en forse stappen! En zoals ik het zie is het laswerk geen prutswerk!!! Mooi hoor!