Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Hier zitten weer juweeltjes van foto's bij!
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1179
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Ziet er super uit, plezier straalt er vanaf en mooie tinten inde herfst zeker met de mooie oude auto kleuren er tussen!
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Dank je wel Jeroen voor de mooie foto's en samenvatting.
Na een maand van plannen, organiseren en uitwerken hebben we afgelopen weekend de najaars-rit gehad samen met de mensen van http://www.bmwe21.net . De route is een combinatie van die jullie kennen van eerdere meetings in die regio en een nieuwe route opgezet door Han Driessen en Remy Halders.
In totaal waren we met 19 auto’s en 32 deelnemers. Van deze groep waren naast ikzelf en mijn vader ook Jeroen en Tamara en Kristof aanwezig. Net als in 2009 lag het startpunt bij de Toekan in Urmond. Net als bij de Eifeltoertocht hebben we deels gezamenlijk opgereden met de bekende verzamelpunten langs de A50.
De eerste door Han uitgezette etappe leidde ons via kleine binnen weggetjes en pittoreske dorpjes langs het Julianakanaal naar Maastricht en vandaar uit naar het dorp Eijsden, net voor de Belgische grens. In Eijsden hebben we een Fiat specialist bezocht die een garage vol BMW’s heeft staan. Daar hebben we onder het genot van een kop koffie of thee hun eigen collectie bekeken, waaronder twee Z1’s, een vloot 02’s en diverse E30’s en ander leuk spul. Hier vertoefden we een klein uurtje waarna we in twee groepen verder reden naar het dorpje Withuis langs de oude Rijksweg naar België. Daar wist Remy een verlaten tankstationnetje dat als decor diende voor de themafotografie met (1) de klassieke M5’s en (2) de E21’s. Voor de derde groep (de rest, waaronder een E28 535i en een E24 635csi) was helaas geen tijd omdat we omstreeks half twee bij de lunch-locatie werden verwacht.
De door Remy uitgezette route naar Herberg Moeder de Gans leidde ons richting Wallonië. Daar werd het parcours al wat heuvelachtiger en de omgeving niet in de laatste plaats dankzij de prachtige herfstkleuren van de natuur ook schilderijachtig. We ineens in een heel andere omgeving. Na een kleine drie kwartier kwamen we aan bij herberg Moeder de Gans die een overdadig en heerlijk warm-en koud buffet voor ons heeft georganiseerd. Deze liet zich overigens erg goed smaken.
Na een kleine twee uur was het tijd voor de laatste etappe naar Vijlen. In grote lijnen was de] bekend, echter Remy heeft in het beginstuk een kleine wijziging doorgevoerd waardoor ook het beginstuk niet alleen uitdagender werd, maar ook landschappelijk heel erg mooi langs het idyllisch gelegen kasteel van Buesdael nabij Sippeneaken. Na een kilometer of tien kwam de route weer uit in Hombourg waar vanuit we de bekende route weer hebben opgepakt.
Bij de Abdij van Val Dieu nam Gerrit afscheid omdat hij nog een avondrit van de Krak had. In tegenstelling tot voorgaande tochten op zondag was daar nu op zaterdag wel voldoende parkeerruimte om te stoppen waardoor een aantal van ons in de gelegenheid waren wat ambachtelijk gebrouwen bier te kopen. Daarna snel door naar Vijlen voor de afsluiting bij ’t Hijgend Hert. Daar hebben we nog gezellig met elkaar na gekeuveld waarbij de goulashsoep heerlijk smaakte. Tegen een uur of kwart over zeven was het tijd om te gaan, we hadden immers nog 260km voor de boeg die overigens voorspoedig verliep want tegen half tien zaten we in Nijverdal weer achter de koffie.
Zo kunnen we tergkijken op een prachtige dag waarbij we niet alleen veel nieuwe mensen hebben ontmoet, maar ook weer eens gezichten aan namen kunnen koppelen. Wat dat betreft was het een ideale mix tussen een sociaal gebeuren en ‘driving-fun’. Natuurlijk was dat laatste met 120km wel een beetje beperkt, maar met een brede doelgroep moeten we keuzes maken om iedereen een leuk evenement aan te bieden. Naast het sociale aspect had de dag voor mij twee hoogtepunten:
1. De Lunch bij Herberg Moeder de Gans
2. De fotoshoots in Eijsden en dan met name de klassieke M’s (E12S-E28S-E34S)
Die laatste was ook de reden waarom we de E28S hebben meegenomen en niet de E34S. Het was alweer een poosje geleden dat ik voor het laatst in de E28S heb gereden, dus deze lange tocht was een prima seizoen afsluiter. Volgend jaar een inspectie II, want we zitten al weer op meer dan 14000km sinds de motorrevisie; dan mag er wel een paar nieuwe filtertjes, bougietjes en snaartjes gemonteerd worden.
Last but not least, de volgende linkjes met media
- http://tinyurl.com/nbql48c (mijn fotoverslag op FB)
- http://tinyurl.com/oc7cppw (Jeroen zijn fotoverslag op FB)
En nee, helaas geen video. Ik had de GoPro wel bij me, maar met de algehele organisatie erbij was dit eenvoudigweg teveel om erbij te doen.
Mvrgr,
Raymond

Na een maand van plannen, organiseren en uitwerken hebben we afgelopen weekend de najaars-rit gehad samen met de mensen van http://www.bmwe21.net . De route is een combinatie van die jullie kennen van eerdere meetings in die regio en een nieuwe route opgezet door Han Driessen en Remy Halders.
In totaal waren we met 19 auto’s en 32 deelnemers. Van deze groep waren naast ikzelf en mijn vader ook Jeroen en Tamara en Kristof aanwezig. Net als in 2009 lag het startpunt bij de Toekan in Urmond. Net als bij de Eifeltoertocht hebben we deels gezamenlijk opgereden met de bekende verzamelpunten langs de A50.
De eerste door Han uitgezette etappe leidde ons via kleine binnen weggetjes en pittoreske dorpjes langs het Julianakanaal naar Maastricht en vandaar uit naar het dorp Eijsden, net voor de Belgische grens. In Eijsden hebben we een Fiat specialist bezocht die een garage vol BMW’s heeft staan. Daar hebben we onder het genot van een kop koffie of thee hun eigen collectie bekeken, waaronder twee Z1’s, een vloot 02’s en diverse E30’s en ander leuk spul. Hier vertoefden we een klein uurtje waarna we in twee groepen verder reden naar het dorpje Withuis langs de oude Rijksweg naar België. Daar wist Remy een verlaten tankstationnetje dat als decor diende voor de themafotografie met (1) de klassieke M5’s en (2) de E21’s. Voor de derde groep (de rest, waaronder een E28 535i en een E24 635csi) was helaas geen tijd omdat we omstreeks half twee bij de lunch-locatie werden verwacht.
De door Remy uitgezette route naar Herberg Moeder de Gans leidde ons richting Wallonië. Daar werd het parcours al wat heuvelachtiger en de omgeving niet in de laatste plaats dankzij de prachtige herfstkleuren van de natuur ook schilderijachtig. We ineens in een heel andere omgeving. Na een kleine drie kwartier kwamen we aan bij herberg Moeder de Gans die een overdadig en heerlijk warm-en koud buffet voor ons heeft georganiseerd. Deze liet zich overigens erg goed smaken.
Na een kleine twee uur was het tijd voor de laatste etappe naar Vijlen. In grote lijnen was de] bekend, echter Remy heeft in het beginstuk een kleine wijziging doorgevoerd waardoor ook het beginstuk niet alleen uitdagender werd, maar ook landschappelijk heel erg mooi langs het idyllisch gelegen kasteel van Buesdael nabij Sippeneaken. Na een kilometer of tien kwam de route weer uit in Hombourg waar vanuit we de bekende route weer hebben opgepakt.
Bij de Abdij van Val Dieu nam Gerrit afscheid omdat hij nog een avondrit van de Krak had. In tegenstelling tot voorgaande tochten op zondag was daar nu op zaterdag wel voldoende parkeerruimte om te stoppen waardoor een aantal van ons in de gelegenheid waren wat ambachtelijk gebrouwen bier te kopen. Daarna snel door naar Vijlen voor de afsluiting bij ’t Hijgend Hert. Daar hebben we nog gezellig met elkaar na gekeuveld waarbij de goulashsoep heerlijk smaakte. Tegen een uur of kwart over zeven was het tijd om te gaan, we hadden immers nog 260km voor de boeg die overigens voorspoedig verliep want tegen half tien zaten we in Nijverdal weer achter de koffie.
Zo kunnen we tergkijken op een prachtige dag waarbij we niet alleen veel nieuwe mensen hebben ontmoet, maar ook weer eens gezichten aan namen kunnen koppelen. Wat dat betreft was het een ideale mix tussen een sociaal gebeuren en ‘driving-fun’. Natuurlijk was dat laatste met 120km wel een beetje beperkt, maar met een brede doelgroep moeten we keuzes maken om iedereen een leuk evenement aan te bieden. Naast het sociale aspect had de dag voor mij twee hoogtepunten:
1. De Lunch bij Herberg Moeder de Gans
2. De fotoshoots in Eijsden en dan met name de klassieke M’s (E12S-E28S-E34S)
Die laatste was ook de reden waarom we de E28S hebben meegenomen en niet de E34S. Het was alweer een poosje geleden dat ik voor het laatst in de E28S heb gereden, dus deze lange tocht was een prima seizoen afsluiter. Volgend jaar een inspectie II, want we zitten al weer op meer dan 14000km sinds de motorrevisie; dan mag er wel een paar nieuwe filtertjes, bougietjes en snaartjes gemonteerd worden.
Last but not least, de volgende linkjes met media
- http://tinyurl.com/nbql48c (mijn fotoverslag op FB)
- http://tinyurl.com/oc7cppw (Jeroen zijn fotoverslag op FB)
En nee, helaas geen video. Ik had de GoPro wel bij me, maar met de algehele organisatie erbij was dit eenvoudigweg teveel om erbij te doen.
Mvrgr,
Raymond
Carpe Diem, Raymond
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29778
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015

Volgens mij was het een 518i

Regards/groeten, Jeroen
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2512
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Was inderdaad een 518i, met ik denk een kapotte uitlaat. Wat een pokkeherrie maakte dat ding
Greetz,
Walter.


Greetz,
Walter.
BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016