Ite's sleutel en pruts topic.

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4558
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by bmw e12 e21 »

Leuke Volvo. Wat ik bij volvo ook super vind zijn de stoelen. Zit je perfect in.


grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

Eens. en omdat ik 190 ben met ruim 100kg is dat ook wel een issue.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2575
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Manitoba »

Mooie auto Ite. Zeker omdat 'ie in deze uitvoering toch ook wel met het hart is gekozen, en niet als sneue plug-in hybrid uit alleen maar financiële overwegingen.

Have fun driving met die "Ik Rol"!

Greetz,
Walter.

BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1998
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Wilmo »

Maar... Ik wil niet boos doen op Ite's feestje. Maar als je toch zo'n Vulva vergelijkt met onze bolides, dan zijn het toch gewoon hokken?

Ik heb in een redelijke doorsnede gereden, van de S60, V40 tot aan de V70, maar ik vind het echt helemaal niets. Natuurlijk is het wel comfortabel dat je maar een keer in de 1400km moet tanken in plaats van elke 500. Maar rijplezier, gevoel wat de auto doet en een fatsoenlijke automaatbak heb ik nog niet kunnen vinden. De D2 is nog niet eens waardeloos. D4 met handbak was een stuk beter, maar doodeng op een snelweg met ijs. Diezelfde ochtend was ik over diezelfde weg gekomen met mijn eigen wrikkie en toen wist ik tenminste waar ik aan toe was.

Doe mij maar een 30 jaar oud BMW'tje. Zelfs voor 1600km op een dag.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Peter V. »

Nette werkauto hoor Ite. Plezier ritjes hebben we inderdaad wat anders voor.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

Ach, ik vond jouw auto ook kut, dus wat dat betreft staan we 1-1.

Deze auto wordt zakelijk ingezet, uitsluitend in nl en duitsland.
Deze heeft overigens de nieuwe 8traps automaat...the same as bmw..
En qua onderstel is er voor een fwd auto niet heel veel leukers te koop hoor. Het mondeo platvorm is echt goed.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1998
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Wilmo »

Vond... Yes, toch iets bereikt! ;)


Maar als jij het zegt dan geloof ik je. Ik vond alleen de veren in de bibs van Volvo iets teveel van het goede.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19153
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by uwbuurman »

Prima wagen, Ite! Daar kun je weer mee vooruit!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

Wilmo wrote:Vond... Yes, toch iets bereikt! ;)


Maar als jij het zegt dan geloof ik je. Ik vond alleen de veren in de bibs van Volvo iets teveel van het goede.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Fijn dat je goed leest. Sterker ik heb diep respect voor zoveel volharding om hem te laten rijden.
Neemt niet weg dat er bij elke auto andere valide keuzes gemaakt moeten worden. Maw criteria zijn nogal verschillend per inzet.
deze volvo is overigens van de zaak, ik tel hem niet bij, dus het enige wat van mij is zijn de spullen die erin liggen. Na 4 jaar gooien we hem weer weg..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19153
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by uwbuurman »

Oh 4 jaar al... Ik moet 5....
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29977
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Jeroen »

Daar zeg je wat, 4 jaar is nog helemaal niet oud en die kilometers, ach. Ite kan best nog een jaartje door met die Mondeo! :P

Ik heb nu al medelijden met diegene die bij beun de haas straks een teruggedraaide Mondeo gaat kopen haha
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

Haha, die wil je echt niet hebben. Vroeger liep hij echt 210 gps, nu met moeite 190..
Maarre, dit is een eigen auto, die gaat absoluut op export. De bpm is meer dan de waarde...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11878
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by 323baur »

Hoogste tijd om eens een up date te geven voor de e39.
Ik heb nog nooit een auto gehad waar ik in zo korte tijd zoveel preventief onderhoud..lees geld.. Heb gestort.
Na een voorrem revisie, (was gewoon nodig) heb ik bij Offenga de vanos en de distributie laten doen.
Dit was een stevige factuur zullen we maar zeggen, maar het is wel het behoud van de auto en de waarde denk ik.
Vlak nadat de auto terug was begon er wat te rammelen in de voortrein. Dat is vreemd, want daar was nagenoeg alles al nieuw. Wat bleek, 2 simpele stofkappen van de remschijven zaten los, of gingen bijna los.
Door fikse drukte en gezondheidsperikelen heb ik het laten doen. Dit vervangen gaat niet zonder beide naven los te halen.. En loshalen gaat bijna niet zonder dat je ze stuk maakt. Dat was een lekkere tegenvaller...en dito factuur.
En ach, om dan binnen de maand ook maar een andere wens te laten doen was tenslotte ook al gepland.

Begin deze week had ik de auto bij ZF delft neergezet om de automaat preventief te onderhouden. Ik moet zeggen, dit is echt op zijn duits: grundlich en zo als het nu lijkt perfect.
Ik had de laatste tijd last van een iets varierend toerental op snelheid. Dit komt omdat de lockup elke keer in en uit schakelt. Nu de bak ververst is, kleppenblok schoon, en de bak opnieuw ingeleerd is het nu helemaal weg.
Kost wat...maar dan heb je ook wat. Dikke aanrader!

Zei er nog iemand dat e39 rijden goedkoop was?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19153
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by uwbuurman »

Haha, ja, kan goedkoop, moet je de helft van de cilinders hebben :bag

Maar nee, ook dan moet je goed werk doen om m bij te houden, dat weet ik. Deze auto is inmiddels wel op de kritieke punten goed onderhouden, er moet zonder al te veel gedoe weer 50k bij kunnen op de teller.

Mooi dat zf je goed is bevallen, ik hoor meer goede verhalen.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Post by Peter V. »

Gelukkig dat de spoeling van de automaatbak zijn doel heeft bereikt. Dat rijdt een stuk beter....nog beter zullen we maar zeggen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply